Ga naar inhoud


opname probleem bij Duo2


Sebastiaan0006

Aanbevolen berichten

ik kan niet 2 programma's tegelijk kijken of opnemen.

Kabels al gewisseld, signaalzoeker werkt op beide tuners

ik kreeg van schotelleverancier tehoren dat het dan wellicht in de kabel of lnb ligt.

 

Heb mijn oude vu Duo1 aangesloten, die functioneert wel.

Dus moet het een instellingsprobleem zijn

 

Wat kan het probleem zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


heel erg toch dat het op de oude DUO lukt en op de DUO2 niet

 

daar mag eigenlijk geen enkel verschil in zijn, behalve dat je een share hebt intern waar de prioriteiten niet kloppen

als met dezelfde tunerconfiguratie en softcam setup de kaart in de DUO2 steekt mag zo iets helemaal geen thema zijn

 

dus ik denk meteen aan de server client softcam

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je enkel 2 sats hebt en een disecq 2/1 dan disecq A/B en telkens een sat invullen.Voor de 2de tuneringang juist hetzelfde configureren.Dus niet kiezen voor A=B.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firmware=?

Om uit te sluiten of het eventueel bij de codering en/of setup ligt, probeer hetvolgende:

Neem bvb op van ard hd en een andere duitse zender op andere transponder. Ok, zoek of er iets mis is met de config bij het decoderen.

Niet ok, dan weet je dat je niet bij de decodering moet zoeken.

Je kan ook bij pli bvb tunervoorkeuze kiezen.

Wat krijg je juist te zien? Afstemmen mislukt of iets van pmt,pad o.i.d.?

Als de schotel/lnb minder signaal geef, kan het zijn, dat de oude minder db nodig heeft om beeld te, hebben.

Door redenen vermeld hierboven kan de tunerblik beschadigd zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

beide tuners moeten afzonderlijk ingesteld worden maar wel met dezelfde instelling.Bv : a = eenvoudig disecq A/B en bij A dan 19.2 of 23.5 naargelang je aansluitingen.Tuner  B idem instellen dus "NIET gelijk aan" tuner A.Als je met een cam werkt in een CI slot dan zal het nooit werken voor gecodeerde kanalen.Dan moet je een softcam gebruiken..

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...