Ga naar inhoud


VU+DUO valt steeds in standy


Tw-er

Aanbevolen berichten

Hoi;

 

In Augustus heb ik na het gekende probleem met de rode led de elco c 807 laten vervangen.

Nu zijn we enkele maanden verder en steeds meer valt de Vu+ terug uit naar standby mode.

Dus opnemen geen probleem maar tv kijken en/of timeshiften valt de vu+ gewoon uit naar standby.

Direct terug opstarten geen probleem maar dit herhaald zich een paar maal na mekaar.

Het valt me wel op dat hij nu vanaf ik hem opzet - tot zo een 20min. werken- hij wel tot 5 keer na mekaar uitvalt hij daarna voor langer tijd blijft werken.

 

Ik draai hierop nog openpli 3 maar hier kan het probleem niet zijn want die draaide ik hiervoor ook al.

 

Iemand een idee? zou die elco nu al terug om zeep kunnen zijn? Of slecht contact en met warm worden beter -kan dit wel want hij blijft continu onder stroom en koud wordt hij bepaald niet;)

 

Bijkomend vraagje: als ik de vu+ vervang door een vu+duo 2 kan ik dan gewoon de HD oversteken?

 

Ik ga hem nog eens binnensteken bij de hersteller om hem nog eens na te laten kijken maar probleem is : wanneer!

 

;mvg Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ja je kan je harddisk overzetten als je een duo2 koopt, daar zit een soortgelijk frame in met uitsparingen voor zowel een 2.5 als 3.5 inch harddisk.

 

Kijk eens met een digitale camera naar je afstandsbediening of die niet toevallig uit zichzelf ir codes stuurt, wellicht is je probleem de afstandsbediening?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi;

 

Bedankt alvast voor uw reacties volgende week gaat hij terug naar de hersteller en daar vraag ik een "zwaarder" exemplaar van de elco.

 

Wat betreft de updates ik heb de laatste versie van openpli erop staan die van eind september.

 

Wat betreft de afstandsbediening: ik werk met een logitech AB en dacht ook dat het probleem daar zat dus opgezet en dan de batterijen eruit maar nog steeds viel hij uit.

Nu heb ik wel een andere HDMI kabel geplaatst en dit geeft toch al een verbetering want sinds gisteren is de VU nog maar 1maal uitgevallen en dat terwijl ik dacht de timeshift door te spoelen (misschien foute knop geduwd)

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Beste forumleden,

Ik gebruik dit draadje voor een probleem met mijn DUO2 met Openpli 4 en OSCAM.

Vandaag opgehaald en in gebruik genomen. Na het instellen alles ogenschijnlijk in orde. Maar, nu valt om de paar minuten de box in standby. In het led-display staat niet alleen de tijd, maar bovenin staat de tekst: geen timer. Alle menu´s gescrold en bestudeerd maar geen idee wat de oorzaak is.

Wie kan mij zeggen wat het probleem veroorzaakt.

Met dank.

met vriendelijke groeten,

bourgogne

 

VU+Duo2 - 1 Tb hdd - openPLi 4 - Triax 78cm astra 1, 2, 3 en hb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een groene CD kaart.

De box valt niet alleen terug in stand- by (soms meerdere keren achter elkaar en dan blijft het weer lange tijd onafgebroken spelen), maar soms krijg ik ook ongevraagd de zenderlijst in beeld (het valt op dat de lijst op een andere zender staat dan waar ik op heb afgestemd).

met vriendelijke groeten,

bourgogne

 

VU+Duo2 - 1 Tb hdd - openPLi 4 - Triax 78cm astra 1, 2, 3 en hb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand overhalen voor het een of ander image is hier geen topic, vooral als je aansluit aan een oud reeds opgelost probleem uit 2013 voor een ander type VU+ receiver.

Het eenvoudig proberen, en dan dus leren kennen van een image (ja zelfstudie) is belangrijk.

 

vandaag kopen morgen flashen en in de namiddag weer een ander image erop is gewoon kip-zonder-kop paniek door onwetendheid over de possibilities van een image

 

nieuw topic en eerst en vooral lezen

alle nieuwelingen vuren duizend vragen af op het forum en die zijn al allemaal beantwoord

 

we helpen overigens altijd

:)

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand overhalen voor het een of ander image is hier geen topic, vooral als je aansluit aan een oud reeds opgelost probleem uit 2013 voor een ander type VU+ receiver.

Het eenvoudig proberen, en dan dus leren kennen van een image (ja zelfstudie) is belangrijk.

 

vandaag kopen morgen flashen en in de namiddag weer een ander image erop is gewoon kip-zonder-kop paniek door onwetendheid over de possibilities van een image

 

nieuw topic en eerst en vooral lezen

alle nieuwelingen vuren duizend vragen af op het forum en die zijn al allemaal beantwoord

 

we helpen overigens altijd

:)

Heb ik iets misdaan ?

IK vraag gewoon in een bestaande draad over eenzelfde probleem dat ik ondervind.

Als ik er een nieuw topic voor start krijg ik mogelijk weer het verwijt dat het al een bestaand topic is.

Dus, wie kan mij helpen bij het feit dat mijn box regelmatig in stand-by mode valt en soms zomaar de zenderlijst laat zien.

Als ik hiermee regels overtreed, dan hoor ik dat graag.

Als iemand weet hoe ik hier met ´zelfstudie´ achter kan komen, dan hoor ik ook graag waar deze kennis dan op het internet te vinden is.

Met dank,

met vriendelijke groeten,

bourgogne

 

VU+Duo2 - 1 Tb hdd - openPLi 4 - Triax 78cm astra 1, 2, 3 en hb

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste bourgogne

 

je hebt de reactie van Tonski verkeerd begrepen. :D (is een een zeer intelligent man, soms nogal moeilijk om te begrijpen, wij zijn dat gewendt. :grin: )

 

wat hij bedoelde is, dat veranderen van image niet de oplossing is.

 

was pli4 reeds geinstalleerd of heb je deze zelf geinstalleerd?

indien deze was voorgeinstalleerd zou ik de box eens flashen met de laatste versie van pli4.

het lijkt mij verdacht veel alsof iemand extern controle heeft over de box, ik zou de box eens afsluiten

van het netwerk en kijken of het probleem zich nog voordoet. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Philip,

 

Bedankt voor je reactie.

Pli4 is woensdagmorgen door de leverancier geinstalleerd toen ik de box kwam ophalen en hij mij de nodige uitleg heeft gegeven over de box en de software. Het probleem ontstond woensdagavond. Het internet had ik toen nog niet geactiveerd. Het is opmerkelijk dat het zo nu en dan gebeurt, wel een aantal keren achterelkaar. Vervolgens heb ik er urenlang geen last meer van.

 

Met groet,

met vriendelijke groeten,

bourgogne

 

VU+Duo2 - 1 Tb hdd - openPLi 4 - Triax 78cm astra 1, 2, 3 en hb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...