Ga naar inhoud


Kan opgenomen bestand (VU+ duo 2) niet afspelen via Dreamdroid


satmad

Aanbevolen berichten

Het lukt mij niet op de opgenomen bestanden van mij VU+ duo2 player af te spelen om mijn tablet via Dreamdroid. Heeft iemand een idee hoe dit wel lukt.

 

Via VLC player krijg ik de melding 'kan het bestand niet afspelen'

aangepast door satmad
Link naar reactie
Delen op andere sites


is het een HD opname ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Dreamdroid gebruikt dien ook separaat een Player te installeren / gebruiken en dat is niet nodig als je VU+ Player uit de Play-Store gebruikt, dan kun je alles met een handeling doen, functioneert perfect.

 

Het is wel handig dat als je het probleem al dan niet door tussenkomst van de forumleden hebt opgelost dit naderhand nog even toelicht.

In maart had je ook al een dergelijke vraag gesteld maar desgevraagd geen toelichting gegeven hoe jij je het hebt opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opgenomen bestand kan ik nu bekijken via VU+ player via Play store. Mijn dank hiervoor. Echter nu krijg ik de melding als ik live tv wil kijken via mijn telefoon 'Player encountered an error with this media. Please try again later'. Ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart maar ik kreeg dezelfde melding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo schieten we er niets op.

In jouw openingsbericht heb jij het over een Tablet waarop jij opgenomen bestanden niet kunt afspelen, dit werkt nu.

 

Nu switch je naar een schijnbaar volgend probleem met jouw telefoon zonder enige verdere informatie te verstrekken.

 

Kun je op de tablet met de VU+ Player app nu ook Live TV kijken?

 

Met welke app wilde jij op jouw telefoon Live TV kijken?

Wat is het merk - type telefoon?

Welke versie software zit in jouw telefoon?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn tablet heb ik ook Vu+ player HD app geïnstalleerd. Ook nu lukt het niet meer live tv te kijken met een Samsung Galaxy S5.

Ik krijg op mijn tablet precies dezelfde melding als in bericht 5. Dus hopelijk kan iemand mij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het nu goed begrijp heb jij zowel op deTablet, welk merk en type dat dan ook mag zijn, en op de S5 VU+ Player geïnstalleerd, correct?

Op beiden kun je d.m.v. VU+ Player wel opgenomen bestanden bekijken,correct?

 

Op beiden kun je d.m.v. VU+ Player geen Live TV kijken want dan komt de genoemde foutmelding, correct?

 

Heeft het Live TV kijken voordien wel gefunctioneerd?

 

Welke versie software zit op de tablet en de S5 maar dat vroeg ik hiervoor ook al.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost, ik heb vanavond als test multi tuner aangezet in de configuratie van Vu+ player. Nadat ik als test NPO1 aanklikte kreeg ik live tv te zien.

 

Mooi dat het functioneert maar het aanzetten van deze optie zou het probleem niet geweest mogen zijn.

 

Of je nu de optie 'No zap bevoer streaming / Multituner' op On of Off zet levert eerstens niet een dergelijke foutmelding op, ik kan althans deze foutmelding niet reproduceren.

Als deze optie op Off staat kun je gewoon Live TV kijken alleen switcht de TV dan naar het kanaal welke jij op de app hebt gekozen.

Staat die op On dan wordt een vrije Tuner gezocht en switcht de TV niet van kanaal.

 

Ik weet overigens niet wat er gebeurt als er geen (S2) Tuner gevonden wordt.

 

Hoeveel beschikbare en welke Tuners heb jij in de DUO2 zitten?

 

Probeer nu eens op zowel de S5 als op de tablet naar een kanaal Live TV te kijken terwijl jij op de TV naar een ander kanaal kijkt.

Als dit fouten oplevert zou ik bijna willen adviseren om de DUO2 opnieuw te flashen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik de Duo2 ontvanger zitten op dit moment twee tuners waar 1 kabel binnenkomt die ik vervolgens doorlus naar de tweede ontvanger.

Echter ik ben bezig om een ander schotel op te hangen waar 2 coax kabels naar de ontvanger gaan, waar ieder tuner z'n eigen kabel heeft.

Misschien is dat een oorzaak waarom ik deze foutmelding krijg.

 

Zodra alles is opgebouwd en werkende is zal het nogmaals proberen en dan zal de No zap before streaming / Multituner op off zetten.

Kijken of ik dan nog dezelfde foutmelding krijg. Ik hou je op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

doorlussen naar onbekende receivers met onbekende tuners is klote

 

zo dat weer de universele wijsheid en waarheid voor zaterdag

 

maar dat had niets met je oorspronkelijke vraag van doen,

koppel die andere receiver maar eens af nadat alle eerst stroomloos is

dan zul je zien dat je de volle funktionaliteit zult hebben.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik de Duo2 ontvanger zitten op dit moment twee tuners waar 1 kabel binnenkomt die ik vervolgens doorlus naar de tweede ontvanger.

 

 

Tja, dan is het niet verbazingwekkend dat het niet wil werken.

Jij hebt immers 2 vrij beschikbare Tuners nodig om tegelijkertijd via de TV naar één kanaal en via de Tablet of Smartphone naar een ander kanaal te kijken.

 

...en als je straks alles in orde hebt dan moet je de optie 'No zap before streaming / Multituner' op ON zetten en niet op OFF.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...