Ga naar inhoud


Groter Duits zenderaanbod via satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten

Duitsers betalen al een fors bedrag aan kijk en luistergeld.

De meesten kijken de Private Sender in SD en weigeren voor de HD versie te betalen.

Wanneer men de Private SD zenders uitschakelt zal een grote groep niet gaan betalen voor hd+ en daardoor de reclame inkomsten sterk gaan dalen.

Het is nog maar de vraag of men dan het versleutelen kan volhouden.

Ik denk dat HD+ ondanks alle blijvende protesten toch al (te) ver is gevorderd. Veel HD-ontvangers in Duitsland hebben al een ingebouwde HD+-cam. Andere HD-ontvangers zijn middels een update geschikt gemaakt voor HD+ en daarmee definitief beperkt in de gebruiksvrijheid. 

Ik heb net als jij lange tijd gehoopt (met veel Duitsers) dat ook HD+ zou floppen, maar de moed zakt mij in de schoenen als ik zie dat Sky-Duitsland HD+ ook al lijkt te omarmen. En Sky-Duitsland  lijkt inmiddels goede voet aan de grond te hebben gekregen als ik de Duitse detailhandel zo bekijk.

Dan wordt een weg terug wel "heel moeilijk".

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

...

Andersom gezegd providers mogen buitenlanders niet weigeren

Wat betreft HD+ zit je ernaast. Zie mij reactie op jou hierboven. Verdiep je nou eerst eens in de materie voordat je zomaar een reactie bedenkt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is weer een hele leuke draai gemaakt de stelling was duitsland schakeld

over een paar jaar (de commerciele) SD uit dan kan kan je niet meer kijken omdat

het gecodeerd is.

 

Mijn stelling tenzij de EU voor die tijd een stokje voor steekt omdat het niet

past binnen de europeese gedachte.

 

Dan komt je kan wel de duitse HD+ kijken als het maar anoniem is .

 

Ik verwacht dat we binnenkort naar nog meer buitenlandse zenders kunnen kijken CDS is

al begonnen de grenzen open de gooien.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Pukje, het topic, gestart door Sprietje, was dat er weer een Duitse FTA SD-zender bijkomt op de sat. Een commerciële zender van Sat1/Pro7.  

 

Vervolgens reageer ik erop.

Ik geef aan dat op termijn de Duitse commerciële SD-zenders zullen verdwijnen en we alleen gecodeerde HD+ versies gaan overhouden.

De situatie wordt dan vergelijkbaar met veel andere Europese landen, zoals Nederland.

Echter met 1 verschil: de jaar-smartcards HD+ zijn vrij verkrijgbaar, en staan niet op naam. Zolang je maar betaalt, mag je meekijken.

 

En dat is precies waar we naar toe moeten. (Even los van de vraag of er überhaupt gecodeerd moet worden.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dhr. Kriek heeft ook wel wat meer verteld dat de schotel flink in opmars is doordat schotel

naast kabel en iptv gebruikt wordt om gebruik te maken van het grote tv aanbod en

dat CDS abo niet noodzakelijk is .

 

citaat:

Omdat de meeste Duitse tv- en radiozenders ongecodeerd via de Astra1-satelliet worden uitgezonden, is een abonnement bij een tv-aanbieder niet nodig. Steeds meer Nederlandse huishoudens combineren daarom een abonnement bij Digitenne, kabel- of IPTV-aanbieder met ongecodeerde satellietontvangst. Via CanalDigitaal kan men eventueel ook direct via de satelliet naar een Nederlands zenderaanbod kijken. Hiervoor is dan wel een abonnement nodig. Mede door de lage instapkosten – een schotelantenne en FTA HD-satellietontvanger zijn voor rond de honderd euro te koop – wordt FTA-satellietontvangst vaker in Nederland gebruikt. Naast het volledig Duitse zenderaanbod kan men ook de belangrijkste Britse publieke- en commerciële tv- en radiokanalen zonder abonnement bekijken. Dit zowel in SD- als HD-kwaliteit.

 

Waar haal je die onzin toch vandaan pukje.

Satelliet in Nederland is op zijn retour, daar doet een enkele extra buitenlands betaal zender niet aan af. Die kan je hier niet eens bekijken.

FTA in Duitsland is ook op zijn retour

De mening van ene meneer Kriek die voor zijn broodwinning artikeltjes schrijft over satelliet TV is op geen enkel feiten relaas geschoeid.

Heeft hij en noemt hij verkoop cijfer materiaal van FTA decoders, ik zie ze niet.

Zelfs CanalDigitaal houd over het aantal abonnementen zich heel erg stil.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wonder hier ben ik het mee eens  ;)

 

Werkelijk, nee dat kan niet, jij bent alleen voor de satelliet zodat je gratis en op kosten van de nabuur kan kijken.

En voor HD+ zou je nu plotseling voor zijn.? Jij waait werkelijk met elk ongecontroleerd  windje mee en dat is het enige waar je consequent in bent. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik denk net als ceesv dat de SD zenders niet afgeschakeld gaan worden... mensen willen niet betalen voor zgn HD. Dat je nu een behoorlijke populatie hebt is logisch, je krijgt in veel gevallen een HD+ kaart bij je receiver... en als ik die zou krijgen bij mijn receiver zou ik uiteraard ook kijken... maar na 1 jaar moet je verlengen, en dat wordt door een klein percentage het eerste jaar wel gedaan... maar dan houdt het vaak op.

