Ga naar inhoud


Solo2 of DUo2


naitsirhc

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb al meerdere topics gelezen en ik kom er niet meer uit. 

Ook het topic solo2 vs duo2 begon veelbelovend, maar uiteindelijk heb ik het daar ook niet gevonden. Vandaar dus opnieuw de vraag.

 

Welke van de twee moet ik nemen Solo2 of Duo2. 

Maw. is de Duo2 die 150 euro extra wel waard. Laat ik voorop stellen, dat ik het LCDtje voor op de box geen toegevoegde waarde vindt. 

Sterker nog, ik denk dat deze meer uit dan aan staat.

 

Wie o wie helpt me uit de brand.

aangepast door naitsirhc

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Solo 2 heeft geen verwisselbare tuners in tegenstelling tot de duo2. Alsook het flash geheugen is 2 keer groter in duo2 en heeft dubbel het ram dan de solo2. Indien ingebouwde wifi en het extra geheugen en het display geen noodzaak is en je enkel satelliet wil kijken zou ik voor de solo2 gaan. Heb zelf de solo 2 en voor mij heeft de duo2 geen enkele meerwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat displaytje is inderdaad een gimmick, en biedt geen toegevoegde waarde. Wat wel fijn is aan een duo2 is dat er 2 Gbyte ram in zit en 1 Gbyte flash. En dat de tuners verwisselbaar zijn, en dat je in een duo2 wel nog een 3.5 inch disk kwijt kunt.

 

Mijns inziens de 150 euro meer dan waard, maar goed, als je alleen een satelliettuner zoekt die stabiel en snel werkt dan kan je met een solo2 natuurlijk prima uit de voeten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in de Solo wil een hardisk! Trouwens zou ik niet kiezen voor een 3.5 maar een 2.5 gezien de herrie. Tevens is het display van de solo uitgebreid en ook mooi en rustgevend. Zo ik stop met de promotie voor de solo

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het belangrijkste niet vergeten. ;)

duo2    2 x dvb-S2 dual tuners= 4 tuners

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook in de Solo wil een hardisk! Trouwens zou ik niet kiezen voor een 3.5 maar een 2.5 gezien de herrie. Tevens is het display van de solo uitgebreid en ook mooi en rustgevend. Zo ik stop met de promotie voor de solo

die 3.5 inch die ik erin heb zitten hoor ik niet hoor.

 

Het staat een ieder vrij om zijn eigen keuze te maken, maar als je een grote disk wilt (meer dan 2 Tb), of je hebt nog een 3.5 inch over uit je vorige settopbox kan je die dus gewoon kwijt in je duo2. En wat Dirocca zegt, je kan in een duo2 ook nog dualtuners kwijt, dus je zou zelfs een dualtuner s2 en een dvb c/t tuner erin kunnen zetten zodat je zowel sat als dvb-c of dvb-t kunt kijken.

 

Maar wil je alleen een satelliet tuner dan is een solo2 natuurlijk ook een prima keuze.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Solo2 zeker aan te raden voor als je alleen satteliet wil kijken

 

Wat zou je dan nog meer moeten met een sat ontvanger?  Ik neem aan dat ze beiden dezelfde typen video's/mkv's even goed kunnen afspelen en dat ze beiden ook webstream's even goed weergeven?

Ik zie maar 1 voordeel voor de Duo-2 en dat is dat er naast de DVB-S2 ook een DVB-T kaartje inkan en dan is het verschil geen 150 maar 200 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen.

 

Bedankt voor jullie antwoorden. 

DVB-T is voor mij niet van belang. 

- Als er nu 4 tuners in gebruik worden genomen, moeten er dan ook 4 kabels vanaf de switch naar de receiver, of kan ik de kabel gewoon door lussen?

- Wat is het grote voordeel van de 2GB ram? Draaien de plugins dan sneller? Of is het zo, dat ik alleen meer plugins kan installeren  ( Is dit dan ook te omzeilen met een extern geheugen kaartje?)

 

Blijven 2 voordelen over:

- grotere flash

- insteek tuners

 

Nu is het zo, dat ik bij mijn DM7000 de tuners heb opgeblazen, dus het moeten uitwisselen van tuners is mij niet onbekend ;-)

 

Grotere flash is natuurlijk voor de toekomst van belang, als de images groter worden. Of zie ik dit verkeerd?.....

 

Of zie ik nog iets volledig over het hoofd???

aangepast door naitsirhc

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de 4 tuners optimaal wil benutten moet je 4 kabels aansluiten.

je kan ook 2 kabels aansluiten en 2 tuners in doorlus gebruiken, je moet dan

wel rekening houden met de beperkingen qua kijken/opnemen.

die 2GB ram doet alles wel bijzonder soepel lopen.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-33865-0-90634600-1386450135_thumb.jpg

Ik twijfel ook! zie ook de reviews @ linux-tv.com

 

DUO2 meer toekomst bestendig?  :D

* Je kunt andere Tuners of meer Tuners plaatsen.

* Heeft Hardware matige Transcoding (On-the-fly transcoding of content into a variety of formats)

* (Extra) LCD display (niet echt een must)

* Betere SoC (http://www.broadcom.com/products/Satellite/Satellite-Set-Top-Box-Solutions)

* Meer RAM en Flash

* Interne voeding

* 2,5" en 3,5" HDD's

* Nadeel; groter en duurder +/- Euro 150,-  :(

 

Compared to the Solo2 we do see many improvements or added options if you would like.

Of course we now have the pluggable tuners and also a healthy increase on memory specs and the WiFi is built in. 

The added 3.2” TFT LCD 262,000 colour front panel display also sets the Duo2 apart.

It is also worth a note that the Duo2 has dedicated hardware in the box for transcoding where as the Solo2 is software based.

On the Duo2 you can change the transcoding bit/frame rate while it was fixed on the Solo2.

On the connection side of things the Duo2 offers component video out and e-Sata.

On the Vu+ Duo2 you can also put in both a 2.5″ and 3.5″ hard drive while only 2.5 was supported on the Solo2.

The new Duo2 remote control is another difference between the two but as of yet we have still to try this as there is a delay on these.

aangepast door Psychostase
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik nu sinds een tweetal weken de solo2 en dat ding doet wat het moet doen. Je kan altijd nog hoger gaan, meer functies ed maar waar stop het en heb je het ècht nodig? De solo2 lijkt me een vlotte midrange decoder die zeker een aantal jaren zal meegaan. Allez, 150€ is 150€ en das toch niet niets.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...