Ga naar inhoud


raspberry+oscam+lcd4linux


woutje2

Aanbevolen berichten

Ik heb ook de stoute schoenen aangetrokken en een raspberry voorzien van wheezy (debian)  en oscam.
Nu leek het me grappig om ook te kunnen zien hoe of wat er gebeurd met oscam.
En heb er lcd4linux op gezet .
Deze moest ik zelf compilen omdat er geen versie was met een driver voor de samsung spf 72-h.
Tot zover ging alles goed smiley.gif   de config is ff wat moeilijker maar ok google doet een hoop smiley.gif
Alles draaid .......soms pfft      lcd4linux start ok op display schakeld .... maar dan of ik heb alleen blauwe achtergrond,
 logies (config )       of alles staat er netjes,   oscam overzicht  readers/status/versie ...enz
Maar dan bevriest alles en ook het netwerk gaat plat    raspberry is niet meer te benaderen dan sad.gif

Displaydriver werkt ok, want ik kan b.v het lcd4linux plaatje (png) erop toveren als ik hele kale config neem

iemand een idee?

woutje

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ik heb het twee keer gelezen, maar ik kan er geen wijs uit. Post het nog eens maar begin eens met wat je hebt geconfigureerd en dan met wat je vraag is, zo is het een beetje een warrig verhaal.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL

 

heb een raspberry voorzien van debian wheezy en heb daar oscam op draaien

Dit draaid allemaal zonder problemen.

om nu af en toe is te kunnen zien hoe en wat er gebeurd ,zonder in teloggen via webif,

had ik bedacht dat dit kon met lcd4linux en een samsung display spf 72-h

lcd4linux source gecompileerd met driver voor de samsung en geinstaleerd

ontbreekt nog de config voor lcd4linux  .

En op 1 of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om oscam status op samsung te toveren

veel gegoogled veel geprobeerd .

een simpel png bestand kan ik wel op het scherm krijgen , dus lcd4linux werkt wel en ook de samsung.

Oh ja ook oscam is gemaakt met de optie lcd :)

Maar de config krijg ik niet voor elkaar

 

woutje

aangepast door woutje2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na veel geklooi met de config van lcd4linux is het me gelukt oscam op het scherm te laten komen

Maar na een seconden of 10 bevriest alles en is de raspberry niet meer te benaderen

Enigste optie is dan de spanning eraf voor een reboot.

 

Geheugen probleem?     ik nog steeds geen idee

 

woutje

 

 

 

post-39621-0-93447700-1426195131.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Problem solved  klappen.gif

Na veel google gevonden op duits forum

wer probleme mit usb-hubs hat, sollte in der "/boot/cmdline.txt" folgendes austauschen:
#################oud####################
dwc_otg.lpm_enable=0 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 elevator=deadline rootwait
##################nieuw#################
dwc_otg.microframe_schedule=1 smsc95xx.turbo_mode=N sdhci-bcm2708.missing_status=0 sdhci-bcm2708.sync_after_dma=0 dwc_otg.lpm_enable=0 console=tty1 root=/dev/mmcblk0p2 rootfstype=ext4 rootwait dwc_otg.speed=1

 

Na dit veranderd te hebben en wat aanpassingen in de config draaid het nu als een speer :D

 

Raspi oscam homeserver met lcd4linux

woutje

aangepast door woutje2
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soortgelijk probleem ook gehad met enkele smargo's aan de hardware (zowel NSLU2 als Raspberry). Na de zelfde aanpassing is mijn smargo probleem als sneeuw voor de zon verdwenen....

 

Even een aanvullende vraag: Kun je uitleggen waar je de informatie hebt gehaald over dit fotolijstje als LCD scherm an een Raspberry?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had dit schermpje al draaien op de Dm 8000 met lcd4linux  .

Daar is alles voor beschikbaar ,maar voor de raspberry is alleen een standaard versie,

beschikbaar.

Deze heeft niet de driver voor de spf-72h.

Dus dan word het zelf maken ,veel google naar de driver ,uiteindelijk gevonden.

Een heel topic over de samsung op zebradem  een duits forum.

 

woutje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...