Ga naar inhoud


word gek van out of sync


Unetwork

Aanbevolen berichten

Ondanks zo een vreemde sneer aan mijn adres enkele reactie geleden, blijf ik toch meelezen.

Een ijdele hoop toch te kunne helpen?

Maar als een apparaat iets niet juist doet > dan < is er soms een rode waas voor de ogen

(dat leest men tussen de regels en in de woorden)

 

Ook in post 47 weer.

 

Ik word hier echt moe met alle reactiens over vertraging, aansluitingen etc.

Wie heeft opgelet en niet alleen de moeite neemt om de laatste berichten te lezen, is wellicht opgevallen dat ik ook de directe, analoge, optische etc heb gebruikt...dus vanuit de et9500 direct naar de versterker!

En iedereen krijgt dan de ellende te lezen en sommigen die dachten te willen helpen krijgen de wind van voren.

 

Uit de eerste vragen en reacties begreep ik dat je Openpli erop hebt met wat lugubere softcams voor wat NL zenders.

Dus tot nog toe heb ik geen ander image of poging daartoe in de et9500 waargenomen bij jou.

Waarom niet?

 

Als je softcam per DNS via Langley USA met een of andere zeer vreemde proxy uit Finland loopt dan zie je de miliseconden toenemen.

 

Ik zou dus willen weten, of alle FTA zenders zonder softcam actief / uitgeschakeld ook dergelijke vertragingen opleveren in JOU aansluit schema.

EN

Ik zou ook graag willen weten hoe een opname in standby op crypted of FTA uitpakt

 

wellicht hou je mij nu aan het opleggen van een zwijgplicht of biecht stoeltje uit je post 23 (forget it: je hebt het helemaal verkeerd wegens die rode wass voor je ogen)

 

je hebt er echter niet eens over te bestemmen

je publiceert publiek dus de reacties zijn publiek

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Peter, je moet zelf ook eens goed alle berichten lezen, die laatste reactie van mij  ''Via optisch loopt beeld en geluid nooit synchroon als er in de externe versterker geen delay ingesteld kan worden. De instelbare delay per kanaal die in de ET9500 zit werkt nl niet op de spdif aansluiting vandaar het delay op een externe versterker'' was niet voor jouw bedoelt maar voor @vlaamse die schreef:''heb ook een xtrend 9500 hier loopt het ook niet gelijk word er gek van.optische kabel''. En aan jouw kundigheid en vakmanschap twijfelt niemand hier hoor en niemand beweerd hier dat je gek bent en het zijn alleen maar 12 goede adviezen om je proberen te helpen. ;)

Maar je hebt mijn bericht niet gelezen beste vriend, ik heb toch duidelijk geschreven dat ik ook analoog, met kabel direct naar de line in, delay was iets anders maar sync is er niet

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski ik heb nooit iemand hier uitgescholden maar ik zie vaak dat de manier van je schrijven nu niet erg leuk is, daar heb je eerder problemen mee gehad, niet met mij hoor, als iets mij niet aanstaat vertel ik dat en later laat ik die specifieke discussie achter mij. :)
Ik waardeer echt alle hulp en de mensen die mij beter kennen weten dat ook...
Ik word gewoon moe dat ik alles opnieuw moet uitleggen...

 

 

 

En iedereen krijgt dan de ellende te lezen en sommigen die dachten te willen helpen krijgen de wind van voren.

Dus deze schoen is niet mijn maat..

Ik heb duidelijk aangegeven dat zelfs met analoge kabel voor de audio het probleem blijft, maar ook weer afhankelijk van de transponder is.
Soms geluid te snel..dan loopt het weer te langzaam.. 
En ja daar word, denk ik zo iedereen gek van vooral als je de box net (6 maanden) in huis hebt.
Als je een box een aflevert  en je doet er ook een HDMI kabel erbij mag je ervan uitgaan dat het geluid sync te krijgen is. Ik heb die instelling ook op mijn tv, maar zoals ik al eerder aangaf is de instelling dan weer niet goed bij een andere zender.
SD of HD het maakt weinig uit.

En nog wat als men na mijn uitleg ook nog gaat suggereren dat ik de DM veel beter vind is dat gewoon misgeschoten ik heb alleen aangegeven dat ik dit probleem met mijn oude DM800 HD niet heb, en dat de et9500 best een leuke en een snelle zapper en multi media box is.... maar omdat ik voornamelijk TV kijk en filmen via de laptop en HDMI afspeel, is het (op zijn minst) hinderlijk dat het geluid gewoon niet goed is te krijgen.

