Ga naar inhoud


nieuwe BBC HD zenders vanaf begin 2014


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Je zei.......

Er komen geen regionale versies bij ( die bestaan nu ook niet)..

 

Er komen Landelijke versies bij..

 

Je zei.......

Er komen geen regionale versies bij ( die bestaan nu ook niet)..

 

Er komen Landelijke versies bij..

Je kunt niet toegeven dat je ongelijk had, hee.

Kijk, de BBC noemt het zelf "regional variations", en noemt Wales, Scotland, ..." ook regio's.

 

http://www.bbc.co.uk/bbctwo/programmes/schedules

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wales, Schotland en Noord-Ierland zijn geen landen, net zoals Engeland geen land is. Het zijn regio's van het land Verenigd Koninkrijk. Die laatste wordt gemakkelijkshalve natuurlijk wél Engeland genoemd, maar dit is dus maar een deel van het VK.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me niet verbazen dat de HD-toevoegingen alle terechtkomen op 10847/ V en 11024/ H, hetgeen er kortweg op neer komt dat de BBC alleen meer uplinks nodig heeft om de uitbreidingen te realiseren. Dat was de kern van mijn post hierboven.    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve help, hoe eigenwijs kan iemand zijn. Engeland is WEL een land, een constituerend land, net als Schotland, Wales en Noord-Ierland. In prinicipe kunnen deze landen ook een eigen regering hebben, eigen wetten, etc. Samen vormen ze de staat Verenigd Koninkrijk. Zodra de economie aantrekt en Ofcom toestemming geeft, komen er wel HD varianten van BBC Two Scotland, BBC Two Wales en BBC Two Northern Ireland. Dat BBC Two England als eerste een HD variant kreeg, heeft vooral te maken met het aantal inwoners, dat is ongeveer tien keer zoveel als bijvoorbeeld Schotland telt.

 

In het Engels heeft het woord regio een iets andere betekenis. Uiteindelijk hebben we hier allemaal een beetje gelijk.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me niet verbazen dat de HD-toevoegingen alle terechtkomen op 10847/ V en 11024/ H, hetgeen er kortweg op neer komt dat de BBC alleen meer uplinks nodig heeft om de uitbreidingen te realiseren. Dat was de kern van mijn post hierboven.    

Dat lijkt mij wel sterk.

Moeten bijkomen : BBC Three HD, BBC Four HD, BBC News HD.

De kinder/jeugdzenders CBBC HD en CBeebies HD worden gedeeld met BBC Three HD en BBC Four HD.

Maar dan zijn er nog een pak regionale varianten van BBC One HD die moeten bijkomen, en van BBC Two HD ook nog regionale varianten (Wales, Scotland en Northern Island).

Die eerste groep van 3 HD zenders zouden wel nog op de bestaande transponders kunnen bijgezet worden, maar al die andere dus niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve help, hoe eigenwijs kan iemand zijn. Engeland is WEL een land, een constituerend land, net als Schotland, Wales en Noord-Ierland. In prinicipe kunnen deze landen ook een eigen regering hebben, eigen wetten, etc. Samen vormen ze de staat Verenigd Koninkrijk. Zodra de economie aantrekt en Ofcom toestemming geeft, komen er wel HD varianten van BBC Two Scotland, BBC Two Wales en BBC Two Northern Ireland. Dat BBC Two England als eerste een HD variant kreeg, heeft vooral te maken met het aantal inwoners, dat is ongeveer tien keer zoveel als bijvoorbeeld Schotland telt.

 

In het Engels heeft het woord regio een iets andere betekenis. Uiteindelijk hebben we hier allemaal een beetje gelijk.

In het Nederlands betekent regio eveneens gebied, dat kan dus evengoed een land zijn als een ander gebied.

Die regionale varianten komen er, dat staat nu al vast, volgens dat artikel waarmee de thread opende, want de BBC moet een plan voorleggen om in de komende 9 maanden regionale varianten van BBC One HD en BBC Two HD uit te brenen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij wel sterk.

Moeten bijkomen : BBC Three HD, BBC Four HD, BBC News HD.

De kinder/jeugdzenders CBBC HD en CBeebies HD worden gedeeld met BBC Three HD en BBC Four HD.

Maar dan zijn er nog een pak regionale varianten van BBC One HD die moeten bijkomen, en van BBC Two HD ook nog regionale varianten (Wales, Scotland en Northern Island).

Die eerste groep van 3 HD zenders zouden wel nog op de bestaande transponders kunnen bijgezet worden, maar al die andere dus niet.

