Ga naar inhoud


Canal Digitaal misleidt klanten


Absrnd

Aanbevolen berichten

Helaas was mijn account gewist door te weinig onloggen :)

Maar ik moet dit akkefietje toch wel even kwijt.

 

Ik heb een Familie HD pakket bij Canal Digitaal, nu wilde ik een 2e TV op mijn werkkamer neerzetten, om daar ook TV te kunnen kijken,
dus ik naar de Canal Digitaal website, om daar een 2e smartcard te bestellen, op de bewuste pagina staat dat ik voor € 2,50 extra kosten er een aan kan schaffen.
er staat wel (sterretje) dat als ik een Basis (HD) pakket zou hebben zou ik geen RTL8 ontvangen, maar bij de Familie (HD) staat geen extra info of enige beperking aangegeven dmv een sterretje.

gisteren heb ik de extra smartcard ontvangen, en heb deze in de decoder gestopt, na wat activatie problemen, had ik beeld,
maar ik miste wel een behoorlijke lijst van HD zenders, ik weer bellen met CD, en na stevig doorvragen blijkt dat ik niet het zelfde zender aanbod krijg als met mijn andere CD kaart ontvang bonk.gif

Het blijkt dat ik, met de 2e Smartcard, een nieuw abonnement heb afgesloten, een "Familie pakket", en je leest het goed, de letters (HD) ontbreken in de naam coool.gif
dat betekend dat ik voor de € 2,50 extra per maand stiekem een onvolledig pakket krijgt, waar op de website niet over gesproken wordt.

http://***geen-reclame***.nl/nl/ci-modules/ci-modules/extra-kaart-incl-ci-module

en kan ik na nog eens € 5,- extra (€ 7,50 Totaal) wel naar alle zenders kan krijgen bonk.gif

dit ruikt naar pure misleiding van klanten, de CD medewerker zegt dat ik niet van de bestel pagina van de extra smartcard uit mag gaan,
en ik had moeten kijken op de TV abonnementen pagina, waar staat dat ik het Familie (zonder HD letters) kan krijgen voor de € 2,50, ook op die pagina wordt nergens vermeld dat er een beperking is voor een groot aantal HD kanalen, of wat het zender aanbod is van die Familie pakket.

http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/tarieven-televisie/

Ook als ik op de hoofdpagina kijk is er nergens een Familie pakket te vinden, de CD medewerker had mij verteld dat het om een oud abonnement gaat, die niet meer afgesloten kan worden ?!

de eerste CD medewerker gaf stilletjes toe dat er vele klachten waren omtrent de extra Smartcard, en dus zeker bekend bij CD.

Ik heb veel kosten gemaakt voor het aanschaffen van de extra kaart, HD tv, kabels, en CI module,
de kans dat ik mijn geld terug krijg is klein, maar ik ga het zeker proberen.
als ik geweten had dat niet zou werken had ik al deze zooi nooit aangeschaft, maar ja, voor die zelfde kosten extra kan ik ook een Netflix abbo afsluiten, en die overal kijken worshippy.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Dan hier ook maar even op je vraag reageren :)

 

Toch staat het duidelijk op de website dat je met FamilieHD op de 2e kaart Familie krijgt.
 
 
Op de hoofdkaart wordt het Familie-pakket inderdaad niet meer verkocht.

 

 

Maar waar staat de zenderlijst van dit "familie pakket" ?

er wordt met geen woord gerept over de beperkte HD zenders.

 

door stiekem de "HD" letters weg te laten, maar wel dezelfde abbo naam te geven riekt het naar misleiding.

 

bij de bestel pagina van de 2e smartcard wordt voor een andere abbo wel aangegeven dat RTL8 niet ontvangen wordt, maar waarom dan niet bij de Familie HD pakket ?

alleen omdat het Familie minus de letters HD is !

aangepast door Absrnd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De HD letters zijn niet stiekem weggelaten, bij elke tv aanbieder dien je extra te betalen voor HD ontvangst.

 

Er is echter licht aan de horizon.

 

Op dit moment worden de SD zenders geleidelijk afgeschakeld

.

Afgelopen maand zijn Veronica SD en RTL 8 SD uit de lucht gehaald.

 

Diegenen die allen een SD abonnement hadden hebben ter compensatie op hun SECA 3 kaart de HD variant vrijgeschakeld gekregen.

In de komende tijd is de verwachting dat alle sd zenders uitgeschakeld worden.

 

Je mag verwachten dat sd kijkers steeds meer HD zenders op hun kaart vrijgeschakeld krijgen, je probleem wordt dus in de loop van de tijd automatisch opgelost.

 

 

Je verwachting komt niet overeen met de werkelijkheid, wanneer je je goed had geïnformeerd had je kunnen weten wat je had gekregen.

Ik heb zelf 2 extra kaarten en ontvang daar slechts een beperkt aantal HD zenders mee.

Om alle HD zenders op de extra kaarten te ontvangen dien je per kaart 5 euro extra te betalen.

Op dit forum zijn daar een groot aantal onderwerpen over terug te vinden.

 

Daarom stel ik dat je verwachting je op het verkeerde been heeft gezet.

