Ga naar inhoud


MTV Live HD stopt


meijelsat

Aanbevolen berichten

Het Amerikaanse mediabedrijf Viacom stopt met de satellietdistributie van het HD-kanaal MTV Live HD. Dat heeft gevolgen voor de tv-aanbieders CanalDigitaal en TV Vlaanderen.

 

 

BRON:

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi,

 

er bestaat een mogelijkheid om MTV live HD te blijven doorgeven bij CDS/TVV.

omdat viacom stopt met deze zender via haar transponder 11778 v 3/4 27500 dvbs lijkt het er op dat deze zender niet langer beschikbaar bij o.a. CDS , TVV en SKY duitsland van 7 januari a.s.

daarom gaat SKY duitsland hem nu zelf aanbieden via de 19,2 via transponder 11332 h 3/4 22000 dvbs-2.

omdat men enige aanpassingen moet doen zal de zender enige tijd niet te zien zijn (waarschijnlijk 2 dagen) zodat men via SKY duitsland vanaf 9 januari weer kan kijken naar MTV live HD.

omdat CDS/TVV eerder kanalen met SKY duitsland deelde (o.a. eurosport 2)
moet het mogelijk zijn om deze zender ook na de stop via de viacom transponder aan te bieden
zender blijft ook op de 19,2 oost

ik zou zeggen CDS even een belletje naar SKY duitsland.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan stopt Viacom ook niet met MTV live HD maar stopt alleen de doorgifte op de  transponder op 19 oost. De zender blijft wel dus wel beschikbaar voor aanbieders die deze willen afnemen. Dat is weer een heel ander verhaal dan die eikels van totaaltv doen voorkomen.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@codx,

 

Zo is het, CD ligt weer te slapen of probeert ons een loer te draaien.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

omdat de transponder waarop sky duitsland de zender wou doorgeven dan te vol raakt is gekozen om de zender via de nieuwe transponder 11553 h te gaan doorgeven.

deze oude tele 5 transponder wordt begin januari 2014 opgestart


Sky Deutschland wird seine Satellitenplattform auf Astra 19,2 Grad Ost zum Jahresbeginn 2014 um einen weiteren HD-Transponder erweitern. Transponder 23 ist bislang noch inaktiv.

Sky Deutschland wird im Januar 2014 einen weiteren HD-Transponder auf der Satellitenposition Astra 19,2 Grad Ost in Betrieb nehmen. Dabei soll es sich um Transponder Nummer 23 mit der Empfangsfrequenz 11 553 MHz horizontal handeln. Es wäre der siebte HD-Transponder den Sky in Betrieb nimmt.

Auf dem neuen Transponder soll entgegen früherer Angaben auch der Sender MTV Live HD zukünftig aufgeschaltet werden. Erst am Freitag hatte Sky mitgeteilt, dass der Viacom-Musiksender auf den bereits aktiven Transponder 9 wandern solle. Wie Sky jedoch am heutigen Samstag mitteilte, handelte es sich dabei jedoch um eine falsche Angabe, die durch einen Fehler in der Frequenzliste zustande gekommen sei, was man sehr bedauere.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit verwonderd mij niet, als je eens kijkt naar het gewone MTV kanaal zowel voor België of Nederland of Frankrijk, die worden er meer series of gewone programma's uitgezonden dan muziekclips, ik kijk geen MTV meer, want ik vind het zijn naam niet waard. Dan kijk ik nog liever naar MCM Top, TMF of Jim, daar zie je tenminste veel muziekclips!

Timm1983

 

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze dan bijv. Mezzo HD in het €5.-- pakket doen.

Er zijn inderdaad genoeg (SD) muziekzenders, maar altijd voor de jeugd.

En die kijken er dan weer niet naar, want op Facebook, Twitter en noem maar op.

De jeugd kijkt niet veel TV en is veel meer bezig op internet, o.a. You Tube.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige zenders die ik vaak bekijk zijn VH1 en VH1 Classic.

Ja,ok,het is SD maar dat is alle content van de 70's en 80's.

dit zijn ook mijn favorieten,maar ik kan ze niet meer bekijken,heb gekozen voor geen tv abonnementen dit jaar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...