Ga naar inhoud


Vu plug-in gezocht voor signaalsterkte/kwaliteit op TV scherm brengen


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Je kunt de plugin verwijderen via het VTI Panel - VTI Software Manager - Applicaties, even doorbladeren tot aan de Q.

 

SNR (Signaal sterkte) van 80% is prima maar hoe kom je aan de kwaliteit van 50% ?, hoe heb je dat gemeten?.

 

Wie haalt trouwens de namen SNR BER AGC door elkaar?

Dat komt toch zeker niet door de programmeurs.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die waarden zijn prima hoor, Jan

Heb zelf met de Duo wel een hogere aanduiding gehad maar het is geen echt meet instrument.

Dus niet vergelijken met anderen en andere receivers aub.

 

voorbeeld

met dreambox E2 satfinder via laptop of pc geeft ie ook weer een andere s/n agc waarde weer dan via het menu van de receiver zelf.

enkel de hoogste waarde trachten te bereiken tijdens uitrichten is je doel (op meerdere zenders kijken want ook dat verschilt)

ciao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb quicksignalinfo geinstalleerd, ermee gewerkt, verwijderd; en nu wil ik die terug oproepen en die is nu nergens nog te vinden???

Ik dacht dat verwijderen/deinstalleren de file niet meer zou aangeroepen worden door de VTI soft, en dat de *.ipk in de tmp directory zou blijven bestaan voor later gebruik...

Niks blijkt minder waar, die is ook uit de tmp dir verdwenen??? Kan dat???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor Astra 3, gemiddeld AGC (signaalsterkte)  73% en

                                          voor SNR (kwaliteit)            67%

 

De twin LNB kijkt scheel in de 160 cm. schotel, want in het midden zit een flens twin LNB voor Astra 1.

 

Ook ik heb een Duo, dus jouw 50% zou wel wat hoger kunnen.

 

Je schotel staat pas goed bij de hoogste waardes die je kunt krijgen, Tonski zei het ook al,

maar let ook op de skew van de LNB.

Hoe en wat:  http://www.***geen-reclame***/nl/azel_calc-params.html?satlo=19.2&user_satlo=19.2&user_satlo_dir=E&location=&la=36.03&lo=32.50&country_code=nl&diam_w=150&diam_h=150

 

Let op, het geen je ziet is de berekening voor MIJN schotel in Turkije.

En de plaatjes zijn zo als je achter de schotel staat.  

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb quicksignalinfo geinstalleerd, ermee gewerkt, verwijderd; en nu wil ik die terug oproepen en die is nu nergens nog te vinden???

Ik dacht dat verwijderen/deinstalleren de file niet meer zou aangeroepen worden door de VTI soft, en dat de *.ipk in de tmp directory zou blijven bestaan voor later gebruik...

Niks blijkt minder waar, die is ook uit de tmp dir verdwenen??? Kan dat???

Klopt, de IPK file wordt tijdens de installatie uit de TMP map verwijderd.

Als je deze opnieuw wilt installeren zal je de file ook opnieuw in de TMP map moeten plaatsten maar dat lijkt mij toch geen probleem, toch?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ikgedaan, maar hoe doe je dit vanop een USB-stick, steek ik er een stick in met de ikg file, dan vindt ie die niet...

Dus rap even CORE-ftp gebruikt en klaar is quicksignalinfo...

Ik was zojuist even aan het spelen met de kleine campingschotel van 38*30 en was toch verbaasd!

 

Alles op Astra 19°:

BVN(qpsk) 42% SNR en AGC60% (kwaliteit) stabiel beeld

ARD 8psk 42%SNR en AGC 65% (kwaliteit) stabiel beeld

VRT 8psk 42%SNR  en 0%; en AGC 55%(kwaliteit) geen beeld en beurtelings 0 & 42% SNR

Wat gebeurt er met dat TVV signaal???

Wordt daar ZO GEKLUNGELD?

Aan de afstelling kan het niet liggen, max is max; en 8PSK op ARD ZDF enz is wel stabiel, waarom op de TVV reeks niet?

Natuurlijk met dat campingspul zit men de grenzen af te tasten, maar ik vind de slechte kwaliteit van TVV slaat alles: is klungelarij op hoog niveau???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ikgedaan, maar hoe doe je dit vanop een USB-stick, steek ik er een stick in met de ikg file, dan vindt ie die niet...

Dus rap even CORE-ftp gebruikt en klaar is quicksignalinfo...

Toch zou het via de USB stick ook moeten functioneren, althans zo doe ik het al jaren.

De USB stick moet op FAT32 zijn geformatteerd en ik dacht dat die ook helemaal leeg zou moeten zijn.

Als de USB stick in de voorste USB poort zit en je start via VTI Panel handmatig installeren op dan moet de IPK file zichtbaar worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...