Ga naar inhoud


kaartupdates hoe werkt het nu precies?


Aanbevolen berichten

Probeer eerst eens met een minimum reader config tot dat je kaart werkt .

Daarna kan je de rest gaan instellen

[reader]
label                       = CanalDigitaal
description             = top reader
protocol                 
= internal

device                        = /dev/sci0
caid                          = 0100
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
group                         = 1
emmcache                      = 1,1,0
blockemm-unknown              = 1
blockemm-g                    = 1
lb_weight                     = 1000
dropbadcws                    = 1

DM800 HD +oscam 

Maxdigital XP1000 0scam

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ook dingen als caid, mhz, cardmhz etc. zijn overbodig bij een Dreambox interne lezer.

Dit is de minimale oscam.server, die ik gebruikt en AU werkt prima voor CD NL.

[reader]
label                         = card
enable                        = 1
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
detect                        = cd
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15
audisabled                    = 0

oscam.user:

[account]
user = dvbapiau
group = 1
au = 1

oscam.conf:

[dvbapi]
enabled = 1
user = dvbapiau
boxtype = dreambox
au = 1
request_mode = 0
pmt_mode = 6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet snap is waarom de één zegt dat iets overbodig is en dat een ander zegt dat het noodzakelijk is...

Sommige functies snap ik niet eens waarvoor ze zijn, de uitleg op Streamboard helpt dan ook niet.

Het zou fijn zijn als onderbouwd wordt waarom iets wel of niet overbodig is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in de webif je reader config bekijkt en links op de description klikt krijg je de uitleg te zien.Staat ook bij of de  parameter is optional of parameter is required en een korte beschrijving ervan .Zoals al veel maal bespoken kan je oscam serieus gaan fine-tunen maar voor normaal thuis gebruik zijn die parrameters niet echt noodzakelijk .

DM800 HD +oscam 

Maxdigital XP1000 0scam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met services werkt moet je geen Caid en ident vermelden ,dit is vooral nuttig als je geen volledig pakket hebt,je kiest dan welke kanalen je kaart kan openen 

 

lb_weight=50 minst belangrijkste reader

lb_weight=1000 voor de belangrijkste reader

hoe lager het getal hoe minder belangrijk,de reader met het hoogste getal word eerst aangesproken.

 

ratelimitecm = 4
ratelimitseconds = 9000  wil zeggen hoeveel ecm de kaart mag behandelen in een bepaalde tijd.

 

Dit is nuttig als je thuis naar meerdere tv's wenst te kijken en opnemen anders gaat je kaart op zwart door de beveiliging die erop zit .Als je maar naar 1 tv kijkt heb je deze instelling ook niet nodig .

DM800 HD +oscam 

Maxdigital XP1000 0scam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met services werkt moet je geen Caid en ident vermelden ,dit is vooral nuttig als je geen volledig pakket hebt,je kiest dan welke kanalen je kaart kan openen 

 

lb_weight=50 minst belangrijkste reader

lb_weight=1000 voor de belangrijkste reader

 

hoe lager het getal hoe minder belangrijk,de reader met het hoogste getal word eerst aangesproken.

 

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 9000  wil zeggen hoeveel ecm de kaart mag behandelen in een bepaalde tijd.

 

Dit is nuttig als je thuis naar meerdere tv's wenst te kijken en opnemen anders gaat je kaart op zwart door de beveiliging die erop zit .Als je maar naar 1 tv kijkt heb je deze instelling ook niet nodig .

Op zich klopt wat hier staat, maar laat dit voorlopig eerst eens achterwege. Begin zoals hierboven al geopperd werd eerst met een zo eenvoudig mogelijke config om de boel stabiel aan de praat te krijgen. Al die leuke extraatjes als services, loadbalancing en ratelimit kunnen later altijd nog toegevoegd worden.

 

Overigens zou ik services zo veel mogelijk vermijden. Bij elke zenderwijziging kun je dan namelijk je config aan gaan zitten passen...

 

Verder staat hierboven om au = 1 in oscam.user te zetten. Beter is om au = "labelvanreader" in te vullen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 'au = 1' in het voorbeeld opgenomen om zoveel mogelijk problemen te vermijden.

'au = 1' stuurt dan namelijk emm's naar alle geconfigureerde readers, in plaats van slechts naar de opgegeven reader.

Dit loopt weer spaak, als de reader naam niet 100% over een komt.

aangepast door adri
Link naar reactie
Delen op andere sites

lb_weight kan maximaal 500 zijn. ;)

Inderdaad , je hebt gelijk  :crazy: heeft altijd op 1000 gestaan bij mij .

 

Komt van de pli wiki http://wiki.openpli.org/Oscam-Tuningdaar word 1000 gebruikt maar volgens de tabel op oscam wiki gaat het inderdaad maar tot 500 

aangepast door ruude007

DM800 HD +oscam 

Maxdigital XP1000 0scam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooruitlopend op het testen met minimale configuratie (heb er nog steeds de tijd niet voor gehad) wil ik alvast reageren:

 

Als je met services werkt moet je geen Caid en ident vermelden ,dit is vooral nuttig als je geen volledig pakket hebt,je kiest dan welke kanalen je kaart kan openen 

 

 

Ik heb geen volledig pakket en wil dus daarom services enz, gebruiken om aanvragen zo goed mogelijk te reguleren.

