Ga naar inhoud


Laptop scherm beschadigd.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik vrees, dat ik gefopt ben door de verkoper van een laptop  :mad: .

Bij de verkoop melde hij een fout van een driver, van het scherm, maar ik vrees dat dit het niet is, en helaas zag ik het niet bij de korte 5 minuten ten toon van de laptop.

Wat gebeurd er, en wat is er fout.

Als ik de laptop aanzet, zie ik het volgende op het scherm, enkel een wit licht.

post-40019-0-03007400-1438716670_thumb.jpg

(De blauwe strepen die je ziet heeft er niks mee te maken, maar daar stond iets, waar het merk zichtbaar is, en dat kan niet.)

Hoe los ik het op?

soms lukt het, door 2à3 keer deze uit en aan te zetten, en dan lijkt het ok. soms is het nodig, de laptop dicht te doen. Het merkwaardigste is, als ik de hdmi aansluit naar de tv, deze zo goed als altijd direct in orde is  :confused: .

Als het dan goed is, dan is dit nog geen zekerheid dat als windows geladen wordt, deze goed is, soms zie je hetzelfde, maar zie je als achtergrond wel dat windows geladen wordt. de laptop uit en aanzetten is (verlopig?) de oplossing.

Ik heb al een aanbod had van een lid met goede reputatie deze op te sturen, maar hoeveel zal me zoiets kosten? De laptop heeft niet zoveel gekost. Met nieuwe batterij 120€.

Vanwege dat de verkoper (mogelijke lezer maar geen poster) hier meeleest en eventueel keet kan schoppen, geef ik enkel de laptop gegevens door via pm, aan leden die ik ken.

Met de verkoop van deze laptop, heeft sat4all niks te maken, en ook geen actief lid.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou wel eens de flatkabel van moederbord naar het lcd scherm kunnen zijn die gescheurd is, dat is te repareren.

Er is altijd een zeker risico bij tweedehands toestellen dat er wat aan hapert

ik vind het erg jammer dat sommigen nog snel proberen om wat geld te incasseren van een toestel waarvan, ze heel goed weten dat er iets aan scheelt.

Ik had onlangs ook mot een verkoper van een diepvries, de elektronische temperatuur module defect, zoiets merkt men pas op als men er mee thuis komt en enige uren laat proefdraaien, maar dan zijn de centen al gevlogen.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flatcable lijkt me niet (ze ziet dan wel beeld maar met (veel) artifacts. Ben bang dat het hier het inverter-board betreft. Dit is meestal wel te bestellen.

 

Overigens had je dit binnen die snelle 'toon' direct zelf kunnen concluderen. Tijdens de BIOS POST gebruikt de laptop immers nog geen drivers maar slechts de hardware adressering van de video chip..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het inverterboard is voor de verlichting. En die doet het aan de foto te zien : wit scherm. Er zit een kabel tussen motherboard en scherm. Dit is bijna altijd een kabelboom van dunne draadjes en die gaan wel eens stuk. Is te bestellen via de bekende web sites.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inverter board levert spanning voor de backlight (100% waar), maar ook spanning voor het LCD/TFT paneel! Gezien het helemaal wit blijft verwacht ik dat de LCD/TFT voeding plat ligt. De datakabel verzorgt de datamatrix signalen van de GPU/VGA kaart naar het paneel.. Kan natuurlijk zijn dat de kabel volledig is doorgebroken waardoor de LCD/TFT geen enkele data ontvangt.. Mijn ervaringen zijn dat bij een defecte kabel er steevast artifacten in het beeld zitten (maar dus nooit helemaal wit). Kan zelfs nog zijn dat de LCD/TFT panel zelf een printbreuk heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hi,

Als ik de laptop aanzet, zie ik het volgende op het scherm, enkel een wit licht.

 

Het merkwaardigste is, als ik de hdmi aansluit naar de tv, deze zo goed als altijd direct in orde is  :confused: .

 

Als het dan goed is, dan is dit nog geen zekerheid dat als windows geladen wordt, deze goed is, soms zie je hetzelfde, maar zie je als achtergrond wel dat windows geladen wordt. de laptop uit en aanzetten is (verlopig?) de oplossing.

Dit dus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, was dit topic uit het oog verloren, door andere problemen.

Dit wit beeld is, voordat je met je vinger de vingerprint doet laden. als hij deze voorbij is, en windows start, zie je achter dit wit licht wel de kleuren van windows.

Maar doe vanavond nog een test, met een 2de scherm, en geef het resultaat met eventueel foto's. of een video als ik die opstart.

De verkoper had geluk (of gefoefeld) en het was niet zichtbaar tijdens dit 5 minuten tonen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een paar testen gedaan.

Na het aanzetten van de pc, zag ik scherm als onderstaande:

post-40019-0-75846800-1438984568.jpg

Terwijl dit scherm zichtbaar is, zie ik dan op tv wel dit scherm:

post-40019-0-57981400-1438984668.jpg

Misschien is er nu meer duidelijkheid over de fout.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft steeds maar geen antwoord op de eerste vraag! Zo irritant... Dus nog één keer. Als je de laptop vanaf niks opstart, krijg je dan wel een opstart beeld? Dus vanuit de BIOS? Zo nee, defect in scherm of aansturing daarvan. Krijg je wel beeld, druk dan eens op de functietoets combinatie om van CRT naar TV om te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie als ik die aanzet hetgeen je ziet zoals in eerste foto. Ik kan nog niks doen, omdat ik na een kleine melding een vingerprint scan moet doen. Daarom dacht ik, dat er meer ging geweten zijn met andere foto, als tv aangesloten was, als windows aanstond.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je op deze fout googelt krijg je de nodige treffers.

Dat duidt erop dat er kennelijk een voorkomende hardware fout in zit.

Scherm, bekabeling, schermdrivers etc.

 

Of gebruiken met een extern scherm, of ter reparatie aanbieden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zullen geen drivers zijn. Direct na het aanzetten zul je leesbare tekst moeten hebben met bios info of soms een grafische afbeelding. Heb je dan ook het witte scherm is het echt een hardware probleem.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de laptop eens naar een (denk ik) betrouwbare pc winkel gedaan, en daar zeiden ze scherm die begint stuk te gaan.

Kosten minimaal 150€, en de moeite niet meer, omdat de laptop te oud is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...