Ga naar inhoud


Amos 5 - 17.0°E


Alex1970

Aanbevolen berichten


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vandaag ook maar één besteld een TM5402 . Nu maar hopen dat de ontvangst van zwakken signalen beter wordt. Al heb ik het idee dat het probleem meer aan de schotel legt . Op C is de ontvangst goed ,maar op Ku mis ik toch wel een paar satellieten.

 

Daar loop ik (dankzij berichten op dit forum)  nu ook al een paar weken over na te denken.

Zou jij je ervaringen hier willen delen?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook maar één besteld een TM5402 . Nu maar hopen dat de ontvangst van zwakken signalen beter wordt. Al heb ik het idee dat het probleem meer aan de schotel legt . Op C is de ontvangst goed ,maar op Ku mis ik toch wel een paar satellieten.

 

Heb je C en Ku gecombineerd dan of wissel je van LNB?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nu maar hopen dat de ontvangst van zwakken signalen beter wordt. 

Al heb ik het idee dat het probleem meer aan de schotel legt . ...op Ku mis ik toch wel een paar satellieten.

 

Als de nieuwe tuner binnen is laat ik het weten of de ontvangst beter is.

 

Zodat we het straks beter kunnen beoordelen: welke schotel heb je nu en welke satellieten of zenders mis je?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel is een Gibertini 150cm draaibaar van 80 oost tot 70 west . De satellieten die ik niet kan ontvangen zijn voor al Amos 5  17 oost  en Eutelsat op 25 oost.

Deze satellieten worden wel in Nederland ontvangen door enkele van ons . Maandag de tuner besteld vandaag al binnen gekomen . Helaas ben ik vanavond niet thuis

om de tuner te testen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi is dat Gisteren geprobeerd om Amos 5 te ontvangen slecht weer buiten maar wel signaal op twee transponders soms ,maar geen Lock .   De tuner is duidelijk beter in ontvangst maar qua bediening is een Rebox  beter . Vandaag weer geprobeerd om Amos te ontvangen geen signaal . Nu is dat duidelijk waarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contact met communicatiesatelliet Amos 5 is sinds zaterdag 06u45 verloren gegaan.
De exploitant Spacecom heeft dat zaterdagavond verklaard.

Het bedrijf wenst om te verduidelijken dat op basis van de voorlopig uitgevoerde onderzoeken,
dat als het zelfs om een 'totaal verlies' van de satelliet zou gaan,
dit een te verwaarlozen effect op het eigen vermogen van de onderneming Spacecom zal hebben.

 

De satelliet Amos 5 werd gebouwd door de Russische fabrikant NPO PM.
De vier eerdere satellieten in de serie Amos werden gebouwd door Israel Aerospace Industries (IAI).

 

Amos 5 is een Israëlische commerciële communicatie-satelliet en was laatst gepositioneerd op de 17° oosterlengte in de geostationaire belt.
Deze werd gelanceerd op 11 december 2011 vanuit Baikonoer, Kazachstan.
Amos 5 bood dekking over Afrika, evenals Europa en het Midden-Oosten.

 

http://www.jewishpress.com/news/contact-lost-with-israeli-commercial-communication-satellite-amos-5/2015/11/21/

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die link geeft bij mij een '502 Bad Gateway'.

 

Hier nog een andere link: http://www.haaretz.com/israel-news/business/1.687543

 

Op de site van Spacecom staat er nog niks over.

 

Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan opvangen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satellio maakt er nu ook melding van op hun website: http://www.satelio.tv/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt bij Satellio gesproken dat het Satelliopakket op een andere satelliet uitgezonden gaat worden en m.i. is dat op dit moment ook de enige mogelijkheid daar er niet zo snel een vervanger voor de Amos 5 op 17E zal aankomen:

 

De Amos 6 staan gepland om pas eind maart 2016 gelanceerd te gaan worden en is bedoeld om de Amos 2 op 4W te vervangen.

