Ga naar inhoud


Triax 110cm: op zoek naar nieuwe LNB-arm


koen_92

Aanbevolen berichten


met een tig lasapparaat is dat zeker geen probleem sprietje 

eerst de beugel terug in zijn vorm zetten en dan 2 puntjes aan de buiten zijde,en laat hem gewoon afkoelen +-10min

dan kan je van het midden naar de buiten zijde lassen,en je stuk blijft in dezelfde vorm dan sprietje 

ik heb genoeg gelast voor de staat enz :)

het kan hoop en al 1mm krimpen 

 

post-41606-0-05063100-1408119621.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die feedarm zijn niet los leverbaar , de enige oplossing is denk ik zelf maken met behoud van de bestaande schaal anders wordt het toch een aanschaf nieuwe schotel want Hirshmann aka Triax produceerd alleen maar complete schotels en geen spare parts als het gaat om de schaal of feed arm .

Wat ze wel leveren is de kunstof onderdelen daar die weersgevoelig zijn .

Toen ik nog werkte bij een satboer heb ik oa. aan Technisat en Triax gevraagd op oa. de IBC  en via grossiers of het mogelijk was schalen of feed armen los te kunnen bestellen ivm vraag maar het antwoord was nee doen we niet dus emailen is zinloos .

Bovendien hoe vaak kom het voor en men stemd de productie meestal af aan de hand van inkoop orders van grossiers .

Ooit eens de vraag gesteld aan de Nederlandse schotel en DVB-T antenne producent Funke en die zei me de persen staan er als wij een order krijgen voor schotels kunnen we zo weer beginnen maar men wil eerst wel geld zien natuurlijk ( dus massa productie is er echt niet meer bij )

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm acid helaas lijk je gelijk te hebben, ik heb inmiddels een reactie ontvangen:

 

 

Goedemorgen,

Helaas moeten wij u teleurstellen, wij hebben deze arm ook niet los, en mede het feit dat dit formaat schotel niet vaak verkocht wordt door ons hebben wij ook niet een beschadigd of defect exemplaar liggen waar we u een losse arm van toe zouden kunnen zenden.
Triax zelf verkoop deze onderdelen ook niet los.

Met vriendelijke groet,

 

 

Dus sja, aangezien ik zelf lassen ook niet echt zie zitten zal het wel oud ijzer worden. Zonde! Of ik kan natuurlijk de sectie 2e Hands van deze site nog proberen: misschien dat er een waaghals te vinden is die zelf zo'n LNB-arm wilt maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffft , gewoon 2 aluminium plaatjes langs de zijkant van gescheurde deel met popnagels vast zetten , wel zuiver de maat van de popnagels boren  .

E.v. toch overwegen om de 2 zijschoren te monteren .

 

Het brandpunt van een TDS 110 ligt op 655 mm vanaf de de bovenrand , gemeten met de rolband de schotelvorm volgend .

 

Ik weet niet of triax alle type's hetzelfde uitvoert maar bij de TDS64 staat de arm 5º omhoog als de voorzijde van de schotel waterpas staat ( Zoals op de foto)

Met een Duracel AA op 15 cm vanaf het uiteinde van de arm en een waterpas is het makkelijk te controleren . 

post-30993-0-63458800-1408621481_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een multifeed aan deze arm komt, zijn bij deze Triax schoren geen overbodige luxe.

Deze blikken klaparm heeft snel de neiging door te hangen bij enig gewicht meer dan 1 lnb, en bewegen bij een stevige zucht wind.

Een blikken klaparm?????? Is volgens mij toch aluminium net zoals het blad.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TDstaal

TDaluminium

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, het zou inderdaad kunnen. Maar dan begint het wel een gedoe te worden en ga ik wel zoeken naar een alternatief.

Mocht iemand in dit topic interesse hebben om dit zelf te repareren en zo goedkoop aan een Triax 110cm willen komen: je kunt hem gratis afhalen in Lienden (Betuwe) (excl LNB-arm en houder dan :P).

 

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...