Ga naar inhoud


Waarom je alleen maar FTA wil ontvangen


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Kijkend over de discussies met betrekking tot het aanbod van Canaldigitaal, Joyne, en KPN:
 

1) De prijzen per maand stijgen
Dat is te verwachten, ook omdat in vergelijking met (bijvoorbeeld) de USA de prijzen voor een abbonnement laag zijn. 

 

2) Tijdens het spel veranderen de regels

Het is enigszins onvoorspelbaar wat de levensduur van jouw pakket is, zeker bij Canaldigitaal. Heb je een aantrekkelijk pakket dan wordt deze op een gegeven moment beeindigd, er wordt een CI+ kaart (met haar beperkingen) opgedrongen, je krijgt tijdelijk korting op een duurder pakket -waar je niet om gevraagd hebt

Daarom hou ik het lekker op FTA ontvangst. Zodra KPN -eindelijk- overgestapt is op DVB-T2 met de HEVC standaard hebben we mogelijk ook HD ontvangst van de NPO voor nop. Koop ik een nieuwe ontvanger. En ga zorgeloos verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Noem het maar realisme, maar ik heb nog nergens gelezen dat de HD uitzendingen via DVB-T2 fta zullen zijn.

Veel programma's zullen SD blijven omdat bij het in gebruik nemen va T2 een groot gedeelte van de TV kanalen  naar de telecom providers gaat voor mobiel internet.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kijkt naar Nederland en België zijn tv abonnementen duur.

In andere landen heb je dan wel tv taks, maar kan je zonder meer (sd) zenders zien via dvb-t(2). Of een eenmalige aanschaf hardware zoals bvb in Frankrijk en Italië.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ebhoorn :

Volgens mij is het feitelijk niet zo dat de prijzen iedere maand stijgen.

 

En dat de regels tijdens het spel veranderen: tja, dat gebeurt zo vaak in het leven. Vroeger mocht ik ervan uitgaan dat ik met 65 jaar AOW zou krijgen; dat is ook inmiddels ook veranderd.

Ga ik daarom emigreren naar een onbewoond eiland of naar Mars? Nee.

 

Dat je kiest voor alleen FTA, omdat het andere je te duur is: prima.

Maar je argumentatie overtuigt me niet; tenzij je natuurlijk nooit meer iets koopt dat in de loop van de tijd duurder is geworden. ;)

 

Dit lijkt me niet echt een onderwerp voor onder "Satellietontvangst, algemene vragen". Meer een stelling voor een discussie onder "off topic".

Of heb je een concrete vraag?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijkende naar de invoering van de eredivisie toeslag en wellicht nog meer prijs opdrijvingen als contracten van andere leveranciers van aanvullende pakket moeten worden vernieuwd zullen de basis pakketten steeds duurder worden en is voor vele de prijs niet meer in lijn met het gewenste aanbod, zeker als je die vergelijkt met bv een netflix.

Verwacht een sterke daling van de abonnementen waarbij veel kijkers de zenders van de NPO gewoon vrij uit de lucht pakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

het zal wel betrekking hebben op satelliet ontvangst wat ebhoorn stelt

echter hij is er niet echt duidelijk over

 

maar zoek maar eens een optie als je geen satelliet antenne mag plaatsen, wat blijft dan over aan FTA in uw regio

Als je de Franse taal machtig bent, bij mij veel. 25 Franse zenders zelfs grotendeels in HD :).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was inderdaad niet eenduidig, en bovendien excuses aan de moderators en mede-forummers: ik had dit draadje inderdaad beter in het "Off topic" forum kunnen plaatsen. Ik heb er nog nooit op gekeken - en was niet zo snugger om hiernaar te zoeken.

 

Achtergrond

Zelf ben ik tig jaar terug overgestapt op satelliet omdat er met enige regelmaat door de aanbieder - of een gemeentelijke programmaraad - bepaald werd welke programma's doorgegeven werden. Onvermijdelijk natuurlijk, want de capaciteit van de kabel was beperkt.  Anyway, ik had er behoorlijk de sch**ft in dat er bepaald werd welke publieke zenders ik kon kijken, dus overgestapt naar sat: Alle publieke zenders uit de lucht te plukken, en het commerciele aanbod was beperkt.
 

Up-selling

Nu zie ik weer hetzelfde gebeuren - maar nu is het gedreven door commerciële motieven. En bovendien: de lean&mean paketten worden zachtjes uitgefaseerd. Als pleister op de wonde wordt er ge-upselled. Uit coulance wordt de optie aangeboden in de vorm van een duurder pakket (met extra aanbod waar je niet om gevraagd hebt) met tijdelijke korting. Dat is kiezen tussen de pest of de cholera.

 

Wegwezen?!

De vraag die ik naar voren wil brengen is de volgende: Wellicht ben je enigszins vanuit een automatisme ook geabonneerd op de commerciele aanbieders. Niets mis mee. Maar: er zijn kapers op de kust, zoals Netflix en soortgelijke aanbieders. Of: (mijn suggestie) Je kan ook perfect zonder commercieel aanbod of Netflix. Iedereen moet het zelf weten uiteraard - maar het is een valide vraag:  Vraag jezelf af of deze aanbieders een dusdanige meerwaarde hebben, dat je het niet gewoon met het publieke aanbod kan doen - en steek de spreekwoordelijke middelvinger op naar de manipulerende providers als CanalDigitaal. 

Uiteraard heb je weinig keus als je buiten het DVB-T bereik valt: wil je een volwaardig aanbod hebben van Nederlandse zenders dan moet je wek gebruik maken van de diensten van een provider.  En of het publieke aanbod via DVB-T2 in HD format wordt verspreid: geen idee. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk al jaren enkel fta. 

Via bvn krijg ik voldoende info over nationale nieuws. 

Op de Engelse en Duitse zenders voldoende amusement. 

Ik betaal geen enkele provider met uitzondering van internet. 

Bellen via voip en mobiel via prepaid. 

Als ik zie dat mensen 50 en meer euro pm betalen aan provider verklaar ik ze voor gek. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier betalen ze voor een tripple abonnement gemakkelijk 120€ of meer per maand.

Met een dyon ontvanger een scan gedaan, en ik heb hier bijna 50 FTA zenders via DVB-T. Maar ze zijn niet steeds beschikbaar. Hangt af van het weer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin was mijn motivatie: "Ik wil niet dat een ander bepaalt wat ik kijk".  Uiteraard is dat betrekkelijk.

Na een -qua werk en inkomen-  weerbarstige periode, maar ook op basis van ervaringen als vrijwilliger in de schuldhulpverlening en als tijdelijk medewerker bij de formulierenbrigade (sorry, what's in a name) weet ik als geen ander de impact van wat de economen het "latte effect" noemen: kleine uitgaven die -opgeteld- substantiele kosten opleveren. 

Ik bel ook via VOIP, tik anderhalve Euro per maand af voor het telefoonnummer, en 2 Euro voor beltegoed, en ik bel  voor 3,5 Euro rond de 6 uur per maand. Nul Euri voor TV, en 23,50 voor m'n internet abbo. That's all.  Maar er is niets mis met een Ziggo pakket hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een flinke dorst periode achter de rug jaren onterecht 0 euro inkomen leven op spaarcenten spelletje wie heeft de langste. 

Toen kwam ik er achter hoeveel je onnodig betaald. 

Met minder dan de helft van de kosten doe ik het zelfde hoe gek het klinkt eten is kleinste onkosten punt. 

providers en verzekeringen zijn de kosten. 

Hier voor altijd fta geen sat dan fta iptv. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...