Ga naar inhoud


Windows 10 vergeet mijn scherm-instellingen


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Dit is héééél vervelend:

Ik regel de grootte en de plaats op mijn scherm waar ik bepaalde apps (mail, your phone, Whatsapp, enz) wil hebben.

Die houden stand tot wanneer ik :

- ofwel mijn scherm uit en terug aan zet.

- mijn PC herstart of reboot.

In elk van de 2 gevallen hierboven staan ze alle met eenzelfde grootte (ongeveer 1/4 scherm) in de linker-bovenhoek van mijn scherm geplakt.

Heeft nog iemand dit zelfde probleem ..... en is er een oplossing ?

 

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Tonskidutch zei:

je moet eens kijken onder C:\ gebruikers of je map default en map <gebruikersnaam> een zelfde NTUSERS.DAT heeft en bekijk de rechten ervan

De NTUSER.DAT files zijn verschillend voor beide users.

Waar moet ik specifiek naar kijken ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt wel eens voor dat je aanmeld profiel corrupt is geraakt door een vroegtijdig uitschakelen van de pC zonder shutdown.

Vooral bij pC's die op een Domain aanmelden heb ik dat wel vaker gezien en dan is een NTUSER.DAT waar eveneens de bureaublad instellingen worden vastgelegd verwijst dan niet naar het <gebruikersnaam> profiel maar naar de default.

In enkele gevallen kun je dat profiel herstellen uit een backup indien je als <andere gebruiker> met administratierechten kan aanmelden.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan kloppen want ik heb op een dag verschillende stroomonderbrekingen na elkaar gehad en sindsdien is dat probleem begonnen denk ik.
Maar hoe ik dat kan herstellen zie ik nog niet zo zitten.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

op zijn minst door een Aomei Bakup 😁 Backup te gebruiken...

als je een tweede administrator account op die ene pC hebt kun je ook nog het een of ander terug kopieren uit de gebruikers mappen maar dat moet je wel ooit al eens gedaan hebben mede in verband met het herstellen van de rechten van de bestanden.

Er zijn ook wel enkele websites over het herstellen van gecorrumpeerde gebruikers profielen te vinden. Is al iets langer geleden dat ik dat zelf nog moest doen als half blinde sysop.

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Hoi,

op zijn minst door een Aomei Bakup 😁 Backup te gebruiken...

als je een tweede administrator account op die ene pC hebt kun je ook nog het een of ander terug kopieren uit de gebruikers mappen maar dat moet je wel ooit al eens gedaan hebben mede in verband met het herstellen van de rechten van de bestanden.

Er zijn ook wel enkele websites over het herstellen van gecorrumpeerde gebruikers profielen te vinden. Is al iets langer geleden dat ik dat zelf nog moest doen als half blinde sysop.

Heb ik geprobeerd : de NTUSER.DAT uit een AOMEI backup van maanden geleden terug gekopieerd bracht geen soelaas.

Er zijn 3 apps die ik in de minimized stand opstart na het booten : Whatsapp voor PC, Windows 10 mail en Your Phone.

En die vertikken het om hun plaats en grootte terug in te nemen wanneer ik mijn monitor durf uit-en terug aanzetten.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Penthe zei:

Lijkt wel of jou Windows 10 de scherm resolutie veranderd als je de monitor uitzet.

Makes sense maar waarom vindt hij die niet terug bij het terug inschakelen van de monitor ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Pluizebol zei:

Makes sense maar waarom vindt hij die niet terug bij het terug inschakelen van de monitor ?

Als je computer omlaag gaat in resolutie bij het uitzetten van je monitor worden alle schermen aangetast deze worden niet terug gezet bij het terug schakelen van de gebruikte resolutie.

 

Fijn dat je nu een oplossing hebt enkel als ik zelf VGA gebruik in hoge resolutie is er een lichte storing waarneembaar zo nu en dan op het scherm. Ik had ook problemen bij het gebruik van een 1.4 HDMI kabel, mijn scherm ging random voor enkele seconden op zwart en als ik mijn laptop opende ging de resolutie omlaag naar die van het laptop scherm. Toen een oudere 1.3 HDMI kabel aangesloten en alle problemen zijn sindsdien verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...