Ga naar inhoud


RTV Utrecht wil niet opgaan in NPO


Amager95

Aanbevolen berichten

Het Duitse systeem is nieuw, en er is heel wat om te doen geweest. Afwachten hoe het werkt.

 

Duitse p.o. zenders zouden niet veel herhalen?  Dan heb jij de Duitse programmering nog niet goed bekeken. Inclusief de themazenders.

Krimi's en  talkshows  worden intensief herhaald.

 

En reclame rond tv-programma's doen meer Europese landen. Frankrijk en Italië bijvoorbeeld.

Ik vind dat wel markt-bedervend, maar niet storend.

Rare bewering om te zeggen dat de Duitsers alleen maar herhalen, kom op zeg.

 

Ja goed Commissario Laurenti was zaterdagavond te zien bij WDR Fernsehen. Maar is het zo erg om iets uit 2006 wat goed is voor eeuwig nooit meer uit te zenden?

 

Suggereer aub niet de Duitsers alles herhalen. Dat klopt voor geen meter.

Sommige dingen van kwaliteit mogen weer best weer eens te voorschijn komen. Zou Der Kommissar met Erik Ode dan nooit meer mogen worden uitgezonden? Kom op zeg.

Zou de Polizeiruf 110 van DFF (uit de voormalige DDR) dan nooit mogen worden uitgezonden dan? Of andere series uit de DDR tijdperk bij de MDR, RBB en NDR. De omroepen die opereren op het voormalige grondgebied. Voor de NDR dan voor Mecklenburg-Vorpommern als vierde deelstaat.

 

Soms wordt een programma herhaald in de nacht. Na und? Nou en? Het is beter dan tot in het midden van de nacht nog de STER reclame van de publieke omroep voorgeschoteld te krijgen.

 

De themazenders moet je niet vergelijken met het algemene aanbod, het hoofdaanbod van de publieke omroep. Deze hebben andere formaten, zijn soms zelfs kweekvijvers voor nieuwe programma's voor Das Erste en het ZDF. Het zijn appels met peren vergelijken.

 

Voor het geval je ARTE en 3Sat er bijhaalt. Hier gelt precies het zelfde voor. ARTE is een samenwerking tussen Frankrijk en Duitsland. 3Sat is een samenwerking tussen Duitsland, Oostenrijk en het Duitstalige-Zwitserland. De ARD is ook bij deze zender betrokken, nadat zij de stekker bij toenmalige EinsPlus  hadden getrokken. Er was sprake van de DFF misschien ook mee zou gaan doen. Maar dat ging niet meer door, de DDR werd zelf opgedoekt, met de DFF erbij.

 

 

De Nederlandse publieke omroep herhaalt binnen het seizoen al de programma's, en vervolgens in de zomerstop worden al deze programma's weer herhaald. Kijk dat zijn pas herhalingen.

Maar waaom zenden zij niet series uit van vroegere tijden? Nederlandse speelfilms uit de jaren vijftig en zestig. Of de serie Klaverweide, De Lemmings en noem maar op.

Ja op het Duitse themakanaal zie je dan een serie van Ich Heirate eine Familie voorbij komen. Nou is dat zo erg dat dat ze dat opnieuw uitzenden. Of Diese Drombusch.

Deze serie en programma's verdienen het echt nog wel dat ze opnieuw worden uitgezonden, daarvoor zijn ze te goed.

 

 

brrrrrrrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites


1)Rare bewering om te zeggen dat de Duitsers alleen maar herhalen, kom op zeg.

(...)

Suggereer aub niet de Duitsers alles herhalen. Dat klopt voor geen meter.

 

Sommige dingen van kwaliteit mogen weer best weer eens te voorschijn komen. Zou Der Kommissar met Erik Ode dan nooit meer mogen worden uitgezonden? Kom op zeg.

Zou de Polizeiruf 110 van DFF (uit de voormalige DDR) dan nooit mogen worden uitgezonden dan? Of andere series uit de DDR tijdperk bij de MDR, RBB en NDR. De omroepen die opereren op het voormalige grondgebied. Voor de NDR dan voor Mecklenburg-Vorpommern als vierde deelstaat.

 

2)Soms wordt een programma herhaald in de nacht. Na und? Nou en? Het is beter dan tot in het midden van de nacht nog de STER reclame van de publieke omroep voorgeschoteld te krijgen.

 

3)De themazenders moet je niet vergelijken met het algemene aanbod, het hoofdaanbod van de publieke omroep. Deze hebben andere formaten, zijn soms zelfs kweekvijvers voor nieuwe programma's voor Das Erste en het ZDF. Het zijn appels met peren vergelijken.

 

4)De Nederlandse publieke omroep herhaalt binnen het seizoen al de programma's, en vervolgens in de zomerstop worden al deze programma's weer herhaald. Kijk dat zijn pas herhalingen.

 

5))Maar waaom zenden zij niet series uit van vroegere tijden? Nederlandse speelfilms uit de jaren vijftig en zestig. Of de serie Klaverweide, De Lemmings en noem maar op.

