Ga naar inhoud


Beete opstelling als je 80 meter moet overbruggen


rgo

Aanbevolen berichten

Moet je er wel even bij vertellen dat "hier" geen Nederland is.

Maar Nilesat is bij jou qua signaalsterkte vergelijkbaar met Astra 1/3 hier, dus gaat om hetzelfde principe (lange kabel).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik sluit mij aan bij ijzerbout. Ik vind het raar dat je met 80 mtr geen signaal kunt krijgen van die 60 cm schotel.  Dan gebruik je volgens mij geen sat coax want dat zou zonder problemen moeten werken of je doet echt iets verkeerd. 

 

En uiteraard is het altijd beter een iets grotere schotel te nemen ivm de weer reserve en een goede sat coax kabel te gebruiken voor zo min mogelijk verlies tussen het traject LNB <> ontvanger.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je er wel even bij vertellen dat "hier" geen Nederland is.

Maar Nilesat is bij jou qua signaalsterkte vergelijkbaar met Astra 1/3 hier, dus gaat om hetzelfde principe (lange kabel).

Ja inderdaad, wat Nilesat bij mij is, is Astra in Europa. Doet niet veel onder voor elkaar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè Codx? Wat schrijf je nu?

"Ik vind het raar dat je met 80 mtr geen signaal kunt krijgen van die 60 cm schotel."

Wie heeft dat waar geschreven?
En als de schotel nu 80 meter van je huis moet staan, is het dan bezwaarlijk om een iets grotere schotel te nemen zodat je ook met beter signaal begint?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewone schroef F-connectors op groene grondkabel wilt schroeven, wens ik je veel sterkte. Ik verwacht niet dat er één vlechtmanteldraadje zal overleven of je moet toevallig een hele ruime F-connector hebben.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs.IJzerbout.

Gewone coaxkabel is veerkrachtig en als je daar een schroef F-connector op schroeft, dan vormt de buitenmantel zich naar de schroefdraad in de F-connector. De dunne draadjes komen er dan mooi klem tussen te zitten.
Groene grondkabel is keihard en zal zich helemaal niet vormen naar de inwendige schroefdraad. Kiest je een F-connector waarbij je de draadjes niet afsnijdt, dan trek je die er ook zo weer af of je kiest een maat die wel vast zit maar dan zijn de draadjes afgesneden.
Een schroef F-connector is geen goede oplossing.
Een krimp F-connector is het beste maar dan heb je weer een speciale dure krimptang nodig. Vandaar mijn aanbeveling van een push-on connector.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peroonlijk voor privé doeleinden gebruik ik de gewone krimp F-connectoren met een kmetalen buisje en krimptang. Als waterafscherming schuif ik er Schrumpfschlauch van de juiste diameter overheen van ca. 3 cm lengte en maak het dan zo heet dat het een perfecte pasvorm krijgt.

Hier in de Emiraten doe ik dit niet omdat het hier nooit regent. :grin:

Met groene grondkabel heb ik geen ervaring.

Ik zou trouwens altijd een (afvoer) buis in de grond leggen die waterdicht is omdat je dan altijd nog eventueel later er meer leidingen in kunt trekken. Die groene grondkabel lijkt me trouwens niet echt ideaal om helemaal naar de LNC door te trekken vanwege de stugheid.

Zeker als je er meerdere gaat gebruiken bij een multi of quattro LNC.

Ik begrijp wel dat bij het leggen van een afvoerbuis van 80 mtr. de kosten een rol kunnen spelen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...