Ga naar inhoud


Laptop accu resetten .


trust

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs wat laptops met div problemen opgeruimd maar de accu's gehouden .

Al deze accu's werden in de laptops niet meer opgeladen en bij het uittrekken van de voedings pluggen vielen de laptops meteen uit .

Ik heb er een paar open gemaakt maar deze accu's zijn helemaal niet ongeladen .

Sommige hebben de spanning die er op vermeld staat en een 12 V  40 w halogeenlamp geeft er volop licht mee .

Nu zit er wel wat electronica in zo'n batt. , zou daar net zoiets in zitten als in printer cartridges , iets wat onthoud hoe vaak er geladen is en daardoor een bepaalde "levensduur" aangeeft ?

Zo'n printer cartridge is te resetten , zou dat bij zo'n accu ook kunnen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Idd, als een van de batterijen die er in zitten ik meen onder de 2,4V( kan er een beetje langs zitten) volt komen laden ze niet meer op, geladen zijn ze per stuk 4,2 volt.

Ik heb die laptop accus ook gesloopt en de batterijen nu in mijn cree led zaklampen zitten.

En ik geloof dat er ook speciale laders zijn om ze ongesloopt te kunnen herladen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, als een van de batterijen die er in zitten ik meen onder de 2,4V( kan er een beetje langs zitten) volt komen laden ze niet meer op, geladen zijn ze per stuk 4,2 volt.

Ik heb die laptop accus ook gesloopt en de batterijen nu in mijn cree led zaklampen zitten.

En ik geloof dat er ook speciale laders zijn om ze ongesloopt te kunnen herladen

Maar dat is het nou net , ze zijn niet leeg , alle cellen minimaal 3,6 v

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zo heb ik mijn eerste accuset van mijn laptop ooit naar de knoppen geholpen zonder me ervan bewust te zijn. Gewoon door het simpele feit dat de accu erin zat zonder dat ik de laptop ooit zonder lichtnet aansluiting heb gebruikt. Ik merkte pas iets van zijn aanwezigheid toen ik foutmeldingen op het scherm kreeg in de trant van "je moet je accu vervangen want hij laadt niet meer voldoende op en is dus onbetrouwbaar geworden". Maar goed, voor een paar tientjes een merkloze vervanger gevonden die alweer heel lang in zijn plastic omhulling gewikkeld zit, wachtend om eer ooit eens uit te komen als ik echt op een plek zonder stroom zit....

 

Maar op zich zou het best interessant zijn om te weten of de oude nog een tweede leven kan worden beschoren, ik heb immers niets te verliezen? Als je spreekt van héél kort verkeerd-polig aansluiten, heb je het dan over een paar seconden, of minuten, of ???

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zitten nog wat chipsets in, denk niet dat je accu het overleeft als je de plus en min verkeerd om aansluit

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt mij niet veilig, om een accu verkeerd om aan te sluiten. In het gunstigste geval gaat de zekering kapot, in het uiterste geval komt die op geringe hoogte overvliegen.

 

Wanneer van een intelligente accu de electronica niet meer aansluit op de laadtoestand kan je met een externe lader kijken of compleet laden of ontladen de misaanpassing opheft.

Verder zegt spanning niets over capaciteit.

Het kan zijn dat de accu of een van de cellen door het memory effect nog slechts een geringe capaciteit heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de capaciteit van een accu is afgenomen is de accu snel leeg en loopt de spanning ook snel terug.

Dat houd dan in dat de laptop wel zou moeten werken als de spanning goed is. De accu is alleen sneller leeg. (en de spanning te laag)

 

Een accu ompolen gebeurd overigens regelmatig.

Als je soms ziet wat knutselaars zonder kennis van zaken voor elkaar krijgen, daar zakt je broek van af.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als kind met zo goed als geen ervaring, wist zelfs niet dat je wisselspanning en gelijkspanning had, en met wisselspanning proberen een batterij op te laden. het gevolg kan je wel raden? ;)

Goed, ik had ook zo'n batterij, van een laptop, dat de laptop melde lage accu spanning, terwijl een lamp van 12V 50 Watt toch een gehele tijd brandde. Iemand zei me, steek die in een gesloten plastieken zak en plaats deze een 48 uur in een diepvriezer, en je batterij zal het tijdelijk weer doen. Helaas niks. Ik vroeg me dan af, is de elektronica in de laptop die niet meer goed werkt, de weinige in die batterij de elektronica of beide?

