Ga naar inhoud


word gek van out of sync


Unetwork

Aanbevolen berichten

Tja ik  ben blij dat ik te eten heb hier..maar als je het geld heb kan je ook een Ferrari kopen toch?
Ik heb het hier over problemen met de et9500 en niet over Sinterklaas die hier nooit langskomt ok?
 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ga je niet een droge boterham opdringen door onnodige aankopen

 

een optische naar versterker, HDMI naar TV, maakt geen verschil

ik had het out of sync maar een maal, met een vergelijkbare aansluiting op een oudere Denon Receiver en brandnieuwe Panasonic LED/LCD TV

 

heb toen ook stad, land en fora afgelopen / gezocht

niets leek te helpen

echter tussentijds {wat een toeval} werd er een nieuwe driver voor de receiver uitgebracht en sindsdien geen probleem meer met out-of-sync

 

inmiddels loopt echter alles op de HDMI kabel

je hebt drie apparaten... en het is niet altijd evident wie de veroorzaker is (jij verdenkt de et9500 daar je dm800 wel goed werkt in de combo)

misschien is er toch een ander image waar de drivers naar keuze geinstalleerd of gede-installeerd kunnen worden

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je nu eens de originele software erin zet wat gebeurt er dan ?

tja ik had de XT 9000 dus kan het niet bevestigen 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga je niet een droge boterham opdringen door onnodige aankopen

 

ik had het out of sync maar een maal, met een vergelijkbare aansluiting op een oudere Denon Receiver en brandnieuwe Panasonic LED/LCD TV

 

heb toen ook stad, land en fora afgelopen / gezocht

niets leek te helpen

echter tussentijds {wat een toeval} werd er een nieuwe driver voor de receiver uitgebracht en sindsdien geen probleem meer met out-of-sync

 

inmiddels loopt echter alles op de HDMI kabel

je hebt drie apparaten... en het is niet altijd evident wie de veroorzaker is (jij verdenkt de et9500 daar je dm800 wel goed werkt in de combo)

misschien is er toch een ander image waar de drivers naar keuze geinstalleerd of gede-installeerd kunnen worden

 

ciao

Kijk als ik duidelijk met mijn eerste ervaring met Xtrend op zoveel problemen kom, is het toch logisch dat je het vertrouwen kwijt raakt..

Dat was al jaren en jaren terug met de roest met de Alfa Romeo, tot op vandaag hebben ze dit slechte imago...

 

Ik heb er zelf een andere Yamaha erop aan gesloten dus Sync problemen op TV, Kenwood en Yamaha dit met analoge kabels, optisch en HDMI

Ik heb geld betaald in vertrouwen voor de aanschaf van de et9500, daar heb ik ook nog 800 km voor gereden ( 2 X 400 km)

Jij komt alleen maar op een reactie moet je deze maar kopen en ik zie de reden niet waarom je het vertrouwen verliest...

 

Wel dat heb ik duidelijk aangegeven.

Ook is er hier alweer een reactie van een andere gebruiker die hetzelfde probleem heeft.

 

Nogmaals met de Exrend, even een uur hier gelezen en ook op Oom Google zijn er wel degelijk gebruikers die problemen hebben

Ik heb door de jaren al vele receivers gehad

Maar heb nu alweer vele boot problemen gehad

Slecht bereik AB

Geluid niet synchroon en dat scheelt weer in tijd van transponder tot een andere transponder 

 

Dan vergeleken met de al weer verouderde eerste versie van de Dreambox HD800 is de laatste gewoon veel beter, ja hij zapt trager maar als het je te doen is om TV te kijken, neem aan dat een ruime 80% hiervoor een ontvanger kopen, is dit wel de betere keuze...enfin ik ga weer sparen en mij oriënteren op een andere ontvanger...maar de naam Xtrend zal met de keuze er niet voorkomen..

 

 

 

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kijk als ik duidelijk met mijn eerste ervaring met Xtrend op zoveel problemen kom, is het toch logisch dat je het vertrouwen kwijt raakt..

ja duidelijk.

