Ga naar inhoud


Vu+ Solo 4k, de eerste ervaringen.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Een kleine teleurstelling.

Ik heb in huis een 4K monitor, voor gebruik bij de computer.

Een Samsung U28D590D, welke 4K 60 Hz kan weergeven.... via de display port.

De HDMI ingangen kunnen echter maximaal 30 Hz weergeven.

 

De Vu Solo 4K geeft via de HDMI uitgang uitsluitend 4K, 60 Hz, het beeld bleef dus donker op mijn 4K monitor.

Waarom er alleen een 4K P en geen 4K I uitgang signaal op de Solo 4K ingesteld kan worden is de vraag, alle overige resoluties kunnen op de Solo 4K wel in I en P mode uitgestuurd worden.

 

Alhoewel UHD TV kijken op een 28" monitor zijn beperkingen heeft. (kijkafstand), weet ik dat dit scherm bij computergebruik wel degelijk een WOW factor heeft. Ik zal dus nog even het 4K beeld in 1080 P moeten genieten, voorwaar ook al een ervaring die meerwaarde heeft t.o.v. een "normaal" HD beeld.

 

Vandaag eens rondkijken naar een wat grotere 4K 60 Hz monitor voor een redelijke prijs, een "echte"UHD ontvanger naar mijn keuze is op dit moment nog niet te koop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor mijn solo se V2, heb ik ook zijn tutorial gevolgd, maar is toe aan een update.

Na het downloaden van VTI en uitgepakt, op de stick, was niet duidelijk, wanneer die "klaar" was.

Ik heb zeer lang gewacht, en vermoed als het ledje op het frontpaneel knippert die "klaar" is.

 

 

Dit is voor elk model anders.....

 

Dat klopt helemaal, ik heb een tijdlang gepoogd om de typen bij te houden maar ben er uiteindelijk mee gestopt want ik kon de nieuwe types zelf niet meer installeren.

Zoals al geschreven, iedereen is vrij om daarop passende aanvullingen te maken. ;)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De Vu Solo 4K geeft via de HDMI uitgang uitsluitend 4K, 60 Hz, het beeld bleef dus donker op mijn 4K monitor.

Waarom er alleen een 4K P en geen 4K I uitgang signaal op de Solo 4K ingesteld kan worden is de vraag, alle overige resoluties kunnen op de Solo 4K wel in I en P mode uitgestuurd worden.

Volgens mij is de de 4K standaard alleen p.

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie het nu ook, UHDTV is gespecificeerd als 2160P

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

p betekent niet 60hz, en i betekent niet 30 Hz.

 

p staat voor progressiv

i  voor interlaced

 

p @60 Hz -> 60 volle beelden per seconde

i @ 60 Hz -> 60 halve beelden (interlaced, streepjes als het ware), dus 30 volle beelden na deinterlacing

p@30 Hz -> 30 volle beelden per seconde (beter dan i@60 Hz)

i@30Hz -> 30 halve beelden(interlaced, streepjes als het ware), dus 15 volle beelden na deinterlacing.

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even vraagje tussendoor...

 

Kan deze ook op een gewone HD tv aangesloten worden (zegge: Sony van jaar oud met HDMI 1.4)??

Op de website van Vu+ ben ik gaan kijken, en bij de specs staat immers dat deze ontvanger een 2.0 poort heeft.

 

Of dient de tv toch ook over 2.0 poorten te beschikken?

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zal voor Linux ontvanger gebruikers wel geen nieuws zijn, maar voor mij is alles nieuw.

Wanneer ik mijn Windows laptop mijn netwerk laat scannen, ziet die keurig de Vu+ Solo 4K.

Terwijl de ontvanger voor tv kijken gebruikt wordt, kan je zonder problemen een opgenomen programma via de laptop afspelen.

 

Zo tref ik elke keer weer nieuwe zaken aan.

Voor het to-do lijstje dus de (4K) media player mogelijkheden uitzoeken.

Ik zal eens op deze manier wat media files en eigen opgenomen 4K bestanden naar de Solo 4K HD overzetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een week na in gebruik name de eerste vastloper.

Vanavond is er een VTi update , 3 -11 op de box geladen, waarin onder meer zaken veranderd zijn in het video gedeelte.

Bij het zappen tussen UHD 2180 zenders, te weten test 1 herkent mijn tv dat het video formaat verandert, waarna hij terug schakelt en toch beeld geeft.

er verschijnt links boven een balk met lopende blokjes van links naar rechts als of er iets geladen wordt.

De box reageert niet meer op de afstandsbediening en de box is niet meer benaderbaar via webif.

 

Mijn box staat op downscalen van 2180 naar 1080P.

 

Het vastlopen is steeds reproduceerbaar wanneer je op de UHD zender test 1 schakelt.

Alleen uitschakelen via de netschakelaar en rebooten is bij mij de oplossing.

 

Er is iets met het signaal van de UHD zender test1, wat met deze nieuwe software kennelijk conflicteert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik mag niet klagen. :D

 

Maar zij ziet de volgende voordelen:

 

- Mooier beeld bij HD uitzendingen

- Streaming van uitzendingen via de 2e tuner op haar tablet.

- Terugkijken van opgenomen uitzendingen op haar tablet.

- Radio ontvangst van de Nederlandse radio zenders via alweer haar tablet.

 

 

Nadeel,

 

Ik moet een nieuwe kopen voor mijzelf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste ervaring is top VTI 9.0 was zo gepiept oscam heeft mijn broer gedaan dus nu genieten van de prachtige beelden

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...