Ga naar inhoud


Geen enkele ontvangst meer met mijn vu duo


peterksr

Aanbevolen berichten

hallo,

 

Ik heb een vu duo met openpli 4 enigma 06-06-2015 kernel versie 3.9.6

Met CCcam -s2s.

Nu heb ik het rare fenomeen dat ik ineens op geen enkele zender meer beeld heb dus niet via mijn belgische kaart maar ook niet op de vrije zenders

Ik heb b.v. Op nl een snr 11.0dB en ber 0 en op de andere kanalen vergelijkbare waardes.

Als ik ik software matig engima herstart dan gebeurt er niks.

Maar gebruik ik de schakelaar achter op de ontvanger dan heb ik weer beeld.

Maar na een poosje valt alles weer uit en moet weer opstarten met de schakelaar.

Wie o wie kan mij vertellen hoe dit komt en wat de oplossing is.

 

Gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Welke versie van CCCam heb je geinstalleerd op de box?

CCCam 2.3.0 heeft problemen met MultiCrypt van met name Viaccess kanalen als Motors TV. Oplossing:

CCCam 2.2.1 gebruiken of Viaccess in de ignore lijst zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie van CCCam heb je geinstalleerd op de box?

CCCam 2.3.0 heeft problemen met MultiCrypt van met name Viaccess kanalen als Motors TV. Oplossing:

CCCam 2.2.1 gebruiken of Viaccess in de ignore lijst zetten.

Bedankt voor je atwoord maar kan je mij vertellen hoe je Viacces in de ignore lijst zet ?

 

Gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens naar de ELKO's kijken want als jij schrijft dat na het uit- en weer aanzetten alles weer functioneert zou een of meer bolle ELKO's wel het probleem kunnen zijn.

 

Zoek hier op het forum maar naar 'rode LED'.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier exact hetzelfde probleem!

 

Sinds afgelopen vrijdag ben ik met mijn vu+ solo2 aan het klooien.

Vrijdag avond had ik plots geen beeld meer, dacht dat het aan het slechte weer lag maar gisteren nog steeds niets.

Gisterenavond het systeem geupdate, zenderlijst weer helemaal opnieuw ingesteld alles leek weer oké.

Vandaag is de zenderlijst verdwenen en zojuist had ik weer geen beeld.

Als ik de box volledig uitzet en terug aan dan kan ik weer kijken, helaas staat hij dan op Canaal digitaal en ik moet Tv-Vlaanderen hebben.

Wanneer ik wissel van favorieten heb ik weer geen beeld meer….

 

zou het iets te maken kunnen hebben met het onweer? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Correct me if I'm wrong, maar ik meen te weten dat er bij JimJam ook een tijd ge-expirimenteerd is met Viacces codering. Las niet zolang geleden dat een aantal TVV zenders plots ook een 'V' lieten zien in de ECM infobar.... Dus voor TVV is CCCam 2.3.0 wel degelijk een issue..

 

In CCCAM.PRIO gewoon I:0500 prakken en bewaren... Klaar!

 

Nog beter om gewoon CCCam een schop te geven en over te stappen naar OSCam. Inmiddels zijn de TVV zenders prima en zeer stabiel te ontvangen met OSCam... Voor een 'goede' reader met ECM HeaderWhitelist, rate limiter en AU voor TVV kaart gewoon even kijken in de sectie OSCAM->Home Sharing OSCam...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem blijft zich helaas voordoen….

na enige tijd kijken valt het beeld weg, cccam herstarten heeft geen effect.

Box volledig uitschakelen en opnieuw opstarten en er is weer beeld.

Het gaat in dit geval inderdaad om tvv

 

@Mimisiku zou je a.u.b. stap voor stap even een uitleg willen geven hoe ik uw oplossing kan proberen?

Waarschijnlijk is het voor de meeste hier kapklare brok maar ik kan er helaas niet helemaal wijs uit… sorry :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb sinds eergisteren ook dit probleem op mijn vu solo and bij mijn schoonouder hetzelfde probleem op de vu duo.
Na onderzoek blijkt dat cccam 2.3.0 niet meer kan worden gestart.

 

Op de vu solo heb ik cccam 2.3 verwijderen en opnieuw geinstalleerd, zelfde probleem...

Nadien heb ik de laatste nieuwe image van open pli erop gezet; volledig installatie zonder backup -> zelfde probleem.

Ik heb dit uiteindelijk kunnen oplossen door cccam 2.2.1 te installeren...
Zeer vreemd.
 

Bij de vu duo kon ik geen software installeren, die draait nog een openpli versie van 2012 dus ik veronderstel dat ik deze zal moeten herinstalleren...

Het lijkt me dat enkele oudere boxen dit probleem hebben aangezien mijn solo2 geen enkel probleem heeft met cccam 2.3.0.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wigee,

enkel een vraag en absoluut geen verdachtmaking

maar share je de boxjes thuis via die solo2?

 

je mag er ook een logfile van maken maar ik denk dat CCcam extreem broadcast... en dus je CPU percentage zo hoog is dat aan beeld geven geen denken meer is.

of

de specifieke kaartgroepen krijgen allemaal een extreem hoog aandeel emm's voor hun kiezen en dat kan tot de zogenaamde overbelasting leiden voor die enkele SID die men tegelijk bekijkt

aangepast door Tonskidutch

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is gebeurt, met I: 500 erin, even testen nu.

 

Hier was het zo dat als ik op een zender wou afstemmen die niet mijn in pakket zit, cccam eruit ging.

CCcam even herstarten deed alles direct weer werken.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...