 

 

Jij komt alleen maar op een reactie moet je deze maar kopen en ik zie de reden niet waarom je het vertrouwen verliest...

om mij er nu voor te strikken / de schuld of een verwijt toe te kennen ben je aan het verkeerde adres

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn God zeg. je zet jezelf toch echt ALLEEN in het schuldbiecht stoeltje 
Sorry dit eert je niet
En verder svp niet meer reageren want echt dit is gewoon heel min, maar tja gezien je eerdere conflicten hier mocht ik dit wel verwachten, nu ik zal eindigen met deze onodige discussie met wie de schoen past trekt hem aan

 

 

 

ciao

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga even alleen vertrekken wat mijn ervaringen zijn met beide apparaten, waarbij ik nimmer wil beweren dat dat dan voor alle exemplaren geldt.

 

Met de DM800HD (dus de eerste generatie) veel problemen wat op de fora afgedaan werd als verkeerde configuratie, teveel plugins, verkeerde plugins, teveel willen van deze settopbox maar nooit geen audio syncprobleem. De DVI zat via de meegeleverde adapter op de HDMI van de TV. Geluid via de analoge cinch naar de toenmalige versterker.

 

Toen heb ik gekozen voor de Xtrend ET9500 vanwege de betere specificaties, dat alle software open source is (ook de drivers, dit i.t.t. de drivers van de VU+) en doordat alles open source is kan de ontvanger volledig ondersteund worden door OpenPli. Hetgeen inmiddels niet meer gezegd kan worden voor Dream Multimedia.

 

Ook ik had de audio sync problemen, echter toen ik een nieuwe versterker had waardoor de HDMI via de versterker ging lopen was dat over en heb ik het soms als ontvangst even verstoord wordt, bijv. door zwakke ontvangst. Even heen en weer zappen verhelpt het dan weer.

 

Maar ook herken ik de frustraties van de onverklaarbare vastlopers en vervolgens inderdaad niet willen opstarten. Meestal door de USB-poorten vrij te maken start hij dan wel door.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex1970,dit heb ik nog niet met mijn dreamboxen gehad,met audio enz en worden bij pli nog steeds ondersteund (ex de 800hd)

ik heb mijn dreamboxen ook met optische kabel aangesloten op mijn logitech Z-5400, en loopt gewoon  audio synchroom met het beeld enz geen enkel probleem :)

helaas heb ik de xt9000 niet meer want anders had ik die aangesloten om de test ook te doen,maar helaas heb alleen DB 

dit schrijf je Alex1970

Ook ik had de audio sync problemen, echter toen ik een nieuwe versterker had waardoor de HDMI via de versterker ging lopen was dat over en heb ik het soms als ontvangst even verstoord wordt, bijv. door zwakke ontvangst. Even heen en weer zappen verhelpt het dan weer.

maar kan er dan niet een of andere instelling aangepast worden in zo een  versterker?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex1970,dit heb ik nog niet met mijn dreamboxen gehad,met audio enz en worden bij pli nog steeds ondersteund (ex de 800hd)

Ik doelde meer op toekomstige Dreamboxen. Lees dit maar eens:http://openpli.org/news/openpli-stops-actively-supporting-dream-multimedia-stbs/

 

dit schrijf je Alex1970

Ook ik had de audio sync problemen, echter toen ik een nieuwe versterker had waardoor de HDMI via de versterker ging lopen was dat over en heb ik het soms als ontvangst even verstoord wordt, bijv. door zwakke ontvangst. Even heen en weer zappen verhelpt het dan weer.

maar kan er dan niet een of andere instelling aangepast worden in zo een versterker?

Ik heb geen instellingen op de versterker gevonden voor het synchroniseren van audio. Maar het synchronisatie probleem zit 'm dan puur in de afstemming in de Xtrend zelf. Doordat het beeld even vastliep verkoopt de synchronisatie tussen beeld en geluid niet meer. Dit probleem wordt veroorzaakt door een slechte ontvangst van Astra 3B en zal ik ook moeten oplossen door e.e.a. opnieuw af te regelen enz.

 

Maar toen ik hdmi rechtstreeks op de TV had en de analoge cinch audio uitgang op de toenmalige versterker had ik ook steevast synchronisatieproblemen, volgens mij bij HD-zenders, maar dat weet ik nu niet zeker meer.