Helaas heb ik ook nare ervaring van vervangen batterijen van gsm en draadloze telefoon. Het is net alsof die eerste batterij versleten is, de elektronica in die gsm/telefoon, geprogrammeerd blijft staan batterijen zijn versleten, en nieuwe zijn doorgaans een probleem, als je nu de juiste specifieke koopt, of een wit product.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten 5 of 6 Li-Ion Batterijen 18650 type in, het laden van deze batterijen luister nauw, als je ze overlaad komen ze je tegen moet in je gezicht als je er toevallig boven hangt. en onder 3,2V laden ze niet meer op met een gewone Li-Ion lader, ze zitten er in serie in, als er 1 onder zijn spanning komt, moeten de rest harder werken, dus sneller leeg, en eerder vol.

Beste is om gewoon een nieuwe accu te bestellen, de oude kun je de batterijen er uit halen en ergens anders voor gebruiken.

 

Je kunt met wat voorzichtigheid de lege batterijen met een gewone lader proberen de spanning boven de 3,2V krijgen en verder laden met de Li-Ion lader.

Maar ik zou met deze handeling wat voorzichtig te werk gaan

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet precies hoe oud je laptops waren, maar er zouden LI-ION batterijen in kunnen zitten.

Deze moet je nooit onder de 2,5 Volt ontladen en ook niet overladen boven de 4,2 Volt per cel .... anders kun je ze binnen de kortste keren weggooien.

 

http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_lithium_ion_batteries 

 

Maar mocht je nog iets willen proberen:

http://batteryuniversity.com/learn/article/low_voltage_cut_off

 

 

 

The methods of activating laptop battery:

1:Activate cell chemicals, maximize battery performance, need to repeat charging and discharging throughlaptop battery (full charge, and then to completely discharge) three times. The so-called fully charge and discharge is to point to: normal boot make battery depletion to 3% of the laptop battery power (best a run out, also can be divided into several times to power consumption, but unfavorable interval is too long time), then must be immediately do battery charging for twelve hours.

 

2:Emphasis here we must be immediately to charger laptop battery , because even if they don't use thelaptop battery it still will self discharge, when the battery power consumpt to 3% power, then if not to charge the laptop battery in time, self-discharge phenomenon will easily cause damage the over discharge battery, over discharge is a big no-no for lithium-ion batteries .

3:Activating and processing to the battery charge, the laptop must under turning off station. If the laptop is under waiting sation or hang up such status, when charging to 3 ~ 4 hours the green power states indicator light will no longer beat, the machine will automatically stop laptop battery charging, can't make the battery be charged fully.When discharge to 3%, the machine will automatically once in a suspended state, at this time, should start machine, in the process of machine start to click screen off button, make the machine turned off.

4:If all of the above details operated well, and your laptop battery has no quality problem, then you can activate chemical in battery very well and maximize battery's performance, and basically the battery in the later normal use each time all can fill to 100%

 
EDIT: Wat alias haha ook opmerkt, vaak gebruikt men het type 18650
Ben mijzelf op dit moment ook aan het verdiepen in deze batterij en het laden c.q. ontladen.
Heb op dit moment een printje met een laadchip en beveiliging liggen (TP4056)
aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dus 2,5, mijn collega zei 3,2V, in ieder geval, het is en blijft gevoelig spul

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nominaal geeft de cel 3,6 Volt af, maar er onstaat schade aan de cel als je onder deze 2,5 Volt gaat.

 

Ben op dit moment met dit projectje bezig met hetzelfde printje voor het laden en beveiligen tegen te ver ontladen

New TP4056 Lithium Cell Charger Module with Battery Protection

 

Heb hier 5 printjes voor nog geen €5,- liggen

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

van de acer site

 

Hoe kan ik mijn batterij kalibreren?

Het kalibreren van een batterij betekent dat het laadniveau beter wordt weergegeven. Om de batterij te kalibreren moet een hele cyclus van laden en een hele cyclus van ontladen plaatsvinden. In dit artikel wordt beschreven hoe u de accu goed ijkt.

OPLOSSING

Voer de volgende stappen uit om om de accu opnieuw te ijken:

  1. Schakel het notebook of het netbook uit. Sluit uw AC-adapter aan.
  2. Laad de eenheid volledig op tot het acculampje niet meer brandt.
  3. Schakel de computer in en druk de toets F8 herhaaldelijk in als het eerste scherm met het Acer logo wordt weergegeven.
  4. In het menu Windows Geavanceerd Opstarten selecteert u Veilige modus en drukt u op ENTER.
  5. Ontkoppel de adapter en laat de computer op accuvermogen draaien tot de computer zelf uitschakelt.

OPMERKING

Het kalibreren kan een paar uur duren, afhankelijk van de levensduur en leeftijd van de batterij en de configuratie van uw systeem.

 

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Fransken , die ben ik tig keer tegengekomen , maar als je laptop aangeeft dat er geen batterij geplaatst is , kom je er niet verder mee .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...