Ga naar inhoud


Waarom je alleen maar FTA wil ontvangen


ebhoorn

Aanbevolen berichten


@Tonskidutch Zeker gelezen op het uiterst speculatieve SatelliLine?

Op de betrouwbare Duitse sites heeft het,voor zover ik weet,nooit gestaan en ik kijk vaak genoeg of er nog nieuws is.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij gaat het er ook niet om wie er gelijk heeft.

Ik gaf alleen aan dat ik het zelf nog niet gelezen heb.

Zegt niet alles natuurlijk,ik zal gerust weleens een bericht gemist hebben,vandaar dat 'voor zover ik weet' ;)

Was ook geen aanval op TonskiDutch ! ;) (meer op satelliLine)

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/23/2017 om 10:55 zei ceesv:

..., maar ik heb nog nergens gelezen dat de HD uitzendingen via DVB-T2 fta zullen zijn.


Volgens mij volt gewoon uit de Mediawet dat aardse NPO uitzendingen met een eenvoudige antenne vrij te ontvangen moeten zij.
Als er uitsluitend HD uitzendingen komen en SD bij SVB-T2 wordr afgeschakeld blijft er weinig te raden over.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

T-2 zal hoofdzakelijk gebruikt worden om het verlies aan kanalen te compenseren.

Een groot gedeelte van het frequentie spectrum wordt per opbod verkocht aan de telecom providers voor mobiel data verkeer.

De tijd zal het leren, maar ervaringen uit het verleden...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het gevaar af dat de discussie gepolitiseerd wordt: Je kan je maar het beste zo onafhankelijk mogelijk opstellen. Tijdens het spel worden de regels veranderd. Aannemend dat de transitie naar de DVB-T2 frequentieband in combinatie met HEVC codering pas in 2019 voltooid zal zijn, is mijn equipment economisch allang afgeschreven - en ga ik eens op zoek naar een nieuwe decoder met nieuwe technieken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder het motto: "Als je een vraag hebt, stel je m gewoon:" richting NPO de vraag gesteld:

"...

Heren/Dames,

Zoals u ongetwijfeld weer geeft op 1 juli 2016  het agentschap Telecom bekend gemaakt dat KPN de huidige concessie om via DVB-T televisieprogramma's te distribueren verlengd mag zien tot 1-2-2030. 

Ik citeer de mededeling van het agentschap: "...De nieuwe vergunning zorgt ervoor dat de kijkers door het gebruik van een nieuwe technologie (DVB-T2) televisieprogramma’s in HD-beeldkwaliteit kunnen worden aangeboden..."

Nu, anderhalf jaar verder, zal er ongetwijfeld helderheid zijn tussen de NPO en KPN ten aanzien van de volgende vragen:
1.) Zal het publieke aanbod in HD kwaliteit worden aangeboden op kostenloze basis (FTA-Free-To-Air)?
2.) Per wanneer zal het aanbod uitgerold worden, en vanaf wanneer is er sprake van 70% landelijke dekking?
3.) Welke coderingsstandaards zullen worden toegepast?

Ik hoor graag uw antwoord.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei ebhoorn:

De nieuwe vergunning zorgt ervoor dat de kijkers door het gebruik van een nieuwe technologie (DVB-T2)

Telecom zegt alleen dat tot 2030 KPN vergunning heeft in dvb-t2 uit te zenden. 

Geen enkele verplichting npo doorgegeven laat staan kostenloos. 

Die vraag kan alleen npo en belasting beantwoorden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-12-2017 om 23:59 zei luisteraar:

Inderdaad spaans is moeilijk heb 3 jaar in spanje gewoond met bevolking kon ik praten maar tv volgen lukt niet.

Als over 5 jaar duitse fta zenders voorbij is zal ik wel 50 euri per jaar moeten betalen voor hd+ kaart dit vind ik betaalbaar voor een jaar 

 

Dat is vrij normaal voor een romaanse taal. Ikzelf word in Roemenië aangezien als iemand die vloeiend Roemeens spreekt maar vraag me niet om een serieus discussieprogramma op de Roemeense televisie woord voor woord te volgen, laat staan vertalen. Ook mijn Frans is niet slecht maar onvoldoende voor de fijne nuances in een serieus programma daar. Uitsluitend in het Engels en Duits mis ik geen enkel woord of begrip en ik vrees dat het daar altijd wel bij zal blijven.

 

Maar wat de Duitse tv betreft, dat HD+ is alleen voor de reclamemeuk, de gewone publieke Duitse zenders blijven allemaal open in HD hoor!

 

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-12-2017 om 15:03 zei ebhoorn:

dat de kijkers door het gebruik van een nieuwe technologie (DVB-T2) televisieprogramma’s in HD-beeldkwaliteit kunnen worden aangeboden..."

 

dat is toch heel duidelijk voor mij:

 

kunnen worden aangeboden

is niet gelijk aan

zal worden aangeboden

 

maar FTA is enkel satelliet van de zender BVN en niet Nationale zenders uit het Buitenland

digitenne van KPN kijk en/of beoordeel ik niet op dit moment daar het SD is en te oudbollig voor woorden in het UHD tijdperk (maar een wel uitkomst)

 

de uitzendnormen van weldra kunnen we niet kennen

crystal_ball_002.gif

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...