Ga naar inhoud


nieuwe BBC HD zenders vanaf begin 2014


de vrije fries

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maar ja, dan gaat CDS wel roepen (net als toendertijd bij die ARD/ZDF meuk in HD): Nu (alleen) bij ons 'alle BBC zenders in HD'. Dat is wat edbe bedoeld, denk ik.

aangepast door Catastrofus

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En het is nog waar ook.(Wanneer ze bedoelen bij Satelliet ontvangst, niet bij kabel)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertel mij als ziggo-abonnee wat. :mellow:

Ondanks dat ze veel minder HD meuk doorgeven dan upc (ARD/ZDF wel in HD) hebben ze doodleuk BBC HD eraf geflikkerd.

Voor mij maakt het niet zoveel uit (zie handtekening) maar ik vind het redelijk schandalig eigenlijk tov die mensen die geheel afhankelijk van dat keuterkabelboertje zijn...

Wel de mobielmarkt op maar niet bijblijven qua zenderaanbod. :/

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn er wel wat meer, want er komen ook nog regionale versies van BBC Two HD bij.

Dat dacht ik niet, want die hebben gewoon vensters in de reeds bestaande nationale BBC1+2HD. 

 

Verder moeten we de HD-toevoegingen van de BBC ook niet overdrijven,

Reeds bestaande zenders worden straks ook in HD uitgezonden, waarschijnlijk ook op nu reeds in gebruik zijnde transponders.

(Te vergelijken met de situatie van BBC One en Two.) De extra kosten zitten hem m.i. voornamelijk in de uplinks.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik niet, want die hebben gewoon vensters in de reeds bestaande nationale BBC1+2HD.   

Dat dacht ik dus wel, zie ook http://http://en.kingofsat.net/find.php?question=bbc+one+hd&Submit=Zap.

Vanuit het punt van de zender zijn het misschien vensters, maar concreet betekent het dus wel meerdere keren BBC One HD, dit zal voor BBC Two HD ook zo zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha,

 Dus als Jantje van de brug springt dan zal Pietje ook wel springen...

 

BBC 1 zowel SD als HD heeft regionale kanalen, BBC2 heeft deze niet en heet officieel ook BBC2 England..

BBC2 zend ook geen nieuws en regionaal nieuws uit,  daarom zijn meerdere versies niet nodig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn regionale versies van BBC 2 voor Wales, Scotland en Noord-Ierland. Hoewel die nu ook niet zóveel afwijken van het nationale programma, soms wordt er wel met de uitzenduren geschoven voor bepaalde programma's.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noem het maar beter landelijke zenders, want dit zijn geen regio's. Bovendien kennen BBC Wales en BBC Scotland hun eigen specifieke programma's in drama, sport en cultuur.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@castrafocus,

 

De kabelmaatschappijen betalen een vergoeding voor het verspreiden van BBC 1 & 2.

Als dit kan en mag, en als ze dat dan ook voor 3 & 4 doen, dan kan het wel doorgegeven worden op de kabel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...