Ga naar inhoud


diesel prijs


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Worden we in Nederland nou gen***d met de dieselprijs ? We vertrokken richting Spanje op 8 september toen was de prijs 1.49,9 nu is hij volgens internet 1.48,9, maar toen we op 10 september de Spaanse grens overgingen betaalde ik 1.49,2 vandaag betaalde ik 1.37,2 dus in 2 weken is hier in Spanje de dieselprijs 12 eurocent goedkoper geworden, en in Nederland maar 1 cent goedkoper.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist weer bijna 70 liter diesel in de tank laten lopen a 134,9.

 

Of je nu bij Esso of Tango tankt zou niets uit mogen maken.

Ik heb laatst ergens een onderzoek gezien waarbij men de verschillende brandstoffen met elkaar vergeleek.

Volgens de bestuurders was de ene brandstof veel beter dan de ander en kon men met duurdere benzine ook veel verder rijden.

Uit dat onderzoek bleek dat het allemaal gebakken lucht is, alle brandstof komt hier gewoon uit Pernis en komt uit dezelfde tapzuil alleen staat er de ene keer een Shell tankauto te laden en de volgende tankauto is een Tango of BP of wat dan ook.

 

In dat onderzoek werden ook de zgn. witte pompen getest en in het lab onderzocht maar alle brandstoffen waren exact hetzelfde met dit verschil dat sommige er op 1000 liter 1L of soms zelfs maar 1L op een hele tankauto andere vloeistof bij door mengen.

Ook de speciale brandstoffen die bijzondere specificaties worden toegekend werden getest en met een rondje door de stad had men met de speciale (dure) brandstof zelfs (iets) meer verbruikt dan met goedkope brandstof.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje,

 

Ik was de hele zomer in Nederland, toen we de grens overgingen bij Biaritz / Irun tot aan Marbella heb ik nergens een goedkopere prijs gezien dan 1.49. Wel langs de hoofdwegen natuurlijk, maar alle Repsol's of Bp's hadden dezelfde prijs.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit wel degelijk verschil in de merken benzine. De basis is overal gelijk, maar afhankelijk van de tankauto die komt laden bij een opslagplaats gaan er verschillende merkgebonden additieven in. Op de opslagplaats weten ze aan de hand van het pasje van de tankauto welk additief (automatisch) wordt toegevoegd.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerrit,dat was mijn mening ook altijd.

Heb een Opel Vectra station 1997 gehad,net als mijn huidige,die er ook niet lekker op reed.

 

Na een week of 6 tanken bij Esso reed m'n auto weer normaal.

Met de Tango benzine reed ie wat zenuwachtig,vooral als je moest filerijden.

Reed je wat harder dan merkte je niks.

 

Ik was zelf altijd sceptisch over het verhaal Tango vs esso

omdat ik zelf ook altijd bij de Tango op de hoek tankte.

Scheelt toch gauw 4 euro per tankbeurt.

Dus ik kan me je mening zeker goed voorstellen.

 

Wat ik hier zeg is gewoon realiteit,best kans dat mijn volgende wagen er wel tegen kan.

Een collega van me rijdt ook in een kalos,maar dan uit 2006,en die heeft geen problemen met tango benzine,dus zeg 't maar.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit iets gemerkt van verschillen... vroeger 2 dieselauto's gehad... nu al weer 2 jaar gewoon benzine... ik tank gewoon het goedkoopste.

Afgelopen week Benzine in D getankt voor 1.517...  Net in de buurt van Breda geweest, en daar is blijkbaar een soort mini prijzenoorlogje aan de gang... ik zag benzine voor 1,65 en langs de A58 voor 1,73.

Ik heb uiteraard niet getankt... ik moet volgende week toch weer naar D, en daar kom ik nog wel voordat de tank leeg is... kan ik hem daar weer netjes vullen :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsonge wat een wijze les. Daar trek ik me echt helemaal niets van aan.


Koop jij maar lekker veel te dure satspullen in Nederland, dan koop ik ze wel in Duitsland waar ze stukken goedkoper zijn.


Ik heb van mijn hele leven zeker 25 jaar autobrandstof in België getankt omdat het daar een stuk goedkoper was. Kon ik van het geld dat ik overhield lekkere Belgische tripel-bieren kopen die daar ook een stuk goedkoper zijn.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is toch vrij verkeer van goederen en diensten binnen de EU.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...