 

Ja op het Duitse themakanaal zie je dan een serie van Ich Heirate eine Familie voorbij komen. Nou is dat zo erg dat dat ze dat opnieuw uitzenden. Of Diese Drombusch.

Deze serie en programma's verdienen het echt nog wel dat ze opnieuw worden uitgezonden, daarvoor zijn ze te goed.

1) Zo sterk als jij het nu uitdrukt, heb ik nergens gedaan. Ik heb alleen gezegd dat ook de Duitse tv (als ook bv de Britse) genoeg herhaalt, en welk

    soort programma's dat zijn. Sla de programmering er maar op na. Een krimmi op de zaterdagavond wordt gelijk daarna al op een themazender

    herhaald. Talkshows worden ook (net in Nederland) meer dan 1 keer herhaald. Maar pin me niet vast op 1 voorbeeld, check de programmering

    maar.

    Waarbij ik niet gelijk een oordeel wil geven over herhalen, maar gewoon het feit aangeven.

2) Nou maak je een karikatuur van de npo. STER midden in de nacht heb ik nog niet voorbij zien komen, (en zou me niet eens irriteren)

3) Ik kijk regelmatig Duitse themazenders, maar zie veel oude programma's voorbijkomen. Niks mis mee, maar niet veel "kweekvijver")

    Wel zonde dat er intensief verkleurde SD wordt herhaald op de HD-zenders die zo nodig moesten komen.

4) Dat doet de Duitse omroep ook. Tot en met op de Dritten.

5) Hiermee ben ik het 100% eens (maar dat was ik al).

 

Vergeet niet dat we relatief een klein land zijn met nota bene 3 nationale zenders.(Duitsland heeft er 2).

Kijk naar andere kleine Europese landen, dan zie je dat hun programmering niet veel meer biedt dan de Nederlandse.

Duitsland en Oostenrijk zenden gecodeerd (!) veel ARD/ZDF uit, Italie koopt veel Duits en sychroniseert na, op de BBC weten ze ook van goedkoop en veel herhalen. Sla bv de programmering van BBC3 er maar eens op na.Ik zie bepaalde programma's nu al binnen korte tijd voor de 4e keer voorbij komen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denemarken, toch kleiner dan Nederland, terwijl Denemarken ooit zo rond het jaar 1000 een wereldmacht was, heeft 6 publieke televisiezenders.

Zweden heeft 5 publieke televisiezenders, waarvan twee gecombineerd uitzenden, Barnkanalen en SVT24. Land is groot, maar heeft minder inwoners.

 

De wereld bestaat meer dan alleen maar uit Nederland, het Verenigd Koninkrijk, de USA. Maar ook uit Duitsland, Zweden, Denemarken enz.enz.

Ook al wordt er in de Randstad Nederland steeds vaker gedacht dat de wereld bestaat uit Nederland, Engeland en de USA.

 

 

Duitsland heeft geen 2 zenders. Onzin. Duitsland heeft er 3. Das Erste, als zender van het samenwerkingsverband ARD (Arbeitsgemeinschaft der öffentlich-rechtlichen Rundfunkanstalten der Bundesrepublik Deutschland) van diverse omroepen zoals SR, BR, WDR, NDR.

http://www.ard.de/intern/die-ard/das-ist-die-ard/-/id=2840640/8q89nx/index.html

Daarnaast het tweede net in Duitsland, het ZDF. Daarnaast hebben de eerder genoemde omroepen hun eigen (derde) net, zoals NDR Fernsehen en WDR Fernsehen. Eigenlijk een soort voortzetting van ARD2 waarop o.a. de WDR uitzond net voor de oprichting van het ZDF.

 

Voor het satelliettijdperk kon je in een deelstaat slechts naar de eigen omroep kijken. Voor NRW dus naar de WDR. Soms in grensstreken kon men kijken naar N3, BR, HR. Maar dat was dus net zo goed als met de NL1 en NL2.

In beginsel heeft elke deelstaat zijn eigen omroep.

 

Als iets is in SD of zwart/wit wat is daar mis mee? Is Tatort Duisburg Ruhrort met Schimanski daardoor minder? Of Der Kommissar en noem maar op? Voor mij in ieder geval niet.

 

Elke vergelijk om de themazenders te vergelijken met het gewone aanbod, is onjuist en onterecht.

 

Dat WDR Fernsehen alleen maar herhalingen uitzendt. Tja wat moet ik daarop zeggen. Het is zo onwaar. Ook voor de andere zenders van de Dritten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu maar weer over naar de naam van de topic: de regionale omroepen in Nederland.

 

Deze zijn belangrijk dat die er moeten zijn. Vele mensen willen kijken naar programma's uit de regio.

 

Veeg je het op een grote hoop, dan heb je kans dat mensen straks alleen maar nieuws gaat uitkijken uit Amsterdam en Rotterdam.

Dat kan nooit en te nimmer de bedoeling zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...