Ga naar inhoud


Geen Num Lock bij opstarten


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Het probleem is elders ook al gesignaleerd, maar ik wil het even in een apart topic aanhalen:

Ik ben van Win7 naar Win10 overgeschakeld via de normale update-procedure en alles loopt vlot behalve:

de numlock wordt niet automatisch ingeschakeld. Geen echt groot probleem, maar wel een beetje hinderlijk, zeker nu je moet aanmelden met je paswoord.

In een ander topic werd al voorgesteld om het register te wijzigen:

zie ook hier : http://winaero.com/blog/enable-numlock-logon-screen-windows-10/

maar eigenaardig genoeg is de remedie op mijn laptop niet blijvend. Start je direct weer op is alles ok, maar doe je het een paar uur later is het weer van dat, terwijl de wijziging in het register toch behouden is. rara. 

 

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt ook zonder iedere keer een wachtwoord op te geven opstarten, dan start de boel gewoon door.

 

Doe de Windows key plus R en type in Netplwiz Daarna krijg je een scherm en moet je boven uitvinken waar staat dat je een wachtwoord moet invoeren. Daarna moet je nog 2x je wachtwoord invullen en op Toepassen/Apply drukken en Windows 10 zal hierna gewoon doorstarten zonder je nog om het wachtwoord te vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mixfreak: die tips had ik dus al gebruikt, maar zoals ik al zei: het ging goed bij een warme reboot, maar niet bij een koude.

@Penthe de tip om zonder paswoord op te starten heb ik toegepast en ..... de numlock doet het nu wel. 

bedankt.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...