Ga naar inhoud


CanalDigitaal is echt hondsonbeschoft


Michel

Aanbevolen berichten

Als je opzegt wordt je gegarandeerd opgebeld, je lokt dan juist uit dat je opgebeld wordt.

Dan blijkt ook dat ze het goedkope Set Top Box pakket wel weer willen verkopen om je maar als klant vast te houden.

Op een normale manier je abonnement downgraden naar Set Top Box pakket krijg je niet voor elkaar.

 

 

De winst van de een is het verlies van de ander .... dus tel je knopen als je met aanbiedingen om je oren geslagen wordt.

hahaha ja dat klopt ook weer.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In een aantal reacties valt te lezen: "dan zeg je toch gewoon op".

Helaas is er maar 1 provider in Nederland welke je toch nodig hebt om de diverse Nederlandse zenders te kunnen ontvangen.

Als je in het buitengebied, verstoken van kabel maatschappij en verder een slecht te ontvangen digitenne als alternatief hebt is er weinig keus.

Opzeggen is dus voor een aantal CanalDigitaal slachtoffers helaas geen optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij worden, kan beter zeggen werden vaak gebeld met dit soort onzin, ook aangemeld bij bel me niet dat werkt wel....bij de meesten.

 

Voor de hardnekkige gevallen  die meestal tijdens het avondeten of in de vroege avond bellen gebruik ik het volgende...zie ik een nummer wat ik niet ken neem ik standaard op met GEEN INTERESSE gaan ze dan door met hun verhaaltje wat ze kennelijk uit het hoofd hebben geleerd of geprojecteerd word op een scherm voor het hoofd die dat verhaaltje niet kan onthouden brul ik er tussendoor wat ze niet snappen aan de woorden geen interesse en hang vervolgens op, heb al jaren geen last meer ....misschien niet netjes, maar iemand bellen die dat heeft aangegeven dat niet te willen vind ik nog minder netjes....

 

Groetjes.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga toch eens een leuk gesprek met ze aan, doe ik al een jaartje of twee met alles wat me ongevraagd belt.

Vraag eens of het een fijne job is, of ze hobby's hebben, etc...

 

Ja, je hangt dan weer aan de telefoon maar de beller is wel even z'n strategisch plan kwijt om jouw iets aan te smeren en jij hebt toch een paar minuten dat jij het gesprek kan sturen. Daar houden ze niet zo van heb ik al gemerkt. :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk niets te klagen. Toen ik mijn SD kaart voor een HD wilde inruilen (ik heb alleen een basispakket) werd dat steeds weer uitgesteld en uitgesteld tenzij ik een hoop geld wilde betalen. Ik zegde uiteindelijk de hele handel op en kreeg toen inderdaad een belletje. Na een lang gesprek en wat heen-en-weer "de chef vragen" kreeg ik ineens wel gratis mijn oranje HD kaartje aangeboden als ik maar bereid was om klant te blijven. Geen probleem wat mij betreft, verder nooit meer iets gehoord dus alles pico bello in orde.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat komt mij heel bekend voor. Ik had een basis en hd pakketje en mocht ook betalen toen ik een oranje kaartje kreeg. Na veel heen en weer gemail en gebel heb ik gewoon me abonnement opgezegd. Toen werd ik inderdaad ook gebeld met de vraag waarom ik had opgezegd, en toen ineens hoefde ik ook geen registratie vergoeding te betalen, als ik maar abonnee bleef.

 

Daarna heeft men mij nog eens gebeld toen het hd pakket los gekoppeld werd van de thema kanalen, als ik toen zou overstappen naar familie-hd zou ik 5 ct meer betalen voor wat extra zenders. Met de garantie dat ik de thema kanalen (er zat toen nog discovery science bij) zou blijven behouden ben ik toen overgestapt naar een familie-hd+thema. Daarna heb ik ze eigenlijk niet meer aan de telefoon gehad.

 

Ook ik ben geregistreerd bij bel mij niet, en ik wacht met smart op een sticker voor op de deur voor "bel niet aan met een aanbieding"

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles zonder nummer herkenning pakken wie hier sowieso niet meer op.

Daarmee zijn we 99% van alle rommel kwijt. En bij twijfel altijd opnemen zonder

naam te zeggen en de persoon die ze willen hebben is  net  toevallig effe buiten de

deur maar is er wel tussen 17.00 en 18.00, de tijd dat we eten en de telefoon

niet oppakken behalve voor echte kennissen. Werkt prima. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg nooit mijn naam als ik de telefoon opneem... veel  mensen zeggen ook hun nummer... maar dan kan je even goed 'hallå' zeggen zolgens mij.

