Ga naar inhoud


hoe sat positie zichtbaar maken in kanalen lijst ?


Hensat

Aanbevolen berichten

Bij de Pli HD skin laat hij de sat positie zien in de kanalen lijst van alle kanalen op  alfabetiche volgorde (al service ),dus als ik op het kanaal ga staan dan zie ik daar naast in het schermpje bijv. 13 gr.Dit is niet bij alle skins te zien.Nu wil ik dit ook zichtbaar maken bij de YADS-HD skin of de kerny hd1 skin.Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


de skin xml is behoorlijk groot qua alle oproepen osd en uitlezen van tuner data...

dat heb ik een tijdje gevolgd, maar je moet er diep inzitten en begrip in de materie hebben wil je geen fouten eraan toevoegen.

 

echte skinners weten dat

dus ik sluit me aan bij Jürgen.

ciao

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik in VTi de skin Global Blue.

In de infobalk staan dan frequentie en satelliet positie en nog veel meer.

 


post-59723-0-22533600-1371549619_thumb.jpg

 

 

 

Ook in VTi, skins van Kerni, als je dan in de zaplijst, met de AB over de zenders gaat, zie je bovenaan links positie en freq, veranderen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Pli HD skin laat hij de sat positie zien in de kanalen lijst van alle kanalen op  alfabetiche volgorde (al service ),dus als ik op het kanaal ga staan dan zie ik daar naast in het schermpje bijv. 13 gr.Dit is niet bij alle skins te zien.Nu wil ik dit ook zichtbaar maken bij de YADS-HD skin of de kerny hd1 skin.Wie kan mij helpen?

Gebruik een Extended ServiceName Converter uit een andere skin of ServiceName2.py

en zet die in de map /usr/lib/enigma2/python/Components/Converter

 

Aan de onderverdeling 'Channel Selection' in skin.xml voeg je dan bv. dit:

 

<widget source="ServiceEvent" render="Label" position="350,628" size="410,23" font="Regular; 18" halign="left" backgroundColor="black" transparent="1">

  <convert type="ServiceName2">%O</convert>

</widget>

(font, grootte, achtergrondkleur, positie, enz.  moet je maar zelf aanpassen)

 

Je kan ook meerdere dingen tegelijk tonen

apart of alles weergeven en in de volgorde die je zelf wilt

vb. (zie screenshot onderaan)

<convert type="ServiceName2">%O  %F %p %Y %f %M %s</convert>

 

%O = orbitale positie (bv. 19,2°E)

%F = frequentie

%p = polarisatie (H,V)

%Y = SR

%f = FEC

%M = modulatie (QPSK, 8PSK)

%s = systeem (DVB-S, S2)

%S = volledige satellietnaam weergeven (bv. Astra 23,5°E)

...

 

https://github.com/bigroma73/3rd-skins/blob/master/Components/Converter/ServiceName2.py

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt icesat ,dit is helemaal te gek zoals op de foto te zien is ,al deze info.Ik ga er mee aan de slag en laat wel horen als het gelukt is.

 

 

Emekli :bij de Kerni skin bij mij is dit niet het geval,maar dat komt denk ik dat ik hem met Openpli draai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met E2Skinner kan je je skin inladen en aanpassingen aanbrengen.

Je downloadt E2Skinner hier: http://code.google.com/p/e2skinner2/downloads/list

Vervolgens installeer je hem, en daarna haal je uit je ontvanger de skin-directory op en plaats je in de "skins" directory van E2Skinner.

 

Daarna kan je E2Skinner opstarten en kies je je opgehaalde skin. Als je aanpassingen hebt gedaan hoef je in 99% van de gevallen alleen maar skin.xml terug te plaatsen (wel even de originele backup-en).

 

Ik speel op die manier al geruime tijd met skins. Soms helpt het om andere skins ook in je skins directory te plaatsen, zodat je kan zien hoe anderen bepaalde zaken hebben opgepakt. Ik draai nu al tijden een skin van mijzelf, gebaseerd op een andere skin. De meeste dingen houd ik gewoon zo, maar de infobar vind ik bij de meeste skins zo lelijk dat ik er zelf eentje heb ontworpen.

aangepast door Hadrian

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt alleen nog naar de juiste positie brengen . Weet je misschien ook hoe ik de picons naast de zaplijst kan krijgen,  zoals op de foto?

Kan je ReferenceToString voor gebruiken.

ReferenceToString.py zetten in map /usr/lib/enigma2/python/Components/Converter

 

en in skin.xml in het kanaallijst overzicht gedeelte zet je

<widget source="ServiceEvent" render="Picon" position="800,300" zPosition="1" size="100,60" alphatest="blend">
  <convert type="ReferenceToString">ServicelistRef</convert>
</widget>

positie picon en formaat gebruikte picons zelf aanpassen

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat nu even mis,heb ReferenceToString hier gevonden:

 

https://github.com/MichelHartmann/enigma2-plugins/blob/master/aihdcontroler/src/comp/valiRefString.py

 

Ik twijfel nu over de juiste naam ik lees hier valiRefString.py ook krijg ik hier het bestand niet gedownload ,en heb ik het via via gekopieerd en geplakt.

en de naam ReferenceToString.py .gegeven.

 

kan ook zijn dat de regels niet op de goede plaats staan.

aangepast door Hensat
Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat nu even mis,heb ReferenceToString hier gevonden:

 

https://github.com/MichelHartmann/enigma2-plugins/blob/master/aihdcontroler/src/comp/valiRefString.py

 

Ik twijfel nu over de juiste naam ik lees hier valiRefString.py ook krijg ik hier het bestand niet gedownload ,en heb ik het via via gekopieerd en geplakt.

en de naam ReferenceToString.py .gegeven.

Ik gebruik een andere, maar deze gaat ook werken.

Alleen moet je deze dan hernoemen naar valiRefString.py

 

en  in skin.xml convert type="valiRefString"

 

<widget source="ServiceEvent" render="Picon" position="820,310" zPosition="1" size="100,60" alphatest="blend">

  <convert type="valiRefString">ServicelistRef</convert>

</widget>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...