Ga naar inhoud


VU+ duo start niet meer op


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En na de garantie tot de ontdekking komen dat de box steeds allerlei vage klachten heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat Ceesv denk ik bedoelt is dat je kan wachten totdat je garantie voorbij is en dan nog steeds met het probleem zit.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de foto van Steve ziet in posting #9 zou ik niet wachten.

Een gat in de printplaat repareert lastig en met een beetje pech is je ontvanger niet meer te repareren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ontvanger beschadigd raakt in de garantieperiode, dan staat de leverancier toch in voor de reparatie?  Indien iets onherroepelijk beschadigd wordt door het volledig uitbranden van een component, dan wordt dat volledig vervangen, toch?

(in mijn geval zit de ontvanger nog iets minder dan een jaar in de garantieperiode)

 

Eenmaal de ontvanger buiten de garantieperiode is gevallen zou ik ook direct de desbetreffende reparaties zelf uitvoeren, dan heb je immers meer te verliezen.  Als er dan een component uitbrandt ben je nl. de pineut.

(zoals mogelijk in TS zijn geval)

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door overbelasting zoals in het geval van Elco's die hun capaciteit verliezen komt er een "bromspanning" een gelijkspanning met een te grote rimpelspanning op alle achtergeschakelde componenten te staan.

Daardoor zal de levensduur van deze componenten nadelig beïnvloed worden.

Dus wanneer er dan na de garantie periode allerlei componenten defect raken weet je hoe dat komt.

Je leverancier zal echter voor herstel een rekening presenteren.

 

Vergelijk het met een auto, wanneer die in de garantie periode af en toe niet start en je moddert er mee voort, en na de garantie periode plotseling de startmotor vervangen moet worden omdat de wagen helemaal niet meer start heeft slechte kaarten voor gratis reparatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de analogie met auto's is soms mank,

maar als je het een verder laat slijten, hetgeen je had kunnen voorzien zullen andere onderdelen ook lijden.

 

dus nog meer schade en dus je eigen onderhoudsplicht niet nagekomen > andere onderdelen die lijden uit de garantie uitgesloten of zelfs alles uitgesloten uit de garantie.

 

om te rekenen op de leverancier die uit coulance een complete reparatie door voert en van alles en nog wat vervangt zou nog wel eens geweigerd kunnen worden.

de leverancier kent ook de bekende veelvoorkomende reparaties bij dat type auto (DUO)

 

ciao

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu begrijp ik wat je bedoelt, thx.

Ja, da's natuurlijk het risico.

 

Door overbelasting zoals in het geval van Elco's die hun capaciteit verliezen komt er een "bromspanning" een gelijkspanning met een te grote rimpelspanning op alle achtergeschakelde componenten te staan.

Daardoor zal de levensduur van deze componenten nadelig beïnvloed worden.

Dus wanneer er dan na de garantie periode allerlei componenten defect raken weet je hoe dat komt.

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen week de 3 condendatoren laten vervangen voor 25 volt exemplaren.

Net voordat ik de box wegbracht voor reparatie dook het probleem weer op.

Na reparatie startte de box zonder problemen op. Het probleem lijkt dus verholpen te zijn

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die geintereseerd zijn in Scoop beelden, hier een paar genomen met een Fluke 200Mhz.

 

We zien dat het AC component bij de C807 behoorlijk hoger ligt dan bij de C814 die ernaast zit.

Ook is de vervorming van het AC component beduidend meer bij C807 dan bij de C814.

 

post-45009-0-04878700-1382358644_thumb.jpg

post-45009-0-00156000-1382358659_thumb.jpg

post-45009-0-24660900-1382358794_thumb.jpg

post-45009-0-34205100-1382358905_thumb.jpg

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze VU Duo staat hier in de huiskamer en heeft nog niet 'het' probleem.

Was zelf wel nieuwsgierig of het inzichtelijk is te maken wat er nu precies aan de hand zou zijn.

De oplossing is vaak wel duidelijk, maar waarom hij het nu precies niet meer doet is altijd een vraag.

 

Met mijn electronica kennis zeg ik dat de elco aan het verslechteren is, omdat het er net zo uit moet zien als C814.

Nette rechte lijnen als er lijnen zijn, want als je ziet bij C807 zijn alle lijnen wel een beetje 'verbogen'.

 

 

Ga binnenkort C807 eens vervangen met een Low ESR versie om dan nogmaals de scoop eraan te hangen ter vergelijking.

Ga dan de 'oude' C807 eens aan een LCR meter hangen om die info ook eens te delen.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...