Ga naar inhoud


UPC zenders op een Enigma2 ontvanger?


lujo

Aanbevolen berichten

Ik weet dat het bij Ziggo geen enkel probleem is aangezien die een losse kaartje leveren die je in een Enigma2 ontvanger kan gebruiken.

 

Ik ben benieuwd of dit bij UPC ook mogelijk is en hoe?

 

Dus of er mogelijkheid bestaat om een losse kaartje bij UPC te bestellen of op een andere legale manier UPC op een Enigma2 ontvanger te kijken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alleen de ongecodeerde zenders, dus heb je geen extra kaartje nodig maar kan je ook niet alle zenders zien waar je voor betaald.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een UPC CI module ( kost extra 4 euro per maand :( ) kan je wel gebruiken in een aantal alternatieve boxen. Er zijn tegenwoordig ook enigma2 boxen met CI+ en hierop heb ik UPC werkend gezien.  :cool:

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een Russische box Vision HD1 die claimt met CI+ te werken. Bewijs nog niet gezien. Alle mij bekende boxen eens geprobeerd met een CI+ van UPC. Maar geen sjoeche..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze geruchten heb ik ook wel ergens eens gelezen, maar die schijnen dan geen netwerk aansluiting te hebben, en zou het niet mogelijk zijn, om opname's digitaal over te zetten op een ander medium.

Ik wil de stelling van linkey niet betwisten, maar misschien kan hij melden of deze een utp aansluiting heeft, als hij de kans heeft gehad dit te bekijken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze geruchten heb ik ook wel ergens eens gelezen, maar die schijnen dan geen netwerk aansluiting te hebben, en zou het niet mogelijk zijn, om opname's digitaal over te zetten op een ander medium.

Ik wil de stelling van linkey niet betwisten, maar misschien kan hij melden of deze een utp aansluiting heeft, als hij de kans heeft gehad dit te bekijken.

Dus in theorie zou het misschien zo kunnen zijn, als je in bijvoorbeeld een vu of xtrend de netwerk kaart of usb kunt uitschakelen of een melding kunnen geven dat er geen aanwezig is, de ci+ module zou kunnen werken.

Als dat zo is lijkt de module waarschijnlijk een commando te sturen bijvoorbeeld ifconfig en/of lsub en dan geen terugmelding krijgt en dat ie dan gaat decoderen.

Dat zou dan wel heel simpel zijn...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ci+ kan in elke ontvanger werken mits de software van de ci+cam de software van de ontvanger accepteert als ci+ gecertificeerd.

Dat is software die de gebruiksmogelijkheden van de ontvanger beperkt, bijvoorbeeld voor wat betreft det extern beschikbaar maken van het programma via hd recorders en netwerk aansluitingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verbaasd me dat de slimme programmeurs van images e.d. hier nog steeds geen oplossing voor hebben.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat komt omdat de programmeurs geen toegang hebben tot het ci+ beveiligde gedeelte, alles is gesloten software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mochten ze dit toch kunnen doen, dan vrees ik dat de maker(s) een legertje advocaten over hen heen krijgen, vanwege het mogelijks schenden van patentrechten en wat weet ik allemaal.

Ik heb die bronnen niet meer, maar er zijn al diverse verhalen bekend, dat makers van bepaalde firmware of hulpsoftware om het een of ander extra te kunnen doen, benaderd zijn, om hun activiteiten te beëindigen, op straf van een vervolging, en de meesten stoppen er gewoon mee. Helaas heb ik niet alle bronnen, en degene die ik dan al heb, mag ik niet plaatsen vanwege de verstaanbare reclame regels.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allang werkend alleen is die oplossing niet public  om de reden die hierboven wordt genoemd.  Het betreft gewoon de uitwisseling van een aantal certificaten.  Als je zoiets publiceert heb je meteen de auteursrechten maffia op je dak....

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mochten ze dit toch kunnen doen, dan vrees ik dat de maker(s) een legertje advocaten over hen heen krijgen, vanwege het mogelijks schenden van patentrechten en wat weet ik allemaal.

Ik heb die bronnen niet meer, maar er zijn al diverse verhalen bekend, dat makers van bepaalde firmware of hulpsoftware om het een of ander extra te kunnen doen, benaderd zijn, om hun activiteiten te beëindigen, op straf van een vervolging, en de meesten stoppen er gewoon mee. Helaas heb ik niet alle bronnen, en degene die ik dan al heb, mag ik niet plaatsen vanwege de verstaanbare reclame regels.

zo werkt dat,helaas heb je bijna nergens meer vrije keuze van ontvanger dat zal de Linux ontvangers geen goed doen en met het oog op de toekomst zie ik het somber in voor de Linux ontvangers aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...