 

De frequenties van de Amos 2 kunnen grotendeels ook door de Amos 3 uitgezonden worden op vergelijkbare beams. (11222V en 11258V op de Middle East beam en diverse zenders en feeds op 11456-11695H op de Europe beam zullen naar een andere frequentie moeten).
Dus de Amos 2 verplaatsen naar 17E, alleen of men de beams zo kan veranderen dat dit grotendeels overeenkomt met die van de Amos 5?
Verder is het nog maar de vraag of de Amos 2 voldoende brandstof nog aan boord heeft om die reis van 4W naar 17E te maken en dan daar ook nog eens stabiel operationeel te blijven totdat er daar weer een vervanger zal zijn. Maar misschien maken ze wel een deal met een andere provider die makkelijker een satelliet kan verplaatsen?

 

Hoe dan ook gaat de ontvangst van de zenders die op Amos 5 uitzonden veranderen.

 

Dan speculeren waar de zenders die op Amos 5 zaten nu (tijdelijk) naartoe zullen gaan?
Satellio spreekt van een satelliet zo dichtbij mogelijk bij 17E zodat opnieuw afstellen van de schotel tot een minimum beperkt zal blijven.
De Eutelsat 16A heeft een SubSaharan beam vergelijkbaar met de East-West beam van de Amos5, maar geen South Africa beam.
Misschien kan de streerable beam van de Eutelsat 16B wat westelijker opgeschoven worden?

Of komen de zenders die op de South beam van de Amos 5 zaten dan op de Eutelsat 10A SouthAfrica beam?

En dan nog de C-band frequenties...

 

 

We zullen het binnenkort weten.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelio is omgeschakeld op de Astra 4A.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje voor december 10 .

 

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aankoop van de gibertini 150 

Wat waren je eerste indrukken met het signaal, schoot het echt veel omhoog met zwakke signalen ?

 

Zoals Badr 26 oost en 75 Oost als je die sateliet ontvangt

Heb je ook een bijbehorende gibertini feedoorn erbij met een ivacom of inverto single flens lnb ?

Heb jij de bijbehorende polarmount ervoor, ik lees dat deze nogal "gammel" is vooral met storm.

ben benieuwd naar je setup / oplossing ervan.

 

Ik ben benieuwd. Ik las dat Trust ook een Channelmaster 180 had bemachtigt, ook gefeliciteerd

ermee een zeer mooie aanwinst! Jammer dat ik hier niet zoveel ruimte heb, de plaatsing zou net

gaan op het balkon maar dan moet ik weer "Ópruiming gaan houden" i.v.m de beperkte ruimte..

 

De Channelmaster van Tust zal ook wel flink signaal uit komen, jammer dat het fris en regenachtig is

buiten maar met helder weer komt ook de Channelmaster tot zijn recht bij zwakke signalen.

Ik denk dat Trust nu dan ook meer oostelijke satelieten pakt, de meeste takken zijn nu van de bomen..

 

Interesant om met beide antennes feedhorns in combinatie met lnb`s ook voor

ku en ka en c band uit te testen .. :)

 

Wat betreft ontvangst lees ik toch dat de Technomate 5500 HD met zijn ingebouwde Sharp tuner

beter presteert dan de Technomate 5402 mk3 en met blindscan meer feeds en transponders vindt

las ik op het engelse technomate forum, ook de 16 en 32 spk signalen met beeld.

 

De meest recente firmware update van de Technmate 5500 Hd heeft hem goed gedaan ;)

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ik ben benieuwd. Ik las dat Trust ook een Channelmaster 180 had bemachtigt, ook gefeliciteerd

ermee een zeer mooie aanwinst! Jammer dat ik hier niet zoveel ruimte heb, de plaatsing zou net

gaan op het balkon maar dan moet ik weer "Ópruiming gaan houden" i.v.m de beperkte ruimte..

 

De Channelmaster van Tust zal ook wel flink signaal uit komen, jammer dat het fris en regenachtig is

buiten maar met helder weer komt ook de Channelmaster tot zijn recht bij zwakke signalen.

Ik denk dat Trust nu dan ook meer oostelijke satelieten pakt, de meeste takken zijn nu van de bomen..

 

 

Alleen wat getest op KU 

post-30993-0-75098800-1448728929.jpg

post-30993-0-68883500-1448729183.jpg

post-30993-0-95670900-1448729448.jpg

post-30993-0-13393400-1448729713_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...