Ga naar inhoud


Waarom je alleen maar FTA wil ontvangen


ebhoorn

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei cookie monster:

Dat valt nog mee , en kan ik volkomen begrijpen , net zoals programma gemist ,

maar is een serie volledig afgelopen , beginnen ze gewoon opnieuw ,

kijk maar eens naar bv ITV 3 & 4 , CBS Action , Horror , Drama !!

 

 

Dank je, dat wist ik niet. Ik kijk sowieso nagenoeg nooit naar 28,2 Oost. Tot mijn grote teleurstelling overigens, mijn vrouw is Amerrikaanse en we hadden beiden verwacht dat we veel naar de Britten zouden kijken. Maar het niveau van hun TV programma's bleek zo erbarmelijk dat we vrijwel nooit iets van onze gading vonden. De BBC met eindeloze zwampartijen over het kopen en verkopen bij veiligen en wat je er dan mee verdient of verliest, het gedoe over het kopen, opknappen en verkopen van woningen, alles draait om geld-geld-geld.  En commerciële programma's zijn alleen al vanwege de talrijke reclame oprispingen niet te harden. BBC World News staat hier dagelijks aan maar dat komt op allerlei manieren binnen, zowel via Ziggo als via Hotbird of Astra 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei T90user:

 

Dank je, dat wist ik niet. Ik kijk sowieso nagenoeg nooit naar 28,2 Oost. Tot mijn grote teleurstelling overigens, mijn vrouw is Amerrikaanse en we hadden beiden verwacht dat we veel naar de Britten zouden kijken. Maar het niveau van hun TV programma's bleek zo erbarmelijk dat we vrijwel nooit iets van onze gading vonden. De BBC met eindeloze zwampartijen over het kopen en verkopen bij veiligen en wat je er dan mee verdient of verliest, het gedoe over het kopen, opknappen en verkopen van woningen, alles draait om geld-geld-geld.  En commerciële programma's zijn alleen al vanwege de talrijke reclame oprispingen niet te harden. BBC World News staat hier dagelijks aan maar dat komt op allerlei manieren binnen, zowel via Ziggo als via Hotbird of Astra 1.

 

 

Dat vind ik nu wel echt kort door de bocht, hoor. Je hebt daar een keuze van pakweg 60 zenders en daar zit echt wel veel goeds tussen. Zo noem ik enkel al BBC Four HD, met prachtige natuur- en muziekdocumentaires, leuke concerten, vaak gloednieuwe (nog nergens uitgezonden) crimi series etc. Uitstekende sportreportages (voetbal kijk ik graag op Britse zenders, geen eindeloos emmer). Daarnaast krijg je op BBC 1 vaak uitstekend Brits drama (ook op de kabel te zien, natuurlijk) en dat geldt ook voor Channel Four en (soms) ITV. De truuk is natuurlijk (indien het een commerciële zender is) het programma op te nemen en achteraf de reclame door te spoelen. Doe ik met de Vlaamse commerciële zenders uiteraard ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei pollegazon:

 

 

Dat vind ik nu wel echt kort door de bocht, hoor. Je hebt daar een keuze van pakweg 60 zenders en daar zit echt wel veel goeds tussen. Zo noem ik enkel al BBC Four HD, met prachtige natuur- en muziekdocumentaires, leuke concerten, vaak gloednieuwe (nog nergens uitgezonden) crimi series etc. Uitstekende sportreportages (voetbal kijk ik graag op Britse zenders, geen eindeloos emmer). Daarnaast krijg je op BBC 1 vaak uitstekend Brits drama (ook op de kabel te zien, natuurlijk) en dat geldt ook voor Channel Four en (soms) ITV. De truuk is natuurlijk (indien het een commerciële zender is) het programma op te nemen en achteraf de reclame door te spoelen. Doe ik met de Vlaamse commerciële zenders uiteraard ook. 

 

In praktijk zijn wij nog het meest gecharmeerd van de Nederlandse, Vlaamse en Duitse publieke netten. En ja. ik nam steeds de moeite om van alle zenders op 28,2 Oost een rijtje te maken dat uiteraard met de BBC begon maar ook ITV enzovoorts bevatte. En met regelmaat liep ik zo'n rijtje af in de hoop dat mijn vrouw er iets bij tegen kwam wat haar zou interesseren. Maar dat gebeurde vrijwel nooit.

Ja, natuurprogramma's zijn daar maar die vind je ook heel veel via Duitse en andere netten. Sport idem dito temij je typisch Britse dingen als Cricket of Rugby zoekt maar daar is hier geen enkele behoefte aan. Series zijn vaak van allesbehalve hoog caliber dus wat houd je over? CBeebies voor de allerkleinsten en wat nieuws inclusief Newsnight op BBC 2. Maar goed, wil je daarnaar kijken dan kies je automatisch tegen programma's als Pauw op TV of Met het Oog om Morgen op Radio 1. Dat heeft weinig zin omdat je naar BBC World elk moment van de dag of nacht kunt kijken.

Ik bedoel niet te zeggen dat er helemaal niets zou zijn dat de moeite van het kijken waard is, maar wel dat er niets unieks is om speciaal op af te stemmen. En dat het gros van de uitzendingen, ook via de BBC, in onze ogen van een tragisch laag niveau is als je dat bijvoorbeeld met de BBC World Service Radio vergelijkt waar we al sinds 1971 dagelijks vele uren naar luisterden, met name in de jaren dat we in de VS en Duitsland woonden. Het is pas na het uitschakelen van de middengolfzender en daarvoor al de kortegolfzenders dat we het nog maar zelden hebben aan staan, een enkele keer via de kabel (analoog) van Ziggo maar dat is het wel zo'n beetje. Je kunt nu eenmaal niet overal tegelijk naar kijken of luisteren. Maar het viel op omdat we na die enorm veel jaren BBC radio te beluisteren heel hoge verwachtingen hadden toen we hoorden dat we net als de Belgen BBC 1 en 2 via de kabel zouden kunnen gaan ontvangen. Zonder ons te realiseren dat waar de World Service zich toch veelal tot de wat hoger opgeleide mens wendt de BBC TV dat uiteraard niet doet. Is hun goed recht maar vandaar dat wij er eigenlijk helemaal nooit meer naar kijken ook al zappen we er via de kabel nog wel eens langs onderweg naar de WDR voor ons of Ketnet voor de kleinkinderen.

7 uur geleden zei mebo870:

Er zitten op de astra 28.2 maar liefst 187 FTA zenders + de lokale varianten van BBC en ITV.

 

Is het niet slimmer om in plaats van met dit soort getallen te komen maar met serieus te nemen programma's? Een zender die alleen reclame uitzendt, of godsdienstgeraas, zie ik niet als een FTA zender maar als afval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...