Ga naar inhoud


NLziet - positief verrast


jopiesat

Aanbevolen berichten

Onze Mutant HD51 in de woonkamer had ineens last van blokvorming en wegvallende ontvangst. Lichte paniek in huis zo op oudjaarsavond. Om het zoeken naar een oplossing (brakke voeding?) even uit te stellen tot 2022 naar een alternatief gezocht.

 

NLziet proefabonnement genomen en de app op de Apple TV geïnstalleerd.

Het beeld was echt veel beter dan verwacht! En NPO 1 extra in HD voor de top2000 was een fijne verrassing.

De streams starten snel op en de programma info is lekker overzichtelijk. Kortom prima alternatief!

Hoe zijn jullie ervaringen?
 

aangepast door jopiesat
Typo
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

chukky2

Geplaatste afbeeldingen

Ooit voor een S4A lid een maandje proef genomen. Hij zat in Spanje en dat beviel hem ook prima. Geen storing of hick-ups…

Zelf doe ik er niets mee. Heb satelliet met Ziggo als backup..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is hét nadeel van IPTV. Het valt en staat bij de kwaliteit van je internet. En dan ook nog velen met WiFI.. Vaak is de pret gauw voorbij….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ook ik kan mij hierbij volledig aansluiten.

Sinds kort ben ik zowel tijdelijk op de NLziet als DC app geabonneerd om te bekijken of dit een permanente oplossing zou kunnen zijn.

Ja, ook ik ben aangenaam verrast over de beeldkwaliteit van NLziet.

De CD app kende ik al een beetje vanuit gebruik in Spanje maar de NLziet app doet zeker niet onder t.o.v. de CD app.

Weliswaar heeft de NLziet app wat tekortkomingen m.b.t. bedieningsgemak maar ja, is ook bijna de helft goedkoper.

Al is het kort maar tot nu toe heb ik nog geen enkele hapering of onderbreking met de NLziet app ondervonden.

Mijn KPN Internet heeft 65 / 17 Mbps Down / Up en de WiFi is bij mij ook op orde en ik denk dat dit een voorwaarde is om NLziet storingvrij te kunnen ontvangen.

Je hebt toch al snel 20 Mbps Download nodig, CD gaat daar iets gemakkelijker mee om.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-7-2022 om 23:58, chukky2 zei:

Leuk is het dat het ook gewoon in België te abonneren is . Wel met PayPal of Mastercard.

Een kennis in Frankrijk deed dat ook, na een jaar stopte het met werken buiten Nederland. Volgens de voorwaarden van NLZIET moet je in Nederland wonen, de 'controle' is betaling met een Nederlands betaalmiddel. Dat is bij betaling via PayPal niet te controleren en dan stopt het kennelijk na verloop van tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, zeeteefje zei:

Volgens de voorwaarden van NLZIET moet je in Nederland wonen, de 'controle' is betaling met een Nederlands betaalmiddel.

 

ik vind dat schandalig.

Je hebt zoveel moderne betaalmiddelen en NLZiet niet.

Te armoedig voor woorden.

Maar als ik mijn bank daarover een vraag stel komt het hier op neer => Shared Cost (SHA): De kosten voor internationaal betalingsverkeer worden gedeeld tussen u en de ontvanger en dat kan niet bij Paypal en Mastercard.

Dus je moet een Nederlandse overschrijving doen met een Nederlandse bank en dat kan ook voor een EU burger. Dan blijft je abonnement werken.

een bankrekening openen in een ander land kan voor EU burgers altijd

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

ik vind dat schandalig.

Je hebt zoveel moderne betaalmiddelen en NLZiet niet.

Te armoedig voor woorden.

Maar als ik mijn bank daarover een vraag stel komt het hier op neer => Shared Cost (SHA): De kosten voor internationaal betalingsverkeer worden gedeeld tussen u en de ontvanger en dat kan niet bij Paypal en Mastercard.

Dus je moet een Nederlandse overschrijving doen met een Nederlandse bank en dat kan ook voor een EU burger. Dan blijft je abonnement werken.

een bankrekening openen in een ander land kan voor EU burgers altijd

 

 

Screenshot_20220714-130007_Messenger.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal worden alleen maar negatieve ervaringen geplaatst maar ik heb toch nog een positieve ervaring m.b.t. het gebruik van NLziet.

Ik was aangenaam verrast toen ik constateerde dat bij de optie ‘Begin gemist’ of ‘Bekijk later’ ik de mogelijkheid heb om voor- of achteruit te spoelen, dit is bij de CD app niet mogelijk.

Helemaal was ik of beter nog mijn vrouw verrast toen bij gebruik van deze opties bleek dat tijdens het terugkijken de reclames automatisch werden overgeslagen….👍

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ,

 

Betreft  NL ziet    :  Is de beeldkwaliteit net zo goed als een Satelliet opname op HD   ; want als ik een programma  terug kijk met de CD  App  is de beeldkwaliteit  beduidend slechter als het afspelen van de opname op de Satelliet ontvanger . 

 

Mvg Hans  

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NLziet app levert HD kwaliteit.

Of je die ook op jouw weergamedium zoals b.v. op de TV is van diversen factoren afhankelijk zoals goede apparatuur, een goede Internet verbinding etc.

Ik zie hier thuis bij het terugkijken geen kwaliteitsverschil in beeldkwaliteit t.o.v. de actuele uitzending.

Ik gebruik geen WiFi maar bekabelde verbindingen tussen de Modem / Router en de TV, in mijn geval een Apple TV 4K.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...