Tijdens het eten neem ik uiteraard ook niet op... ook niet als ik tv zit te kijken... Is het belangrijk bellen ze wel eens een keer terug.

Als je al zorgt dat je nummer niet in de gids en niet bij die zoekdiensten als 118118 (ik weet het nummer in NL niet, maar dit is Eniro, nummerinformatie) te vinden bent, valt het echt wel mee.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg nooit mijn naam als ik de telefoon opneem... veel  mensen zeggen ook hun nummer... maar dan kan je even goed 'hallå' zeggen zolgens mij.

Ik het VK is het ook altijd gebruikelijk geweest dat privé-nummers werden opgenomen door het telefoonnummer te spellen dat je had moeten draaien.

Dat is op zich niet gek: 1) je kunt meteen checken of je correct hebt gedraaid; 2) de beller moet zijn identiteit als eerste prijsgeven, hetgeen me logischer lijkt dan dat de gebelde dat zomaar doet zonder te weten wie er aan de andere kant zit. "Hello" is om dezelfde reden niet ongebruikelijk in het VK, maar persoonlijk vind ik het spellen van het nummer helemaal geen overbodige moeite.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het NRC Handelsblad gehad. Toen opgezegd. Na een tijdje begonnen ze met bellen en aanbiedingen per post te sturen. Aangegeven dat ik geen belangstelling had. Op een gegeven de post retourgestuurd met "GEEN BELANGSTELLING, GEEN POST MEER".

Het was een tijdje stil, en ja hoor NRC begon weer met aanbiedingen en te bellen. Gewoon meteen verbinding verbreken en de spullen met de post terug sturen.

Weer een tijdje stil. Weer reclame folders. Toen ook telefoon. Ik kwam in gesprek met die mevrouw en zei dat ik het al zovaak had aangegeven dat ik niets wens te ontvangen. Dat wilde ze wel noteren in haar administratie. Maar ze kon niet garanderen dat ik niet weer iets nieuws kreeg, want ze hadden verschillende bestanden die niet aan elkaar gekoppeld zijn.

Tja, geen wonder dus dat het NRC Handelsblad slecht draait en is overgenomen.

 

Inmiddels niets meer ontvangen. Maar ik hou mijn hart vast.

 

Ik sta wel ingeschreven in het niet bel mijn register, maar dit geldt niet voor oud-klanten.

 

 

Overigens is iedereen eigenlijk vergeten dat Canaal Digitaal een Luxemburgse onderneming is? Zij hoeven zich niet aan de wet te houden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg nooit mijn naam als ik de telefoon opneem... veel  mensen zeggen ook hun nummer... maar dan kan je even goed 'hallå' zeggen zolgens mij.

Tijdens het eten neem ik uiteraard ook niet op... ook niet als ik tv zit te kijken... Is het belangrijk bellen ze wel eens een keer terug.

Als je al zorgt dat je nummer niet in de gids en niet bij die zoekdiensten als 118118 (ik weet het nummer in NL niet, maar dit is Eniro, nummerinformatie) te vinden bent, valt het echt wel mee.

Ik zeg mijn naam ook niet meer. Vroeger deed ik het wel. Toen mijn vader ziek was, werd ik een keer om 21 uur gebeld door een bank. Een heel vervelend mannetje aan de andere kant of ik een hypotheek wilde. Toen was ik nog beleefd dat ik geen behoefte had. Maar hij hield niet op. Ik had zin om deze man door mijn Ericson telefoontoestel heen te trekken. Misschien maar goed dat het niet kan, anders had ik nu vastgezeten vanwege doodslag.

Met het bel niet register is het inmiddels wel rustiger geworden. Bij verplichte ingave van mijn telefoonnummer op een website, geeft ik ook een onecht nummer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Italië zeggen ze aan de andere kant van de lijn altijd “Pronto”. Dan heb je je naam niet prijsgegeven.
Het is per slot van rekening de beller die maar aan moet geven wie hij is en wie hij wil spreken.


In Nederland is het dus ook een veilige manier om de telefoon op te nemen en te zeggen “hallo”.


Laat de beller zich eerst maar identificeren en zeggen wat hij wil.

En al nooit antwoord geven op de vraag: bent U mijnheer XXXXX?

Dat is lekker makkelijk als ze je een op slinkse wijze een contract willen aansmeren want dan heb je je naam kenbaar gemaakt want meestal wordt alles opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...