Ga naar inhoud


Free calls alleen met FreeDays?


Aanbevolen berichten

Ben sinds kort gebruiker van VoIP en ben daar zeer over te spreken.

Maak gebruik van de N300A IP i.c.n. C610H.

 

Nu heb ik mij al bij een VoIP provider aangesloten + een regionaal nummer gekregen en daar is op zich niets mis mee, maar toch ben ik opzoek naar eventueel een 'alternatief' om nog iets de kosten te kunnen drukken.

 

Nu kom ik op internet providers tegen die het hebben over FREEDAYS, maar presenteren ook een kostenlijst met landen die aangemerkt staan als FREE.

 

Daar ik denk dat hier vast en zeker wel gebruikers zijn die mij duidelijk kunnen uitleggen het hoe en wat bij dit soort providers.

 

Mijn belangijkste vraag is, kan ik alleen maar de aangemerkte landen bellen voor FREE als ik inderdaad ook FREEDAYS bezit?

Of zijn deze aangemerkte landen altijd FREE?

 

Mag geen reclame maken, maar denk dat als ik VoIPC geef dat VoIP gebruikers wel weten welke provider ik waarschijnlijk bedoel.

Even opgemerkt dat dit alleen maar als voorbeeld aangeef.

post-45009-0-03375200-1376739666_thumb.png

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die voipproviders zijn van Dellmont... je het justvoip, voipbuster en vele vele anderen...

De landen waar "free" bijstaat, kan je gratis bellen zolang je freedays hebt... meestal zijn dat er 120, maar er zijn er ook die minder freedays bieden... je kan ook alleen maar "gratis" bellen zoalng je niet meer dan 300 minuten per 7 voortschrijdende dagen verbelt hebt... er zijn ook 'merken' die slechts 200 minuten toestaan...  ga je daarboven betaal je het gewone tarief voor 'out of freedays' of hoe ze het noemen bij iedere merknaam... zijn je freedays afgelopen kan je gewoon je beltegoed verbellen, volgens het tarief out of freedays... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg, zeker het stukje FREEDAYS en FREE bellen dat dit wel degelijk bijelkaar hoort.

Ook de vergelijkingslijst was een mooie toevoeging.

 

Weer stof genoeg om uit te zoeken.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even wat vragen

 

1. wat beteken die kleuren in de bovengenoemde tabel?

2. Voor hoeveel geld koop je de freedays over het algemeen.

3 Dit bedrag kan je dus als bel te goed gebruiken voor zaken die buiten de free calls vallen dan wel na de 120 dagen?

4 Wat kost het bellen buiten  de freedays naar de gratis landen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even wat vragen

 

1. wat beteken die kleuren in de bovengenoemde tabel?

2. Voor hoeveel geld koop je de freedays over het algemeen.

3 Dit bedrag kan je dus als bel te goed gebruiken voor zaken die buiten de free calls vallen dan wel na de 120 dagen?

4 Wat kost het bellen buiten de freedays naar de gratis landen?

1. Rood zijn de duurste en groen de goedkoopste prijzen van de aanbieders van de bestemming die links genoemd staat.

2. Elke storting, klein of groot bedrag maakt niet uit, levert je zoveel freedays op als genoemd, met een maximum van 365 freedays totaal.

3. Klopt, en ook indien je meer belt dan de "fair use policy", 300 minuten in de laatste week.

4. Dit kun je op de website van de aanbieder opzoeken, onder het kopje "rates", tabblad "out of freedays".

aangepast door Kowalski

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

2. Elke storting, klein of groot bedrag maakt niet uit, levert je zoveel freedays op als genoemd, met een maximum van 365 freedays totaal.

ik meende dat een provider 120 dagen freedays was dat je dat bij 1 storting kregen dan eerst de freedays moest opmaken

Dus als ik je goed begrijp kan je 3 x een storting van 10€ doen dan heb je 3 x 120dgn is 360 freedays?

Link naar reactie
Delen op andere sites

aanvulling 2: Minimaal €10. Er komen nog transactiekosten en BTW bij. De "minste" extra kosten krijg je bij betalen via IDeal.

 

Goede aanvulling ;) . Bij een betaling van € 10 komt € 0,50 transactiekosten en 15% BTW (€ 1,58), totaal betaal je dan € 12,08.

 

Dus als ik je goed begrijp kan je 3 x een storting van 10€ doen dan heb je 3 x 120dgn is 360 freedays?

 

Dat is helemaal juist (althans bij die providers die 120 Freedays leveren). Die 3 x 10 kost je dan dus wel totaal € 36,24.

aangepast door Kowalski

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Of, je koopt tegoed via Hanstel. Totaal iDeal wordt dan €11.35. Of, je pakt 10 dollar op Hanstel en betaalt €8.79, dan heb je alsnog op de goedkoopste manier de 120 freedays (+ tegoed afhankelijk van dollarkoers natuurlijk).

In mijn geval gaan eerst de freedays op en dan het tegoed. 20 euro
per jaar zijn dan geen onwaarschijnlijke kosten voor telefonie."

aangepast door ceesv
commerciële link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...