Ga naar inhoud


vu+ solo2 hoe opnemen en tegelijk wat anders kijken?


hollander95

Aanbevolen berichten


Dat kan. Je kunt sowieso zenders binnen dezelfde transponder tegelijk kijken en opnemen (tip: kijk even op http://nl.kingofsat.net)

In geval van 2 tuners dienen ze wel allebei apart aangestuurd te worden. Dat kan of door bijvoorbeeld een twin LNB (met meerdere aansluitingen) of op elke tuner een andere LNB aan te sluiten. In beide gevallen heb je 2 kabels van schotel naar tuner.

aangepast door Giant2000

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

 

Ik werk met OpenATV

 

Ik ben er achter gekomen dat als je in de Vu+ Solo2 het kanaal ( Mezzo Live HD ) wil kijken een CanalDigitaal Mediaguard 1.3 CI+ Module nodig hebt.

Nu heb ik deze module werkend in de ontvanger en kan de zender ook kijken, maar helaas werkt het opnemen dan niet meer.
Wie kan mij hier uitleg over geven en eventueel een oplossing bieden?

1. Dus als ik werk met CCcam 2.3.0 kan ik opnemen en tv kijken op hetzelfde moment met mijn twin tuner.

2. Zodra ik de CCcam 2.3.0 uit zet en de Canaldigitaal Mediaguard 1.3 CI+ Module er in stop kan ik ineens niet meer opnemen en tv kijken op hetzelfde moment.

 

Groeten,

 

SAT-PRO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo iedereen, ik heb een VU+SOLO2 gekocht. Een LNB duo blok voor Astra 1 en 3 met vier uitgangen. Twee kabels getrokken van LNB en aangesloten op tuner1 en tuner2 aan mijn SOLO2 ontvangen. Mijn PROBLEEM is dat ik niet naar andere zenders kan kijken of zappen(zwart scherm) als ik 1 zender aan het opnemen ben. Ik kan alleen de zender bekijken dat ik aan het opnemen ben. Ik zie echt niet wat voor nut het heeft van twee tuners te hebben in uw ontvanger als je niet iets anders kunt bekijken terwijl je iets opneemt. Kunnen jullie me helpen? Is er iets dat ik kan doen om het mogelijk te maken van iets op te nemen en ondertussen naar andere kanalen zappen. Bedankt iedereen op voorhand voor een oplossing. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welkom,

 

Kennelijk heb je een ci module als kaartlezer in je ontvanger zitten?

 

De kaart in de lezer van de ontvanger i.c.m. een softcam zorgt ervoor dat je kaart tot 4 programma's tegelijk kan decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excusesen maar ik ben een beetje nieuw in de sateliet wereld. Ik weet niet als ik een ci module heb als kaartlezer? De persoon waarvan ik het gekocht heb heeft het geinstalleert en geconfigureerd. Het enige dat ik weet is dat er OpenPLI inzit en een HD van 1 TB. Mijn kennis is spijtig genoeg momenteel gelimiteert. Kan me iemand simpel uitleggen wat ik moet doen om 1 kanaal opnemen en naar andere kanalen kunnen zapppen. Bedankt he, en sorry voor mijn momenteele beperkte kennis. :mellow: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat voor kaart zit er in de ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...