Ga naar inhoud


welke dreambox


cobes

Aanbevolen berichten

hallo

 

ik ben ongeveer 5 jaar uit het dreambox gebeuren geweest

maar nu ben ik weer op zoek naar een dreambox

reden azbox voldoet niet.( was goedkopere oplossing voor HD toen der tijd.)

ik heb ook aan de azbox lang niks gedaan en nu ik het allemaal weer oppak omdat ik weer wat tijd heb , kom ik eracter dat de dreamboxen 600 die ik heb het gewoon weer doen en dat de azbox gewoon heel moeilijk doet zit nu de nieuwste pli in en wil domweg niet normaal op een seca2 kaart draaien loopt na een bepaalde tijd vast.

 

daar is moeders helemaal niet blij mee want die wil gewoon kijken, dus ik denk dat ik er maar een dreambox bij moet kopen en dan denk ik aan een 720 HD met twee tuners. is dat een goede keuze om op verder te borduren?

 

groet Cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is allemaal een beetje eigen keus. Alle waar naar zijn budget. Ben zelf al sinds jaar en dag Dreambox fan. Voor gewone ontvangst zijn er goede en veel goedkopere alternatieven. Seca 2 is een beetje achterhaald en veel nieuwere softcams accepteren ze niet meer. Heeft niet zoveel te doen met de ontvanger. Om te spelen heb ik een MaxDigital XP100. Werkt prima maar heeft slechts 1 tuner..

Link naar reactie
Delen op andere sites

cobes vraagje..dit schrijf jij....de azbox gewoon heel moeilijk doet zit nu de nieuwste pli in en wil domweg niet normaal op een seca2 kaart draaien loopt na een bepaalde tijd vast.

 

welke cam heb je hier voor jou seca 2 kaartje ?

anders een cccam 2.2.1 erop zetten,die draait goed voor seca 2 kaart

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Smetje ik denk dat het probleem met de cccam in de .cfg file zit ik heb nu er een andere .cfg file in gezet en nu loopt hij wel door maar alleen Ned 1, 2 en 3 NET 5 en SBS 6. dus moet ik daar maar wat op door zoeken.

 

@Cobus, het probleem is dat ik hier in Spanje nog geen winkel heb gevonden om die xtrend eens op mijn gemak kan bekijken en de dreambox ken ik een beetjeen heb er altijd veel plezier mee gehad.

is die blokade van de dreambox echt een ramp? en wat kan ik er dan niet meer mee?

 

@Mimisiku , ik heb nog wel een seca2 abbonement dus wel erg voorbarig om  dan nu al de seca 2 kaartjes te gaan meiden, en die kaartjes werken nog perfect in mijn twee dreamboxen 600 dus moet in andere boxen ook kunnen.

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

cobes probeer eens een andere soft voor jou ontvanger (openrsi)

je weet maar nooit he dat die het wel beter doet

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox blokkade ? Hier nergens lastvan,mijn 7020HD werkt prima met open PLI 3.0 kernel 2..3, en CCcam 2.3.0.

Het enige min puntje dat ik kan vinden is dat de aansturing van de Astonbox voor de actuator niet goed werkt,nl hij onthoud géén positie nummers ,hetgeen met de oude 7020S wel mogelijk was,

Draaien en zoeken gaat super snel ,echter hij  onthoud slechts 1 positie nummer ,nl 01.

O,en die nieuwe Ab moet je nogal precies richten,.
YouTube plugin werkt prima,alleen uitzending gemist, Plugin werkt niet meer,door veranderingen aan de website.

Dat ligt dus niet aan de dreambox,.

Voor de rest een perfekt werkende box ,en is ook beter opgebouwt als die VU+

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

:( Helaas ,kleine rectivicatie,de Nieuwste Dream boxen van af juni 2013, kunnen niet meer geflasht  worden. ,dus diegene die een model van voor die produktie datum hebben,zij en ik hebben mazzel.

Dus Het getal (20)13 heeft dus  de liefhebber geen geluk gebracht.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar jaar geleden had ik al niet erg de neiging een dreambox te kopen en ben aan de VU (duo) gegaan tot uiterste tevredenheid.

De neiging naar een dreambox is sindsdien tot vrijwel nul gereduceerd. Hooguit een oude 2e hands 8000.

Maar dan neem ik heel erg veel liever een nieuwe VU.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd en het blijven gewoon goede boxen

ik vind dreambox ook een hele goede en de levens duur,tja dat moet je natuurlijk afwachten

zelfs mijn eerste dream 500 doet het nog steeds heel goed en die is toch al behoorlijk wat jaren oud,en daar heb net een software update me gedaan.laatste versie dat er gemaakt is bij pli

openpli beta dm500 pli old framebuffer 20130505

 

zelf heb nog 2x 800SE met pli

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en die oude 500 heeft deze remote control

 

post-41606-0-03587600-1388184204_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...