Ga naar inhoud


Waarom je alleen maar FTA wil ontvangen


ebhoorn

Aanbevolen berichten

...en hier het antwoord (ook op de NPO site te zien)

 

"...Beste Erik, 

Voor meer informatie hierover raad ik u aan om contact op te nemen met KPN. Wij kunnen u hier helaas niets over vertellen. 

Met vriendelijke groet, 
Marie-Annet ..." 

 

Twee mogelijkheden:

1) Er is geen overleg tussen de NPO en KPN, en KPN gaat haar goddelijke gang en ziet wel of zij de publieke kanalen in HD of SD verspreidt in de DVB-T2 banden;

2) Er heeft overleg plaatsgevonden tussen NPO en KPN, Ik kan mij zeer goed voorstellen dat NPO pressie uitoefent op KPN om de content in HD te distribueren. 

In situatie 2) zou ik via de WOB helderheid kunnen krijgen door te vragen naar alle informatie die betrekking heeft op de kostenloze distributie van televisiekanalen in een hogere beeldkwaliteit dan nu kostenloos via DVB-T verzorgd door KPN te ontvangen is.

 

Ingewikkelde formulering, maar een foutje in de vraagstelling zou kunnen leiden tot de droge constatering dat er geen info is, en een te ruime vraagstelling zou kunnen leiden tot een paar kilo papier.  Hm...even 'n nachtje over slapen 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vooralsnog zit er plots ook een Irdeto CAID op de Digitenne kanalen (06EA). Dat voorspelt dus een Irdeto codering op de DVB-T2 en dus zeker niet FTA. Wat de NPO aangaat is er een clausule dat er tenminste één kanaal ongecodeerd moet blijven die als calamiteitenzender fungeert.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die zendt gewoon reguliere programma's uit TENZIJ er zich een calamiteit voordoet. Wordt dan een continue nieuws zender.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas! De wet stipuleert een ongecodeerde zender die voor iedere ingezetene vrij te ontvangen is. Na de uitfasering van analoge TV moest Digitenne de NPO zenders en één regionale zender via deze norm aanbieden. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is precies de reden waarom ik de overheid zou aanraden iedere pakketaanbieder te verplichten deze publieke zenders voor iedereen via hun kabel zonder verdere kosten aan te bieden.
Dat in combinatie met een wetswijziging waardoor er geen verplicht basispakket meer wordt opgelegd.

 

Dan hoeft er ook DVB-T2 infrastructuur te worden aangelegd voor HD uitzendingen.
Ik neem aan dat SB uitzendingen goedkoper kunnen worden verzorgd.
 

Voor degenen zonder kabel kan dan een satelliettransponder worden ingezet. Lijkt me goedkoper dan DVB-T

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is precies wat ik vind, en in HD.
Uiteraard met een FTV kaartje.

Kabel en/of ADSL aansluiting dient een nutsvoorziening te zijn in die zin dat als deze er ligt iedereen moet worden aangesloten (tegen kostprijs) net zoals er nu een waterleiding ligt. Overigens zonder dat er een verplichting komt om naar ieder adres een kabel te trekken. Maar als hij er ligt moet iedereen worden aangesloten en via deze weg NPO 1-2-3 en regionaal verder zonder kosten kunnen bekijken.

 

De kostprijs (aansluitkosten) zullen af kunnen hangen van de vraag of de distibutiekosten worden betaald uit de algemene middelen of niet, op gelijke basis zoals bij DVB-T

Degenen die niet aangesloten willen worden kunnen met een FTV kaarje via de schotel gaan kijken.
Degenen die meer willen kunnen dan een pakket blijven afnemen.
 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor DVB-T SD is dat per wet geregeld.

DVB-T SD is FTA.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Degenen die er een uitspraak over kunnen doen wijzen naar elkaar voor een antwoord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...