Het leek er m.i. in ieder geval op dat het probleem optrad doordat audio en video verschillende routes aflegden.

Althans bij mij dus...

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn probleem is dat het van transponder naar transponder gewoon weer heel anders is, dus moet ik bij bvb NPO1 de audio 240 m/s sneller maken bij SBS6 120 m/s maar weer bij bij een andere zender, weer even niet welke het was, de audio vertragen met 180 m/s

Tja daar word ik gek van...

Dit probleem heb ik een keer gehad met de DM800 maar dat lag aan mijn LED TV maar daar zat ook een regeling op dus toen waren alle problemen voorbij.

 

Ik zit momenteel gewoon weer met de oude DM800 HD te kijken en geen probleem, heb ook nog een oude 7200 staan waar ik ook nooit geen problemen mee heb gehad.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Skaak proef een grapje van je, wel ik houd van lachen...
Nog even voor de verduidelijking:
DM800 HD met CCcam209 Groene kaart werkt en krijgt ook zijn updates
et9500 met alles CCcam herkend niet de kaart, wel de nieuwe maar ik heb nog de oude kaart, maar als je voordat je mij probeerde te laten lachen, ik had al vermeld dat dit probleem was opgelost met de Doscam en de kaart krijgt ook zijn updates binnen en zapt snel.
Dat was het probleem dus ook niet
Het grootste probleem, met de rest valt te leven is de audio die op elke transponder te traag of soms te snel  loopt.
Met bvb Uitzending gemist ben je helemaal verloren omdat de audio sync functie daar niet werkt.
HD films via de et9500 lopen daarentegen wel weer goed en voor dit is de et9500 een hele goede box

 

 

En een welgemeende raad als je niet tevreden bent over de ET9500 verkoop je hem toch en koop je toch weer een Dreambox die zijn toch zo goed als ik jouw mag geloven.  :cry:

 
Ik denk dat je een beter leesbril moet kopen..wellicht multi vocale bril bij Specs? :) Ik heb nog steeds een DM800 die nu aanstaat...
Ik heb nimmer gezegd dat de DM beter is en als ik dat dacht ga ik toch geen 800 km naar Griekenland rijden om nog een 300 euro te betalen voor de et9500?
Ik heb gezegd dat ik op zoek ga naar een receiver die gewoon doet wat je van een receiver mag verwachten en dus niet de mond van de nieuwslezer zien bewegen en daarna zijn stem te horen
maar bedankt voor al de hulp, gemist maar wel leuk geschoten :)
 
aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sjaak, ik had al geschreven dat ik diverse manieren de et9500 had aangesloten en vreems genoeg kwam het probleem ineens.
Ik heb echt goed oom Google gebruikt maar ik verzeker je dat ik spijtig genoeg, niet alleen ben met dit probleem.
Ik heb 2 versterkers gebruikt, direct op TV, analoog gedaan en het probleem blijft.

Ik geef niet snel op maar heb ruim 10-12 dagen gestoeid maar het probleem blijft...
Zoals gezegd had ik daarvoor het probleem niet, denk toch aan een foute audio chip..
Ik heb alle ingangen getest van mijn vrij nieuwe LED tv 60 inch Thomson..maar als het analoog ook niet sync loopt kom ik tot de conclusie dat er een fout zit in mijn et9500
heb de box geflashed meerdere images gebruikt maar ook dit heeft niet geholpen vandaar dat ik nu weer met de oude DM800 aan het kijken ben en de box ga verkopen of wellicht proberen in Griekenland voor garantie, het is een goede shop met prima klantenservice.
Groet, Peter

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier totaal geen audio sync problemen met de et9500 aangesloten op een Philips TV via HDMI.

In het begin had ik af en toe een issue als je van een zender met MPEG audio naar een zender met AC3 audio schakelde of omgekeerd. Dat was toen eenvoudig op te lossen met een goed ingestelde delay. Deze delay staat echter al ruim een jaar op 0 ingesteld en er zijn geen sync problemen.

Overigens heb ik wel alle digitale beeldverpesters van de TV uitgezet, die dingen zorgen ook vaak voor vreemde problemen.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...