Ga naar inhoud


Op afstand bedienen van de receiver


Alex1970

Aanbevolen berichten

Uiteraard ken ik de webinterface en diverse apps maar direct op de box met de afstandsbediening werkt altijd vele maken prettiger.

Zijn er meer mogelijkheden bekend voor het gebruiken van het menu van de ontvanger, voor bijv. wijzigen van instellingen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Alex

 

Indien je in de Webif het volgende doet, dan kun je eigenlijk alles doen zoals je dat direct op de box doet met zijn AB:

 

Zet in de Webif jou box aan (in de linker kolom of met het knopje rechtsboven)

Klik "Toon volledige AB"

"Maak screenshot" aanvinken

 

Klik maar op "Menu" van de "Volledige AB" en wanneer je het beeld krijgt kun je nog de volgende zaken selecteren:

"Hoge resolutie"

"Ververs elke xx seconden

 

En je bent vertrokken

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard ken ik de webinterface en diverse apps maar direct op de box met de afstandsbediening werkt altijd vele maken prettiger.

Zijn er meer mogelijkheden bekend voor het gebruiken van het menu van de ontvanger, voor bijv. wijzigen van instellingen?

heel duidelijk vind ik het niet waarom je HET MENU wilt oproepen om wijzigingen van instellingen door te voeren.

 

dat doe je volgens mij eenmaal na het flashen en raakt het wijzigen van instellingen niet meer aan

 

wat staat je voor aan op afstand aanpassen?

telnet en of direct editeren van settings kun je altijd met een netwerkcomputer in LAN

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex

 

Indien je in de Webif het volgende doet, dan kun je eigenlijk alles doen zoals je dat direct op de box doet met zijn AB:

 

Zet in de Webif jou box aan (in de linker kolom of met het knopje rechtsboven)

Klik "Toon volledige AB"

"Maak screenshot" aanvinken

 

Klik maar op "Menu" van de "Volledige AB" en wanneer je het beeld krijgt kun je nog de volgende zaken selecteren:

"Hoge resolutie"

"Ververs elke xx seconden

 

En je bent vertrokken

Ken ik al zoals ik ook schreef maar werkt veel te traag en elke keer scherm verversen. Zo'n Slingbox is wellicht dé oplossing, doet ook het transcoderen gelijk dacht ik. Maar eerst eens zien wat dat dan niet moet gaan kosten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel duidelijk vind ik het niet waarom je HET MENU wilt oproepen om wijzigingen van instellingen door te voeren.

 

dat doe je volgens mij eenmaal na het flashen en raakt het wijzigen van instellingen niet meer aan

 

wat staat je voor aan op afstand aanpassen?

telnet en of direct editeren van settings kun je altijd met een netwerkcomputer in LAN

Ik merk nu al vaker op dat als jij iets niet gebruikt, je niet begrijpt waarom anderen dat wel doen.

Er gaat geen dag voorbij of ik zit bijv. naar zenders/satellieten te zoeken of ben nog bezig met het instellen, nieuwe plugins. Dat is nu de hobby voor mij.

En ik ben gewoon de touch & feel van dat on-screen menu gewend.

Het direct editeren via Telnet ed. vind ik een crime cq. daar ben ik nog steeds niet volledig in thuis. Ik vind het menu toch net even wat gebruikersvriendelijker.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik inderdaad dus eigenlijk zoek is een apparaat dat de video+audio output (bijv. de HDMI uitgang?) omzet naar een IP-signaal zodat je alle informatie doorkrijgt die je anders thuis ook zou zien.

 

Maar zou het streamen ook werken met 1Mb/s uploadsnelheid? (Sneller was niet leverbaar helaas).

 

En is de Slingbox Classic wat dan? (Zonder dat ik me er verder in verdiept hebt buiten MP)...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak dat juist wel op uit zijn vraag, hij vroeg toch ''Op afstand bedienen van de receiver'' dan is een Slinbox precies wat hij wil en zoekt. :P

 

@Alex, een classic (met een dvb-t ontvanger) moet je niet nemen, op zijn minst een Solo die heeft component in en uitgangen dus kan HD content weergeven. En hij streamt idd over ip, en als je niet meer als 1mbps aan upload hebt geeft hij nog een goede plaat, hij regelt de stream bitrate afhankelijk van je upload. :)

Er is ook een Slingbox met hdmi maar daar hangt een prijskaartje aan, en niet nuttig als je maar 1mbps upload hebt.

Inmiddels had ik me ook al even ingelezen in de Slingbox Classic en ik zag dan weer dat de Classic alleen met de Slingplayer voor Windows werkt en als ik dit toch ga doen wil ik het ook op Android gebruiken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook begrepen dat de Slingbox ook afstandsbedieningssignalen over kan brengen via IP, maar hoe werkt dat dan? Of moet je dan twee Slingboxen hebben?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor je heb geen 2 Slingboxen nodig 1 volstaat, vanaf de Slingbox loopt er een ir zender die je voor het ir oog hangt/plakt van je ET8000. Je sluit ook de component uitgang van je ET8000 aan op de component ingang van de Slingbox aan. Dat doe je ook met de 2 audio kabels die uit je ontvanger komen en naar de audio ingang van de Slingbox en dat is alles. Je bedient je ontvanger via de ''virtuele'' AB in de Slingplayer, die signalen gaan over ip naar de Slingbox en die geeft ze optisch door naar het ir oog van je ET8000. :)

Zoiets dacht ik al, ik bedoelde dat je dus echt je eigen afstandsbediening zou kunnen gebruiken maar dat is dus niet zo.

Heeft die virtuele afstandsbediening dan wel alle knoppen die de Xtrend/Dreambox afstandsbediening heeft?

Of kan je die programmeren?

 

In mijn voorlopige zoektocht heb ik gevonden vele Classics (vanaf €30), 2x een Solo (resp. €100 en €120), maar ook een Slingbox Pro (€75) en een HD-Pro.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al weer wat wijzer. De Pro is ook te oud, zie http://support-worldwide.slingbox.com/get/KB-2000121.html

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...