Ga naar inhoud


2x WD Live MyBook,kopieernelheid is verschillend


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik hoop dat ik het probleem goed formuleer.

 

Heb hier 2 van die harde schijven staan in het netwerk.

Beiden werken goed.

 

wanneer ik een film van de PC verplaats of kopieer naar de WD dan gaat het bij de ene veel sneller dan de andere.

Dezelfde film gaat met 10 Mb/s van de Pc naar de ene WD,

maar met 33 Mb/s van de PC naar de andere.

Beiden zijn aangesloten op een Gb switch.

Op de switch kan ik aan de LED's zien dat de ene WD qua overdrachtssnelheid op Gb staat,en de andere op Mb.

Terwijl het exact dezelfde zijn.

 

Het netwerk is volledig gigabit volgens mij.

 

Modem is een Fritzbox 7390 van XS$ALL,switch is een TP-Link 8-Poort Gigabit Easy Smart Switch - TL-SG108E

 

Wat doe ik verkeerd?

 

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

andere kabel aan die langzame hangen? Als de ledjes op je switch aangeven dat je 100 mb ipv 1000 mb link hebt zit daar je probleem. Eerste verdachte is dan de kabel waarmee het ding is aangesloten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

verwissel die dingen eens qua aansluiting en kijk eens of het probleem dan mee verhuist?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo.

 

Gisteren de netwerkkabels van de 2 schijven welke in de switch zitten verwisseld.

Nu is hiermee het probleempje ook verwisseld.

De schijven zijn beiden dus in orde.

Wellicht dan 1 van beide kabels?

 

Heb de schijven en bekabeling netjes weggewerkt onderin de tv kast.

Niet leuk om dat los te moeten trekken.

Maar ja..


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak je krimptang (als je de kabels zelf hebt gemaakt) en krimp de connectors nog een keer aan. Controleer meteen even of de kabel wel juist is aangesloten... Die moet gewoon 1-op-1 zijn, zonder kruisingen etc. Voor 100Mbit word paar 3 en 4 niet gebruikt, en die zitten op 4/5 en 7/8. (Gezien vanaf de onderkant van de plug, met de kabel in je hand. Dan zal op pin 1 normaal gesproken wit/oranje zitten) Voor 1 Gbit worden alle paren gebruikt, dus mijn sterke vermoeden is of een verkeerde aansluiting in een van de connectoren, of niet goed aangezet..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertrouw er wel op dat je niet aan beide kanten de kabel gewisseld hebt. Probeer dat eens en kijk eens of het probleem dan nog meeverhuist. Indien ja: dan is het echt een defecte kabel. Verhuist het dan niet mee:

 

Kijk dan de instellingen van je fritzbox na en schakel voor elke ethernetpoort de default powersaving uit en stel ze vast in op full gigabit.

Op punt van switching heeft Fritz nog een hoop te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wanneer de poort waar de switch op zit geen gigabit was,zouden alle apparaten welke op de switch zitten geen gigabit zijn.

 

Switch... welke switch... glad overheen gelezen :whistle:

Dan klopt het uiteraard. Je hebt een defecte kabel.

 

Een netwerkkabel kun je vlot kapot krijgen als je hem in haakse hoeken drukt en afklemt met bv een schap plank. Of hem vasttimmert met een kabelschoentje. Heb ik al vaker bij klanten meegemaakt. Lange kabel van achteruit naar voren en dan netjes langs de deurposten en de hoeken door en alles uiteraard netjes vastgezet met kabelschoentjes: Het is geen telefoonkabel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan lijkt het toch eerder poortgerelateerd te zijn...

 

indien nog onder garantie --> retour

indien nog vrije poorten --> nog even verder testen of je een beter werkende oplossing verkrijgt

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...