Ga naar inhoud


Vraag over installatie WIN programma's in Ubuntu 14.4 LTS - Wine


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

oké, dan moet je het gewoon eens testen

 

vi russen krijg je niet door een windows applicatie uit te voeren in je linux OS met wine

enkel de bestanden die men met windows applicaties uit het net haalt zouden geinfecteerd kunnen zijn

toch kunnen die dan niets behalve kruisbestuiven en een windows OS infecteren.

 

jullie geinteresseerden moeten echt eens lezen hoe dat tot stand komt

wine of qt4 op zich is gewoon geen boosdoener, enkel de windows applicatie zelve

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eens voor alle duidelijkheid.

Het gaat niet om èèn bepaald Windows programma welke onder Linux Ubuntu 14.04 moet draaien maar om alle door mij onder Windows 8.1 gebruikte en voor mij onmisbare programma's waarvan geen directe Linux alternatief beschikbaar is.

Dus ook al zou ik Linux als standaard OS willen gebruiken dan zuilen er altijd Windows programma's zijn die via de een of andere optie onder Linux willen gebruiken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eens voor alle duidelijkheid.

Het gaat niet om èèn bepaald Windows programma welke onder Linux Ubuntu 14.04 moet draaien maar om alle door mij onder Windows 8.1 gebruikte en voor mij onmisbare programma's waarvan geen directe Linux alternatief beschikbaar is.

Dus ook al zou ik Linux als standaard OS willen gebruiken dan zuilen er altijd Windows programma's zijn die via de een of andere optie onder Linux willen gebruiken.

 

(W)ine (i)s (n)ot an (E)mulator. Wine software wordt gemaakt door Codeweavers. Die hebben ook nog een meer uitgebreide versie genaamd CrossOver. Waarme je bepaalde versie van MS Office's en Photoshop kunt draaien onder LInux of Apple. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

 

Op de site van Codeweavers hebben ze ook nog een lange lijst van programma's die al dan niet werken.

 

Voor Wine heb je geen aparte versie van Windows nodig op je systeem. Met VM, KVM, Virtualbox en andere virtuele engines moet je wel Windows op je systeem zetten. 

 

Beter is natuurlijk te kijken naar Linux variant van een bepaald programma. Er zijn ongelofelijk veel programma's die allemaal vanaf internet kunnen worden geinstalleerd.

 

Als Windows zoekt om toe te passen op je sat ontvanger, router, Nas systeem etc etc is hiervoor ook geen mogelijk te vinden.

 

Dual boot is ook een eenvoudige oplossing. En Linux kan standaard NTFS bestanden lezen en schrijven op de Windows partities. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij (Jurgen) heeft nu toch een win8 installatie aktief dus is virtualbox (of welk andere 'free to use' virtualisatie dan ook) nog steeds een mogelijkheid.

Tuurlijk kan je gaan kutten om een linux variant van je favo windows software te vinden maar je kunt ook die dingen virtualiseren waarvoor geen fatsoenlijnlijk alternatief te vinden is. Trouwens, bij de aanschaf van de meeste systemen krijg je er een win8 dvd bij en dat kun je prima virtualiseren.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het gaat niet om èèn bepaald Windows programma welke onder Linux Ubuntu 14.04 moet draaien maar om alle door mij onder Windows 8.1 gebruikte en voor mij onmisbare programma's waarvan geen directe Linux alternatief beschikbaar is.

Jürgen,

dat zullen toch maar enkele zijn / heel weinig waarvoor geen alternatief bestaat

en die, zou je zoals meerdere malen geadviseerd op een virtualbox windows snapshot kunnen uitvoeren

 

virtualbox is in zoverre dus een stuk virtual machine die onder linux werkt, met de daarin opgenomen proggies

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Virtualbox is beschikbaar voor Ubuntu. Wellicht ga ik daar eens mee spelen als experiment wat het toe zou kunnen voegen aan Ubuntu. OpenSuse wellicht ook wel eens aardig om die naast Ubuntu te installeren, alleen jammer dat updates beperkt zijn tot 1 1/2 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...