Ik denk gewoon dat ik een maandag model heb maar zie ook dat er meer zijn hier die dit probleem ook heeft.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi ik vergeet meestal de toon direkt, leuk of niet, omdat het een zakelijke hulpverlening betreft onder hobbyisten.

Ik schreef over de drivers die mijn probleem opgelost hebben (destijds)

Terwijl enkele VU+ gebruikers er nog steeds mee zitten en dobben over wie dat nu veroorzaakt...

 

als je goed gelezen hebt zie je dat er dus niet enkel een apparaat debet is aan zo'n nare sound-delay

en ook niet enkel het apparaat maar zelfs de keten van software en cas { conditional access system }

 

al met al, zijn er sommige combinaties en dat schrijf niet enkel ik, die onoplosbare sync issues kennen.

dus; vandaar mijn eerste goedkope oplossing !!! = zet eens een ander type image op de et9500.

we wachten op je (backup vooraf) ervaringen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kun je nu "zien" dat geluid out of sync is?! Daar heb je toch echt beeld voor nodig.

De opmerking over beeldbuis tv was puur om helemaal zeker te weten dat de tv niets anders doet dan weergeven.

 

Wat boeit het mij hoeveel kabels en versterkers je gebruikt hebt om mijn part waren ze van zuiver goud: dat helpt je geen zak.

Het is mij wel duidelijk: die gare domson van je vertraagd dus random. Zal wel komen doordat die wat aan het beeld prutst.

Die bejaarde 800 zal wel in een andere resolutie draaien.

 

Waar staat de resolutie op bij die 9500: 1080i of 1080p en bij de dm800?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@ Sjaak(k) dank voor de link.  

Ik heb me even wat verder verdiept en kwam tot de ontdekking dat in het menu van m'n Blu-ray speler de audio via de hdmi en optisch beide op automatisch stond in plaats van bitstream. Ik heb het nu ingesteld op bitstream en zie nu zelfs op m'n receiver dat ie "DTS-HD master 7.1" aangeeft. via de spdif was het hooguit "DTS-HD 5.1". Ik maak nu nog alleen gebruik van de hdmi kabels. Weer wat geleerd/ontdekt!

 

Even weer ontopic, mijn ET9500 draait op OpenATV, lijkt op OpenPLI, maar is een stuk uitgebreider qua instellingen, misschien ook met de geluidsinstellingen?

aangepast door arbe 76

Hybride VU+Duo2 met Dual DVB S2 en Dual DVB T2/T/C - OpenPLi 4.0 - Philips 43PUK7100/12 Ambilight, Android en Netflix - Onkyo TX-NR 646
Hybride Formuler F1 - OpenPLi 4.0 - Philips 37PFL9604H Ambilight
Triax TDS88, Multi Block met 4 Inverto Black Premium Quad LNB's op 13-19-23-28 oost - en Ziggo via de kabel
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Sjaak het is gewoon pech, je weet nog het boot probleem? Wel dat heb ik er nu uit en de laatste weken start hij gewoon weer normaal op..
In mijn geval moet er gewoon een hardware fout in zitten anders kan ik het ook niet verder uitleggen, ga nu binnenkort naar de VS voor 3 maanden en daarna kijk ik wel of ik de Griekse verkoper kan bereiken...
Voorlopig kan ik weer kijken via de DM800

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verhaal zo lezende - en de antwoorden - denk ik dat je decoder inderdaad defect is.

Als je niet gek wil worden van out of sync kan je beter voor een andere decoder gaan.

Misschien krijg je nog garantie, maar die Griekse verkoper zou ik niet 3 maanden langer in onwetendheid laten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verhaal zo lezende - en de antwoorden - denk ik dat je decoder inderdaad defect is.

Als je niet gek wil worden van out of sync kan je beter voor een andere decoder gaan.

Misschien krijg je nog garantie, maar die Griekse verkoper zou ik niet 3 maanden langer in onwetendheid laten.

Hallo die Johan, de Griekse verkoper weet van mijn probleem af en maakt er geen probleem van om de decoder om te ruilen met eventueel bijbetaling voor een ander merk, model.

De decoder valt over 3 maanden nog steeds onder de garantie en moet nu eenmaal in minder dan 14 dagen naar Californië toe dus met geen mogelijkheid kan ik daar nu naar toe.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...