Ga naar inhoud


Waarom je alleen maar FTA wil ontvangen


ebhoorn

Aanbevolen berichten


Zei al 3 of 4 Nederlandse FTA zenders, Nederland is een geldzuigend land als het om TV gaat, je moet voor 99% vn de zenders betalen dat is buiten de grenzen van Nederland in heel wat landen geheel anders: Ik heb met 62 FTA zenders hier geen behoefte aan pay TV. Zodra mijn Spaans goed genoeg is (moeilijke taal) Gaat CD eruit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een HD+ wel nemen maar geen SRG-SSR via de familie

vreemde snuiter als je vrouw dat wist

 

dat alleen toont aan beste ebhoorn dat er wel radicaal iets mis is met de behoefte en de invulling van die behoefte

wie wil er bewust reclame voor op de koop toe nemen?

 

FTA anders dan de publieke omroepen is meestal doorspikt met reclame boodschappen en die moet je even wegdenken

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stapje terug:

Mijn inschatting is dat de publieke omroepen in grote landen gewoon vrij via de satelliet te ontvangen blijven (want: sec via kabel of DVB-T uitzenden is kostbaarder dan via een satellietlink). Zo zijn er dus geen plannen om de Duitse publieke zenders gecodeerd te gaan uitzenden. Wel gaan de Duitse  commerciëlen gecodeerd uitzenden zo lees ik.

Tweede inschatting is dat de NPO gewoon via DVB-T2  niet meer in SD te zien is, maar via HD (welke variant dan ook). Simpelweg omdat de stand van de techniek het toe laat, en men publieke zenders gewoon FTA wil blijven distribueren.

 

Hier in NL kan je met een Hybride ontvanger enorm veel publieke en commerciele zenders ontvangen - het is het overwegen waard om eens na te denken of je een obligaat CanalDigitaal (of een Joyne) abbo zou willen nemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je ligt achte beste ebhoorn

de Öffentlich Rechtliche / publieke hoofdzenders en daarnaast de zogenaamde regionale "Dritten" in High Definition zijn weldegelijk van plan achter een Freeview codering te verdwijnen

er lopen echter enkele rechtsprocessen over

 

de Duitse commerciëlen zijn al gecodeerd voor HD en nog niet voor SD

 

m.b.t. FTA en / of DVB-T2 kan ik niets over je inschatting zeggen. Enkel BVN per satelliet is gratis in HD en NPO1 2 3 in SD kwaliteit zijn gratis via DVB-T (zonder2)

bij alle andere providers kost het naast je kijk en luistergeld bijdrage via de belastingen extra abonnement geld

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
17 minuten geleden zei Tonskidutch:

Enkel BVN per satelliet is gratis in HD

HD, heb ik wat gemist?

Bij mij nog steeds in SD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...