Ga naar inhoud


linksys wrt54gl oorzaak van traag internet (


Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb een theoretische 200 mbps lijn. Als ik een test doe na de router, een linksys wrt54gl, haal ik een download snelheid van +/- 45 mbps. Als ik rechtstreeks meet op de modem, gaat die een stuk boven de honderd. Een test met een recentere laptop, gaf zelfs 170 mbps. Alles is rechtstreeks bedraad, dus geen wifi pwl o.d. volgens mijn isp, zou de router te verouderd zijn, om die hoge snelheden door te geven.

Nu wou ik hier even verifiëren of dit ook zo is.

Het gaat dus van de modem only, naar een switch, en dan naar de router en internet toestellen (laptops, wifi radio, smartphone's etc.).

Ik gebruik firmware Firmware Version: v4.30.7   

Zit er in de firmware mogelijks een probleem?

onder status komt het volgende te staan:

Firmware Version:  v4.30.7, Jun. 20, 2006           Current Time:  Wed, 15 Apr 2015 14:20:50           MAC Address:  00:18:39:D3:D8:65           Router Name:  WRT54GL            Host Name:              Domain Name:       

Internet

     

Configuration Type

    Login Type:  Automatic Configuration - DHCP           IP Address:  213.XXX.216.107       UI_04.gif   Subnet Mask:  255.255.248.0   UI_05.gif   UI_04.gif   Default Gateway:  213.XXX.216.1   UI_05.gif       DNS 1:  195.XXX.131.5           DNS 2:  195.XXX.130.133           DNS 3:              MTU: 

1500

 

De X-en, staan we de echte waarde, maar heb dit even veranderd.

Is die router helaas verouderd voor die snelheid, of zie ik soms iets over het hoofd?

tips zijn welkom, eventueel vervangende modellen, zoals bvb welke fritz!boxen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oeps de opmaak is verloren gegaan  :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

T is een WRT54GL dus 54mbit. Minus protocol en overhead is 45mbit heel netjes voor dat ding..

 

Ik heb het je al zo vaak gezegd: productspecs kun je gewoon van internet afhalen. Persoonlijk vind ik de meeste veagen die je stelt getuigen van laksheid....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ mimisiku. specs op papier of het net is gemakkelijk. Daarom vertrouw ik meer op personen, die vertrouwd zijn met de materie, en uit ondervinding weet ik, dat mede hobbyisten en/of gebruikers, de meest betrouwbare informatie geeft.

Al kan je dan weer niet erg vertrouwen op klanten reviews op de verkoop online winkelsite's, en FB.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@sattv4iedereen

Ik vind je stellig erg raar (een beetje paranoide zelfs). De specificaties af fabriek kloppen echt wel hoor. Een WRT54GL is een 54Mbit router. Staat overal op de doos, in de handleiding en ook op het net zul je niet anders zien. Een (mede)gebruiker vertelt alleen maar zijn/haar ervaring in zijn/haar toepassing van het apparaat.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De WRT54g is een router die draadloos aan de 801.11g specificatie voldoet. Die haalt maximaal 27 Mbit/s down en 27 Mbit/s up. Samen 54 Mbit/s en dat is wat de fabrikant overal meld.

In de praktijk haal jij draadloos down (27 - overhead) 22 a 25 Mbit/s

Bekabeld is dat hoger maar de throughput van zo'n oude router is te laag voor de moderne snelheden.

De troughput is belangrijk maar die melden de fabrikanten dan natuurlijk weer niet.

 

Dat spelen met die getallen van de snelheden is toch allemaal al jaren bekend. De fabrikanten doen met de 801.11n (300 Mbit/s)en 801.11ac ( 1600 Mbit/s) trouwens weer hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit in werkelijkheid nog gecompliceerder in elkaar.

Maar feit is wel dat die ouwe wirelessrouter net als een oude auto links en rechts ingehaald wordt op de digitale snelweg.

Je doet er verstandig aan om een wireless router aan te schaffen met gigabit wan en lan poorten.

Maar ook hier geldt weer een goede 100mbit router kan toch sneller zijn dan een slechte gigabit router.

Dit heeft te maken met de toegepaste processor, nat chip en ram in zo'n router.

Een goede 100 Mbit router van cisco kan nog altijd sneller en betrouwbaarder werken dan een gigabit tplink router.

Tenminste, als je er maar genoeg gelijktijdige sessies doorheen jaagt. Met de belasting die je thuis genereert van een paar clients merk je dat verschil in de regel niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als router is deze Linksys afgeschreven maar als 10/100mb switch, bekabeld, is het nog wel te gebruiken aan het eind van je netwerk.

Ergens op zolder of zo neerzetten is een goede oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou die ouwe meuk mag je gratis afhalen hier

 

wireless met 54Mbit/s

 

tssssssss. :whistle:

wat schreef iemand? één router?

 

als je er twee hebt heb je dan 54 + 54 = 108Mbit/s ???

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik op een oude tp-link openwrt gezet.

Die doet nu mooi dienst op de camping. Hij haakt aan op het zwakke wlan netwerk van de camping en zendt dit met een eigen SSID weer uit om de carvan. De vaste apparatuur hangt met een lan kabel direct aan de poortjes van de router.

Het kost allemaal geen drol maar het zorgt er wel voor dat we met tablets en smartphones prima kunnen werken waar dat eerder niet ging door het veel te zwakke signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...