Ga naar inhoud


word gek van out of sync


Unetwork

Aanbevolen berichten


hier met een 10000 ook een sync probleem, meteen vanaf het begin. En ook een probleem met CCcam, dus ook oscam moeten installeren, met zijn rare config toestanden.

 

Ook ik had hiervoor met mijn dm8000 in dezelfde opstelling nooit dot soort problemen. Een oplossing heb ik nog niet gevonden...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een receiver (Onkyo) met vier hdmi ingagen en één uitgang naar de tv. De ET9500 zit op ingang 1 en de blu-ray speler op ingang 2 met een spdif erbij voor het dts geluid wat niet via de hdmi gaat.

In eerste instantie had ik voor het geluid van de ET9500 een extra coax voor het dolby sound, maar dat bleek achteraf niet nodig.

Toen ik nog gebruik maakte van die coax, gebeurde het weleens dat bij het zappen van SD naar een HD zender het geluid niet synchroon liep op de HD zender. Op de receiver kon ik dan de "lipsync" functie inschakelen, maar bij een SD zender moest ik het uitschakelen.

Nu de coax er tussenuit is en het AC3 via de hdmi meelift heb ik er geen last meer van.

Bij het afspelen van een blu-ray gaat het beeld via de hdmi (uiteraard) de receiver in en het geluid via de spdif. Dan moet ik de "lipsync" wel eens inschakelen.

Dus vanuit de ET9500 gaat beeld én geluid via hdmi naar de receiver en van de receiver via een hdmi naar de tv.

Vanuit de blu-ray gaat het beeld via de hdmi en het geluid via de spdif, soms met vertraging.

Zou het dan zo zijn dat de coax of de spdif uitgang voor wat vertraging in het geluid zorgt?

aangepast door arbe 76

Hybride VU+Duo2 met Dual DVB S2 en Dual DVB T2/T/C - OpenPLi 4.0 - Philips 43PUK7100/12 Ambilight, Android en Netflix - Onkyo TX-NR 646
Hybride Formuler F1 - OpenPLi 4.0 - Philips 37PFL9604H Ambilight
Triax TDS88, Multi Block met 4 Inverto Black Premium Quad LNB's op 13-19-23-28 oost - en Ziggo via de kabel
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok wellicht beter om Doscam te installeren want ik heb wel de nieuwe updates ontvangen
En Arbe ik heb al 300 keer hier geschreven dat ik letterlijk alle combinaties heb geprobeerd, dus analoog, HDMI naar Yamaha, optisch naar kenwood direct, via de TV uitgang van versterker HDMI naar tv, scart etc.
De Sync is niet te instellen want met het zappen naar een andere transpond geeft weer een andere tijd van de audio, soms te snel, bij andere weer langzaam 

aangepast door Unetwork
  • Like 1

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alhoewel een defect in je ontvanger niet uit te sluiten is, sommige combinaties willen gewoon niet goed werken.

De implementatie van protocollen is kennelijk niet altijd eenduidig.

 

Wanneer je echt alle mogelijkheden geprobeerd hebt wordt het tijd om de vlag te strijken en afscheid te nemen van het euvel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een soort van "hardop denken" wat ik deed en misschien stond er toch iets tussen waar je toch wat aan kon hebben.

Ik kan me goed voorstellen dat je het beu wordt om telkens de sync weer aan te passen. Hopelijk komt er toch een oplossing.

Hybride VU+Duo2 met Dual DVB S2 en Dual DVB T2/T/C - OpenPLi 4.0 - Philips 43PUK7100/12 Ambilight, Android en Netflix - Onkyo TX-NR 646
Hybride Formuler F1 - OpenPLi 4.0 - Philips 37PFL9604H Ambilight
Triax TDS88, Multi Block met 4 Inverto Black Premium Quad LNB's op 13-19-23-28 oost - en Ziggo via de kabel
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter, hoe zit dat met die 60" thomson tv? Ik zit op de website van de fabrikant te snuffelen maar kan die afmeting niet vinden.

Heb je misschien een modelnummer voor me? Ik zit nl te denken dat het probleem in je tv zit. Tegenwoordig zitten die vol met beeldverbeteraars en andere goedbedoelde software. Zit bv de laatste firmware al in die thomson tv?

 

Op het risico af dat je mij ook gaat afvlammen dat ik de boel niet goed doorgelezen heb maar heb je al een ouwe buis tv geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de out-of-sync en de updates die niet worden ontvangen of verwerkt. Hij staat nu op 30-11, dus ik moet hem binnenkort weer in mijn dmm doen, voordat hij weer op zwart gaat.

Even terzijde: Ik heb op mijn ET9500 met Oscam gewoon updates op Canal Digitaal (SECA3) en DigiTV van Online (=Digitenne).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt misschien raar, maar heb je toevallig al geprobeerd om je TV opnieuw uit en te schakelen via de standby-knop van je afstandsbediening?

 

Met mijn TV (Samsung 40" LCD LedTV) is de audio ook out of sync zodra ik de TV na een geruime tijd weer aan zet. Dit probleem speelt bij alle HDMI aangesloten apparaten (Animo IPTV Box, Mediacenter op basis van Linux, ET4000, PS3, etc) en door even de TV even snel uit en aan te zetten is alle audio weer synchroon.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter, hoe zit dat met die 60" thomson tv? Ik zit op de website van de fabrikant te snuffelen maar kan die afmeting niet vinden.

Heb je misschien een modelnummer voor me? Ik zit nl te denken dat het probleem in je tv zit. Tegenwoordig zitten die vol met beeldverbeteraars en andere goedbedoelde software. Zit bv de laatste firmware al in die thomson tv?

 

Op het risico af dat je mij ook gaat afvlammen dat ik de boel niet goed doorgelezen heb maar heb je al een ouwe buis tv geprobeerd?

Typ fout mijn led is de 50UW9766 Hij is 4K

Nog even wat anders

Ik word hier echt moe met alle reactiens over vertraging, aansluitingen etc.

Wie heeft opgelet en niet alleen de moeite neemt om de laatste berichten te lezen, is wellicht opgevallen dat ik ook de directe, analoge, optische etc heb gebruikt...dus vanuit de et9500 direct naar de versterker!

 

Via optisch loopt beeld en geluid nooit synchroon als er in de externe versterker geen delay ingesteld kan worden.  ;)

De instelbare delay per kanaal die in de ET9500 zit werkt nl niet op de spdif aansluiting vandaar het delay op een externe versterker.

Nog even wat anders..al ben ik zwaar ziek geweest en nog steeds herstellend, maar niet gek! ik als geluids--man en journalist en video maker voor o.a. de NOS .ik heb echt alle mogelijkheden onderzocht om dit probleem op te lossen maar de et9500, (dit verschild van type)....heb hier vrienden die geen problemen hebben maar een vriend in Slovenië dheeft ook dit probleem.

En Nog even wat anders...hoe is het mogelijk dat de sync verschild van de ene naar de andere transponder? Echt een paar mili seconden ok...maar +/- 300 m/s plus of minus????

.

Ik ga binnenkort een video plaatsen op YouTube. dit gaat meer duidelijk scheppen...denk ik zo...hopenlijk..dus svp positieve discussie en geen 12 reacties zien hoe de tv door het video proces het probleem kan veroorzaken!

Ik heb trouwens (nogmaals) 2 versterkers gebruikt op zowel analoog, digitaal, HDMI, via de TV, en zonder de tv. 

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...