Ga naar inhoud


Harddisk in Solo2


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Al een tijd is mijn Solo2 client van mijn DUO2. De smartcard wordt intern geshared en ook de harddisk in de DUO2 wordt via het netwerk gedeeld.

Ik heb nog een 2,5 inch harddisk liggen en ik vraag me af of deze zich nuttig zou kunnen maken in de Solo2 op de slaapkamer.

Eventueel voor timeshiften en extra opnames.

 

Krijg ik een conflict als ik deze harddisk monteer? Ik ga het maar niet zomaar proberen, want alles draait erg lekker.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt de bedoelde HDD zonder problemen in de SOLO2 plaatsen, ik zou geen reden kunnen bedenken waarom de interne HDD zou conflicteren.

Je kunt, mits goed geconfigureerd, een duidelijke en eenvoudige keuze maken welke HDD jij voor welk doeleind wil gebruiken.

... en inderdaad zou je deze HDD voor TS, opnamen of opslag van b.v. foto's gebruiken.

 

Op zich levert het gebruiken van een gesharde HDD geen problemen op maar een interne HDD is toch wel iets gemakkelijker in het gebruik.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jürgen,

 

Ik ga hem straks even inbouwen, hij ligt toch maar niets te doen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je een nieuw opslag medium en dan nog een systeem relevant medium toevoegt, moet je opnieuw flashen...!!!

 

Men kan het niet garanderen dat je met een backupsuite dan goede resultaten behaald, daar er verwijzingen in kunnen staan die niet meer kloppen omdat /hdd (en /media/hdd) nu fysiek gewijzigd zijn.

 

Ofschoon VTI heel goed de devices herkent.

 

Maar dat wil niet zeggen dat je die HDD niet moet inbouwen, ik zou hem er zo in zetten.

Het wordt enkel even goed nadenken en analyseren wat we manueel als backup aanmaken middels DCC_E2.exe en op PC backuppen.

Ik zou bijvoorbeeld een vooraf aangemaakte mount van solo2 naar de duo2 even willen zien uit /etc/enigma2/automount.xml

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schijf er maar weer uitgehaald, want het levert me meer problemen op dan me lief is.

De schijf van de DUO2 was niet meer te benaderen, twee opnamelocaties is gewoon niet handig voor mij.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...