Ik las dat de toename van klanten die ervoor betalen af neemt...  Het systeem is op zich goed, om anoniem een kaart te kopen en nhet bedrag valt op zich ook wel mee... 50 euro per jaar... al blijft 50 euro wel een grote hoop geld als je bekijkt dat je de programma's niet legaal kan opnemen op je harddisk, en geen reklame kan doorspoelen.  Dat is voor mij de reden dat het gewoon te duur is, en bovendien vind ik de SD programma's eigenlijk ruim voldoende van (beeld)kwaliteit.

 

Maar... terug helemaal on topic, het is toch altijd positief als er een zender bijkomt, ook al wordt het waarschijnlijk wel weer een soort herhaalzender... maar goed, dat vergroot de kans dat er 's avonds iets op de buis is :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

(...)Satelliet in Nederland is op zijn retour,(...)

Nou dat maakt niet uit, en kan zelfs goed zijn... In dat geval wordt de 'overspill' in Nederland niet als gevaarlijk gezien waardoor er eventueel gecodeerd zou moeten worden oid.

Wat "Nederland" doet maakt niet uit... als ik maar gewoon rustig "gratis" sat tv kan kijken is het goed...

En "als" het ooit tot een codering zou komen, wat ik overigens niet denk, dan hoop ik dat we tegen die tijd gewoon legaal zelf vanuit het buitenland een abo kunnen afsluiten, of anders vind ik wel iemand die me tegen vergoeding een kaartje bezorgt ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja de toekomst zal het leren of betaal TV de toekomst is. Ik denk het wel dus van mij mogen er nog meer van dit soort zenders bij komen.

Dat houd het ook levendig in het nieuws forum.

Als ik zie hoe enthousiast hier gereageerd wordt op slechts één Tv zender dan geloof ik wel in de toekomst van betaal TV.

Kijken we naar Nederland dan is er alleen BVN nog  FTA en die moeten we zelfs nog delen met de zuiderburen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me overigens af wie er naar BVN kijkt.... waarschijnlijk mensen die eens een nederlands journaal willen kijken oid en die geen FTV kaartje van CD kunnen hebben of er de moeite niet voor willen doen.

Het is zo een beetje als de gecastreerde zender ORF2E...  wil je ORF kan zorg je waarschijnlijk wel voor een kaartje, om gewoon 'alles' te kunnen zien. (Dat heb ik ook gedaan... en nu heb ik dus programma's die op de duitse commercielen onderbroken worden door reklame, zonder die reklame én in HD).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

BVN wordt naast bepaalde Duitse zenders in veel hotels over de gehele wereld beschikbaar gesteld.

Op mijn reizen naar andere werelddelen kijk ik er vaak naar om op de hoogte te blijven van het nieuws.

In het zuidelijk deel van Afrika zit het bijvoorbeeld in het Multichoice pakket.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik denk net als ceesv dat de SD zenders niet afgeschakeld gaan worden... mensen willen niet betalen voor zgn HD. Dat je nu een behoorlijke populatie hebt is logisch, je krijgt in veel gevallen een HD+ kaart bij je receiver... en als ik die zou krijgen bij mijn receiver zou ik uiteraard ook kijken... maar na 1 jaar moet je verlengen, en dat wordt door een klein percentage het eerste jaar wel gedaan... maar dan houdt het vaak op.

Ik las dat de toename van klanten die ervoor betalen af neemt...  Het systeem is op zich goed, om anoniem een kaart te kopen en nhet bedrag valt op zich ook wel mee... 50 euro per jaar... al blijft 50 euro wel een grote hoop geld als je bekijkt dat je de programma's niet legaal kan opnemen op je harddisk, en geen reklame kan doorspoelen.  Dat is voor mij de reden dat het gewoon te duur is, en bovendien vind ik de SD programma's eigenlijk ruim voldoende van (beeld)kwaliteit.

Nou, het is natuurlijk wel degelijk de bedoeling dat SD-zenders in Duitsland op termijn afgeschakeld gaan worden. Niet vandaag of morgen, maar wel overmorgen. Duitsers plannen dat, net als ze afschakeling van de FM willen plannen. De route in Duitsland is overduidelijk richting HD (en HD+). SD-ontvangers zijn in de Duitse elektronica-zaken amper nog te krijgen, en bovendien hetzij overjarig, hetzij goedkope prulontvangers voor een paar tientjes (wat m.i. nog veel te veel geld is). 

 

Als je daarnaast zie hoe Sky-Duitsland HD+ nu al omarmt, dat weet ik nu al dat de Duitser niet gemakkelijk meer om HD+ heen kan.

 

Allemaal heel slim in alle rust gespeeld door de commerciëlen na het debacle van Entavio. Linksom mocht niet, rechtsom is niet meer te stoppen, duurt alleen wat langer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het met eduard07 eens. Ga er maar vanuit dat rond 2017, 2018 de sd kanalen in duitsland uitgezet worden. Ik denk ook niet das het rond die tijd echt een probleem is, de meerderheid van de bevolkingh heeft dan een tv met ingebouwde S2 tuner of een hd settopbox.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkelijk, nee dat kan niet, jij bent alleen voor de satelliet zodat je gratis en op kosten van de nabuur kan kijken.

En voor HD+ zou je nu plotseling voor zijn.? Jij waait werkelijk met elk ongecontroleerd  windje mee en dat is het enige waar je consequent in bent. 

dat heet voortschrijdende wijsheid :P

 

Maar op welke gronden denk je dat sattv op de retourtocht is?

 

aantal abonees CDS/TVV ?

aantal leden sat4all ?

 

denk dat beide maatstaven geen conclusie kunnen geven omdat andere

omstandigheden het aantal klanten/leden beintvloed.

 

Feit is er wordt gesproken dat mensen naast kabel/digitenne/iptv een schotel

plaatsen om fta de missende zenders te ontvangen

 

zoals aangegeven in de link die topic starter aangeeft voordat ik offtopic ga

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...