Ga naar inhoud


TV Vlaanderen. Zenders telkens opnieuw inladen bij tv aanzetten


klets

Aanbevolen berichten

Ik kijk TV Vlaanderen op een samsung 7000 serie van 2011. CI - module en basic abonnement.

Nu moet ik telkens bij het aanzetten van de tv de zenders terug inladen. De tv onthoudt die niet. Een software update is gebeurd. Iemand een idee waaraan dit kan liggen aub? Bedankt

Groetjes

Klets

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk even of je voldoende signaal hebt. Is de tv geschikt voot tvv? Bepaalde ontvangers/tv's gaan bij het inschakelen gaan "kijken" of er een wijziging is. Als er dan te weinig signaal is, kan dit resulteren dat er geen zenders instaan.

Is de tv nog in garantie, en deed hij dat altijd? Dan ermee terug naar de verkoper en op je strepen staan totdat dit in orde is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt om jpuw snelle reactie.

De tv is niet meer in garantie.( 2011)  Tot begin 2015 werkte hij correct, d.w.z. als ik hem aanzet kwamen de zenders te voorschijn en had ik beeld.

Nu, en al enkele maanden, krijg ik bij het aanzetten li boven de naam van de zender, ( bv één HD ) maar ik heb geen beeld. Hij zegt "service niet beschikbaar". Met de afstandsbediening kan ik naar de andere zenders gaan, maar hetzelfde resultaat, geen beeld. Als ik naar de "menu" ga en weer een automatische scan uitvoer ( procedure van enkele minuten ), dan geeft hij daarna wel de zender en beeld. Deze procedure moet ik dus telkens doen als ik tv wil kijken, ....mijn vrouw vind het leven te kort om zo verder te doen;)

Ik denk misschien eerder dat het probleem in de CI-module zit, versus smardcard tv vlaanderen, m.a.w. de tv kent de zenders maar de kaart decodeert ze niet meer tenzij terug inscannen, gelooft daar nog iemand in?

Alle reacties zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan je natuurlijk proberen. Zet te tv aan en stem af op een kanaal. Haal dan de ci module er even uit, wacht even en steek deze terug. Heb je dan wel beeld dan gaat er iets mis in de initialisatie van de cam module.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Soms hebben tv's problemen met het vergeten van oude informatie.

Daardoor valt na een transponderwijziging de nieuwe frequentie steeds weer opnieuw uit het geheugen.

 

Wat je kan proberen, op eigen risico, is de tv terug zetten naar de fabrieksinstellingen en alle zenders opnieuw inlezen.

Verliest de tv dan nog de informatie moet je gaan denken aan een defect in het toestel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn LG tv heeft ook al van die kuren gehad, heeft hoofdzakelijk te maken met sofware updates. Bij mij is er een instelling waar je de update versie kunt controleren, gedurende een 10tal minuten controleert de tv dan de update versie en geeft dan aan "je werkt met de laatste update versie" en zoals Tripleboy zegt "nooit module uithalen" terwijl de tv aan staat!!! en ook nooit tv afzetten terwijl hij een update bezig is, want dan ben je gegarandeerd ook je zenders terug kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Samsung mag je de CI module er niet uit halen als de TV aanstaat, bij deze bent u even gewaarschuwd.

 

Nog nooit van gehoord.

Wat kan er dan gebeuren?

We doen het al jaren probleemloos en wisselen soms als een diskjockey tussen drie of vier modules. Al jarenlang.

Gelukkig zit de tv niet aan de muur geschroefd.

 

Bestaat er niet zoiets als een CI wisselaar of hub?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, een CI is eigenlijk gedacht om permanent in het toestel gestoken te blijven.

De connector is niet ontworpen om 1.000+ keer gestoken te worden.

Onder spanning is ook niet aan te raden,de contacten van de connector kunnen inbranden en in het verleden verloor de Aston bijvoorbeeld nogal eens zijn operating systeem en ging in de uitlever mode staan met een lage sw versie.

 

Sommige ontvangers herkennen bij het live steken soms het module niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je hebt er dus altijd die het beter weten, maar als het toestel dan vroegtijdig de geest heeft, is het natuurlijk een slecht merk enz....

Maar hoe ze met hun apparatuur omgaan, dat wordt in alle talen goedgepraat of gewoon verzwegen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, toen ik de eerste keer mijn CI module instak stond tv ook aan en de tv reageerde met alle zenders te overlopen, zonder vaste kanaal instelling. Toen heb ik tv uitgezet en module en kaart

 

Nog nooit van gehoord.

Wat kan er dan gebeuren?

We doen het al jaren probleemloos en wisselen soms als een diskjockey tussen drie of vier modules. Al jarenlang.

Gelukkig zit de tv niet aan de muur geschroefd.

 

Bestaat er niet zoiets als een CI wisselaar of hub?

Dat weet ik niet, maar hetgeen je doet is verre van gezond voor de levensduur van je toestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...