Ga naar inhoud


Geen update meer bij Open-PLi ?


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Pedro Newbie,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

Bedankt voor de link!

Wat bedoelt men met "uitpakken" van de image?

Ik werk op Apple en ik zie het volgende:

- na het klikken op de link in de website van OpenPli begint deze te downloaden. Ik zie enkel de voortgang van het downloaden op het scherm. Na beëindigen moet ik naar de downloadmap zelf gaan (via de finder naar PC met daarin de map downloads).

Daar vind ik een omslag "VUPLUS". 

Ik kan die openen en dan vind ik weer een map "duo".

Wanneer ik die open zie ik 3 files (boot, root en kernel). 

Ik dacht eerst dat men men uitpakken dit bedoelde maar dit werkte niet (zie hoger in deze thread).

Ik heb ook geprobeerd om dit eerst op het bureaublad te zetten maar dat is juist hetzelfde.

Het enige dat werkt (en dat mijn receiver de usb stick leest) is de volledige map, ongeopend te kopiëren naar de usb stick.

Wat de usb stick betreft: ik heb er twee (merk Kingston 1GB en 8GB). Ik heb met alle twee geprobeerd en hetzelfde resultaat. Deze zijn zeker niet nieuw en reeds veel gebruikt en werken goed. Van FAT32 formatteren heb ik nog nooit gehoord en ik zou niet weten hoe je dat moet doen op Apple. Bij Apple heb je dat niet nodig: usb stick werkt direct. Ik ben het gaan opzoeken in Apple help maar ik heb daar niets over gevonden.

Maar als het de vorige keer werkte met deze sticks (versie 3) dan zouden deze nu toch ook moeten werken?

Toen ik er versie 3 op zette (direct na de aankoop van het toestel) had ik die problemen niet.

 

Sorry voor de overlast maar er moet iets gewijzigd zijn in die versie 4. Kan iemand mij helpen die ook een VU+DUO heeft en onlangs de versie 4 van Open Pli geïnstalleerd heeft EN een TV Vlaanderen Kaart heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen nog eens met de CI module geprobeerd en... klank op de meeste TVV zenders maar geen beeld (zwart) en zonder foutmelding.

 

Opnieuw zonder CI maar in de bovenste gleuf (softcam): geen klank en geen beeld 

 

Ik kan ook geen softcam instellingen zien of doen:

 

menu - instellingen - softcam/CI:

daar zie ik 3 lijnen:

- kies softcam : hier gebeurt niets als ik er op druk: werkt dus niet

- softcam herstarten: heb ik reeds 5 x gedaan maar er verandert niets

- show softcam settings in extension menu : staat op ja

 

Zal dus waarschijnlijk hier toch iets mee te maken hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ken niemand met sat-tv! Niemand van de familie, vrienden of buren heeft hier TVV! Ik begin nu ook te beseffen waarom!

In heel het dorp weet ik geen enkele schotelantenne staan.

Wanneer TVV zelf aan de oorzaak van deze problemen terug moest liggen dan vliegen ze nu buiten!

Dit zou nu de tweede keer zijn op minder dan een jaar tijd (na de problemen met LNB en ontvangst).

Ik zal een dezer dagen eens een TVV erkende winkel binnenstappen en vragen om de kaart te testen.

Hopelijk is er niets aan de hand met de  kaart anders komen er officiële klachten van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Gast Pedro Newbie

Probeer nu even alles weer stap voor stap te doen:

- zorg dat je internet verbinding hebt op de box

- doe de kaart in de kaartlezer met de chip naar beneden

- flash de box opnieuw

- doorloop de installatie wizard

- kies er NIET voor om oude instellingen terug te zetten

- bevestig de vraag of CCcam geïnstalleerd moet worden

- doe eventueel een zender scan of kies één van de kant en klare lijsten via Menu -> Plugins -> Groene knop -> Settings -> (kies lijst naar keuze)

 

Even het hoofd koel houden en niet in paniek raken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Hallo Pedro,

Bedankt voor de klare checklist!

Alles werkt terug normaal denk ik.

De fout was dat ik steeds gekozen had om de oude instellingen terug te zetten en dus kreeg ik geen wizard en ook geen vraag om Cccam te installeren.

Zoals ik hogerop schreef was deze vraag echter zeer onduidelijk: het lijkt alsof je de keuze hebt tussen het terug instellen van de oude instellingen of het direct opnieuw opstarten van de ontvanger. Je moet dus kiezen om de ontvanger op te starten en pas dan krijg je de wizard met keuzes.

Ik was ondertussen ook reeds gaan kijken naar mijn TVV en er was niks mis met mijn kaart denk ik (staat gewoon geregistreerd).

 

Hopelijk kan ik weer voor een tijdje voort zonder nieuwe nodige updates want vanaf juni tot oktober ben ik buiten Europa en mijn huisgenoten zie ik dat niet direct oplossen als er iets fout gaat. Er zijn hier ook niet direct TVV winkels in de buurt en zoals ik schreef ben ik misschien de enige hier met een TVV abonnement (hier in de streek zijn er zeer weinig TVV kijkers, iedereen heeft Telenet of Belgacom TV).

 

Beste groeten.

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

mss is het nu de moment om een backup te maken van je image.Dan vraagt hij bij restore of je de cams ook moet herinstalleren.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Alles werkt terug prima nu. 

Bedankt aan allen voor de hulp bij het opnieuw installeren van de OpenPli.

 

P.S.

@bellejt: wat bedoel je met een backup van de image? wat is dat? hoe doe je dat en waar is dat voor nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Even heel in het kort. Je kunt op diverse manieren een back-up maken, b.v.

- een volledige back-up zoals je machine nu is, dat doe je met de BackupSuite, te vinden via Menu -> Plugins -> Groene knop -> Extensions -> Backupsuite

- de instellingen en zenderlijsten via de plugin Autobackup, deze staat standaard geïnstalleerd en is te vinden via Menu -> Plugins -> Autobackup. Hier moet je ook even aanvinken dat het bestand autoinstall gemaakt moet worden. Je kunt nu opgeven dat er iedere nacht b.v. een back-up gemaakt moet worden.

 

De back-up gemaakt met de BackupSuite kan je terug plaatsen door deze te flashen, je hebt dan binnen 2 minuten een exacte kopie geïnstalleerd van het moment dat je de back-up maakte.

 

De back-ups gemaakt met autobackup gebruik je als je een nieuwe schone image flasht, de instellingen en zenderlijsten worden dan terug geplaatst.

aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

een fijn principe dat autobackup en image backup

helpt heel wat tijd te besparen

maar als je echt iets verprutst hebt en die fout staat in de backup kan het raadzaam zijn toch alles van -0- af aan in te richten

 

men moet het alleszins maar eens oefenen

want 9 van de 10 keer ben je echt lekker snel klaar

 

en volgens mij is dit ook mogelijk bij Pli images

voorwaarde Openpli staat er al op (dat hoor ik graag)

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...