Allemaal deelzenders. Uiteindelijk gaat het voorlopig om 3 nieuwe frequenties: CBeebies/Three, CBBC/Four, en BBC News.

Op genoemde 2 frequenties zitten momenteel elk 3 HD-zenders. Recentelijk omgezet naar DVBS-2. Er is toen ook transponderruimte afgestoten vanwege de bezuinigingen. Het zou me daarom verbazen als de BBC er nu weer bij ging huren. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal deelzenders. Uiteindelijk gaat het voorlopig om 3 nieuwe frequenties: CBeebies/Three, CBBC/Four, en BBC News.

Op genoemde 2 frequenties zitten momenteel elk 3 HD-zenders. Recentelijk omgezet naar DVBS-2. Er is toen ook transponderruimte afgestoten vanwege de bezuinigingen. Het zou me daarom verbazen als de BBC er nu weer bij ging huren. 

Wat gaan ze dan doen, denk je ?

Kijk eens naar de SD varianten van BBC One of BBC Two, dat zijn ook geen deelzenders.

Op de transponder op 10773H zitten niet meer SD zenders dan op andere transponders, ook al zijn er daar 4 varianten van BBC One op te vinden.

Dat die regionale varianten van BBC One HD en BBC Two HD er in een latere fase pas bijkomen doet niet terzake, het zijn aparte zenders, en ze nemen de transponderruimte in van een aparte zender, en dat is mijn punt.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg leuk dat de BBC met extra HD kanalen komt.

Ik Kijk heel veel engelse zenders en neem ze veel op. En dan hebben we een probleem.


Op de gewone kanalen komt de ondertiteling gewoon mee, ook te zien als ik het afspeel

 

Op de HD kanalen moet ik eerst de ondertiteling op ondertiteling engels zetten  ( en de DVB subtitling uitzetten)

dan kan ik pas opnemen zodat de  engelse ondertiteling zichtbaar wordt.

 

Zeker met een detective, waar snel of met accent gesproken wordt is het wel handig om ondertitel;ing te hebben.

 

Ik heb een Homecast 9000

 

Als iemand  hiervoor een oplossing heeft.............. graag..:)

 

Ik heb me al rot gegoogled:)

 

 gr Traffic

Homecast s9000  :mad:  in plaats daarvan  2x VU+ Solo2 met Open PLI 6.2. Loopt fantastisch! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dan betalen de Britten wel heel veel kijkgeld.

De BBC heeft duizenden personeelsleden, maakt mooie natuurdocu´s, die goed verkopen, maar toch.

Want óók de BBC moet stevig bezuinigen, al een paar jaar.

Waar doen ze het van??.

 

We betalen hier 140 pond per jaar ongeveer. Het is mij de BBC meer dan waard.

 

 

Lieve

help, hoe eigenwijs kan iemand zijn. Engeland is WEL een land, een

constituerend land, net als Schotland, Wales en Noord-Ierland. In

prinicipe kunnen deze landen ook een eigen regering hebben, eigen

wetten, etc. Samen vormen ze de staat Verenigd Koninkrijk. Zodra de

economie aantrekt en Ofcom toestemming geeft, komen er wel HD varianten

van BBC Two Scotland, BBC Two Wales en BBC Two Northern Ireland. Dat BBC

Two England als eerste een HD variant kreeg, heeft vooral te maken met

het aantal inwoners, dat is ongeveer tien keer zoveel als bijvoorbeeld

Schotland telt.

 

In het Engels heeft het woord regio een iets andere betekenis. Uiteindelijk hebben we hier allemaal een beetje gelijk.

 

Engeland is geen land. Erkende landen zijn entiteiten die door de Verenigde Naties zijn vastgelegd. Engeland zul je daar niet vinden, wel het United Kingdom.

De volledige naam van mijn huidige thuisland is het United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, dat omvat meerdere "staten" die deels ook eigen vertegenwoordiging hebben binnen de regering maar de MP's zijn in het parlement onderverdeeld op district niveau (per county en dan per council). Je kunt dus bijv. een MP zijn die Oxford vertegenwoordigd, binnen Oxfordshire, binnen Engeland, maar die kan op het bankje net zo goed naast de MP zitten voor Cardiff, Glamorgan, Wales.

 

Daarbij ook; http://geography.about.com/od/politicalgeography/a/englandnot.htm

Je kunt Engeland meer zien als een ceremoniële entiteit.

aangepast door Martijn81

Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...