 

 

Naar mijn mening is het slechts een kwestie van tijd voor je op je kaart alle zenders in HD kan ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een 2e kaart genomen en gelijk er een HD abbo opgegooid.

 

Misschien heb je wel gelijk dat het beter is als ze er ook bij vermelden dat het geen HD betreft, maar ik vind het geen misleiden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook niet slim is dat er niet bij verteld wordt dat je niet hetzelfde abonnement als op je eerste kaart krijgt geleverd.

Abonnees lokken met een prijs van € 2,50 en dan € 5,-- meer vragen om hetzelfde pakket als op je eerste kaart te krijgen riekt inderdaad naar oplichting.

 

CanalDigitaal kan dit simpel oplossen door dit te vermelden bij het aangaan van een tweede kaart abonnement.

Kennelijk willen ze dit niet, de reden laat ik in het midden....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook niet slim is dat er niet bij verteld wordt dat je niet hetzelfde abonnement als op je eerste kaart krijgt geleverd.

Abonnees lokken met een prijs van € 2,50 en dan € 5,-- meer vragen om hetzelfde pakket als op je eerste kaart te krijgen riekt inderdaad naar oplichting.

 

CanalDigitaal kan dit simpel oplossen door dit te vermelden bij het aangaan van een tweede kaart abonnement.

Kennelijk willen ze dit niet, de reden laat ik in het midden....

 

Ik heb het volledige pakket (alles behalve de heren liefde) op mijn hoofdkaart, maar lang niet alles op de 2e kaart. Geen eredivisie, film, hbo. De 5 euro extra is alleen maar om van SD naar HD op te waarderen. Als ik op de 2e kaart hetzelfde wil als op de 1e betaal in nog een hoop meer. Maar gelukkig heb ik 4 sids op beide kaarten... ;)

 

Ik heb toen telefonisch contact gehad omdat ik in 1e instantie een verkeerde kaart had aangeschaft en toen heeft de helpdesk mij dit wel allemaal duidelijk uitgelegd.

 

/Edit - ik zit op de site te kijken en dit is wel heel duidelijk vermeld, zoals Penthe al aangaf.

 

/abonnement/extra-tv-aansluiten/

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik het nog een keer vraag, Maar waar staat de zenderlijst van dit "familie pakket" ?

 

Als je naar de site van canaal digitaal gaat en op 'Televisie' klikt dan zie je de verschillende pakketten.

 

Onder "Info & Bestel" per abbo staat 'Zenderoverzicht' als je hierop klikt krijg je de zenderlijst grotendeels te zien.

 

En als je achter de URL van canaal digitaal dit plakt:

 

/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

 

Dan krijg je een heel nauwkeurig overzicht.

 

//Die site van CD is overigens niet echt snugger opgezet....

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

//Die site van CD is overigens niet echt snugger opgezet....

 

Je moet al een studie van de site gemaakt hebben wil je er en beetje wegwijs worden.

En die schrijven dan hier ook berichtjes dat ze het wel gevonden hebben.

 

Waar veel gebruikers van dit forum aan voorbijgaan is dat het grootste gedeelte van de CanalDigitaal klanten niet op satelliet fora terecht komen. ..

Dus minder informatie hebben en niet gewaarschuwd worden en zijn tegen dit soort onduidelijk heden en misverstanden.

 

Wat is nu zo moeilijk aan om bij het afsluiten van een extra abonnement de keuze toe te voegen om voor € 5,-- het HD pakket toe te voegen.

Zodra de klant dit ziet is hij gewaarschuwd en kan hij nog besluiten of het abonnement wat hij wil afsluiten nog wel zinvol voor hem of dat het toch te duur van hem of haar is.

 

Een beetje meer klantvriendelijk gericht zijn is toch niet teveel gevraagd.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet voor niets dat ik naast een extra kaart van €2,50/maand ook een SmartWi heb. Dan kan ik tenminste op 3 TV's kijken naar het abonnement van de hoofdkaart en dat voor slechts €111,-. Voor alleen twee extra grijze kaarten betaal je al €78,- buiten de registratiekosten nog. Ook heb je met een SmartWi geen nieuw contract van een jaar omdat je zogenaamd weer een nieuw abonnement afsluit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet erg klantvriendelijk laat staan transparant.

 

Hierzo bleek onlangs de vermelding verdwenen te zijn dat ik ook een abonnement op het oude Themapakket heb.

De kosten worden van de rekening afgetrokken en dus kost dat pakket (waar niet veel meer van over is) me niets.

 

Wat zeur je nou kun je denken maar wat als ik mijn pakket wil veranderen, behoud ik dan dat gratis Themapakket?

Punt is dat ik me afvraag waarom die vermelding in "mijn canaldigitaal" ineens was verdwenen en dat ik er voor het gemak al maar beter vanuit kan gaan dat ik hierover op zijn minst vóór een pakketwijziging moeten bellen.

 

Maar ja, tis bijna overal wel wat, upc horizonbox loopt ook al gauw een x-tje per week vast en de Ziggo klanten gaan er met die overname ook echt niet op vooruit.

Maar het beleid bij CD mbt aanbiedingen en online vermeldingen lijkt werkelijk nergens op, de ene week dit de andere week dat.

Een zooitje is het wel daar.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...