Ga naar inhoud


Geen update meer bij Open-PLi ?


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Pedro Newbie,

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb deze ontvanger gekocht nadat ik op een forum zoals dit de vraag gesteld had wat de beste vervanger zou zijn voor mijn Arion9300PVR (deze werkte niet in HD). De grote meerderheid heeft mij toen VU+DUO aangeraden. Hat ik dat op voorhand geweten dan had ik inderdaad een toestel bij TVV gekocht, ook al is die VU+ beter en met meer mogelijkheden.

 

Ik heb inderdaad een fastscan gedaan voor TVV maar er verschijnt ditrect: O zenders gevonden.

 

Alles werkte prima onder de versie Open Pli 3 maar met deze versie heb ik problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

er zijn geen problemen met pli4 in tegendeel zelfs, werkt uitstekend. ;)

het gaat hier enkel om instellingen.

is Cccam 2.3 geinstalleerd?

heb je de tuners geconfigureerd?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Philip,

De Cccam is dat de gleuf waar de TVV kaart inzit? Ik heb daar niets aan veranderd. Ik kan wel eens proberen met mijn oude CI module.

De tuners  A en B heb ik op Astra 23.5 (Astra3) staan.

Thanks,

Raf.

 

P.S. Die oude Arion heb ik nooit moeten updaten (gedurende 5 of 6 jaar) en bleef goed werken. Ik heb die moeten vervangen omdat ik de TVV zenders niet meer kon ontvangen.

 

Ik heb ook geen internetverbinding in de buurt van mijn receiver. Daarom doe ik een update maar eens om de zoveel maanden (ik moet dan met een zeer lange losse kabel doorheen het huis vanaf de BBox2 van Belgacom een verbinding maken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste muesli

 

heb jij pli4 op de box gezet zonder dat deze aangesloten was op het internet?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan kan het ook niet werken, bij het doorlopen van de installatie wizard word er gevraagd of er

een softcam moet worden geinstalleerd.

indien je dit bevestigd wordt Cccam2.3 automatisch geinstalleerd, met de voorwaarde dat de box is aangesloten

op het internet, daar Cccam van de server van pli wordt opgehaald.

 

@muesli

Cccam is het stukje software dat je nodig hebt om de kaart te kunnen lezen ( ongeveer hetzelfde wat in een CI module zit)

we gebruiken liever geen CI module (maar kaart rechtstreeks in de box), omdat het gebruik van de CI module

beperkingen geeft wat betreft het maken van simultane opnames.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, natuurlijk. Die verbinding maken is een hele klus (kabel aanleggen). Is dat nodig misschien?

Ik heb gewoon de usb stick vooraan geplaatst en nadien heropgestart.

Alle free-to-air kanalen schijnen te werken maar niet degene waarvoor ik betaal bij TVV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik ook met de CI module geprobeerd maar eveneens zonder resultaat.

 

Ik zal dus alles herbeginnen en de ontvanger eerst aansluiten op het internet. Gebruik ik de versie die op mijn usb stick staat of zet ik er de laatste nieuwe op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem de laatste nieuwe. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er  nu weer fout gaat weet ik niet.

Verbinding met internet gemaakt. USB stick leeggemaakt en nieuwste versie erop. In VU+ die uitstaat. Power on en gedurende een fractie van een seconde zie ik USB lezen maar direkt nadien opstarten. Dus leest de USB niet.

Wel 5 keer opnieuw geprobeerd, met en zonder internet-verbinding, geen resultaat. Ik heb met de USB nochtans exact hetzelfde gedaan als met de versie van twee dagen geleden die hij wel kon lezen.

Nu wil hij niet maar start direct op.

Wat doe ik nu fout of is die receiver behekst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

image van pli uitpakken op de pc, de map " vuplus" ( met inhoud) kopieeren naar een fat32 geformateerde stick. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe USB stick met nieuwste versie erop. Lezen lukte nu uiteindelijk. Ondertussen gezorgd voor internetverbinding.

Op het scherm van de VU+ kwam:

reading USB

erasing flash

programming

finished - remove usb - reboot

 

Ik dacht dat nu alles ok zou zijn maar hetzelfde als daarvoor. Ik heb alle stappen opgeschreven:

Startbeeld

vraag naar HDMI enz

vraagt naar resolutie : 720 OK?

taal

GEEN VRAAG NAAR SOFTCAM!

dan vraagt hij : instellingen terugzetten ja? of neen start ontvanger: ik heb gekozen voor ja en dan kreeg ik na een tijdje het startbeeld terug

gezocht en geen TVV of vlaamse zenders

boodschap: zender niet beschikbaar - controleer tuner configuratie

tuner configuratie gaan zoeken : ik zie dat beide tuners op 19.2 staan

wanneer ik naar een andere satelliet wil gaan 23.5 bvb dan zegt hij : geen LNB (zie bijgevoegde foto's)

fastscan TVV: geen zenders gevonden...

 

wat nu? 

post-69635-0-18800100-1399236840_thumb.jpg

post-69635-0-27085400-1399236875_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je een duo lnb hebt?

Tunerconfiguratie is dan AB

Diseqc 1.0.

Lnb 1 op A zetten en Lnb 2 op B.

Vervolgens kan de zoektocht beginnen.

Fastscan zou ik in jouw geval doen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

lukt ook niet

ofwel kies ik voor standaard en dan heb ik de mogelijkheid om AB in te stellen voor beide tuners maar geen LNB keuzemogelijkheid

ofwel kies ik advanced en daar staat geen AB bij en dan kan ik LNB1 op A zetten en 2 op B

Geen van beide instellingen werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...