Mijn configuratie draait al een tijdje en is (op het autoupdaten na) al eens helemaal nagekeken en ik ben er redelijk zeker van dat die goed is.

Ik wil best even gaan testen met een minimale configuratie maar aangezien de EMM updates maar eens in de maand te testen zijn en ik wil begrijpen hoe dit mechanisme precies werkt was ook dat mijn vraag. Daarmee kan ik de juiste configuratie inpassen in de reeds goede en gewenste configuratie die ik al heb.

 

Om met OScam de EMM updates te ontvangen dacht ik dat het volgende van toepassing is:

-Er moet afgestemd worden op een zender die de EMM update doorgeeft, dus als je zowel Canal Digitaal als Digitenne hebt, maar je kijkt alleen naar zenders van Canal Digitaal zal de Digitenne kaart niet geüpdatet worden.

In welke tijdspanne wordt de nieuwe entitlement uitgezonden?

Vanaf de 1e van de maand? Of al een maand van te voren? En tot wanneer? Einde van de maand? (Daarna voor die maand niet meer nodig natuurlijk)

Via welke zenders? Alle gecodeerde zenders van die ene provider? Of ook via ongecodeerde zenders? Zoals een paar regionale zenders bij canal Digitaal en de NPO-zenders bij Digitenne?

 

-Dan is het van belang dat de door OScam ontvangen EMM ook doorgestuurd wordt naar de bewuste reader.

Hiervoor heb ik de user dvbapiau geconfigureerd waarbij van belang is dat de parameter au de namen van de reader(s) bevat.(ev. au=1 = alle readers) en dat readers en deze user in dezelfde group zitten denk ik?

 

-Dan is het van belang dat op de readers au ook enabled is en dat auprovid de juiste provider-id bevat. Voor Canal Digitaal dus 00006A en voor Digitenne 000000 (Digitenne heeft geen provid)

 

Andere parameters van de user en reader hebben m.i. niks te maken met de EMM updates?

 

-Daarnaast is er nog de [dvbapi] sectie in oscam.conf, daar moet au ook enabled zijn en moet bij user de naam van de dvbapi user ingevuld worden

 

 

Is er iemand die veel verstand heeft van OScam die dit kan beamen danwel aanvullen?

 

 

Wat me nu deze maand weer opviel is dat de Digitennekaart niet uit zichzelf ging updaten nadat ik eerst naar een gecodeerde zender van Digitenne zapte, maar pas nadat ik bij Readers op 'Refresh Entitlements' klikte. Dat is dus nog steeds geen automatische update waarbij je alleen hoeft af te stemmen op een zender van de bewuste provider.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kaart wordt dus wel geupdated. Die refresh is puur cosmetisch. Sommige cas systemen zoals seca zijn niet eens die refresh nodig om de actuele datums en entitlements correct weer te geven in de webif van oscam.

En die services mag je gerust weglaten. Als oscam merkt dat kanaal X,Y of Z niet verwerkt kan worden door een reader dan krijgt hij die vanzelf niet meer aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kaart wordt dus wel geupdated. Die refresh is puur cosmetisch. Sommige cas systemen zoals seca zijn niet eens die refresh nodig om de actuele datums en entitlements correct weer te geven in de webif van oscam.

En die services mag je gerust weglaten. Als oscam merkt dat kanaal X,Y of Z niet verwerkt kan worden door een reader dan krijgt hij die vanzelf niet meer aangeboden.

 

OK. Digitenne is ook Conax, geen Seca.

Ik heb bij Canal Digitaal de services dan ook maar uitgezet, dus services = cdnl_hd_light weggehaald.

Settopbox op NPO1HD gezet, maar op standby (maakt dat uit?)

Activatiesignaal aangevraagd op Mijn Canal Digitaal.

Nu afwachten...

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt geen enkele emm verwerkt. Ik gok trouwens dat in oscam.user de dvbapi user geen au rechten heeft.

 

In de bijlage oscam 10646 voor mips boxen (alle moderne engima2 receivers) en mijn config files om de kaarten te laten draaien inclusief updates.

Ik heb zelf een seca2 en seca3 kaart. Sommige boxen zijn de cardreaders gedraaid dus wellicht moet je de kaartjes even van plek verwisselen voordat alles draait.

 

[account]

user                             = lokaal

description                   = lokaal

au                                = 1

emmreassembly          = 0

group                           = 1

 

 

emmreassembly = 0|1

1 = enable EMM reassembly, default0 = disable EMM reassembly

should be set for Viaccess and Cryptoworks readers if the client that you are using to send EMMs is reassembling than instead of just sending them to OSCam for processing

Deze optie is nieuw ( nog niet gezien in de div configs )

Is deze intersant voor een C+ kaart om bepaalde EMMs te blokken zodat mijn kaart minder problemen met teveel EMMs ?

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...