Ga naar inhoud


Vu+ Solo 4k, de eerste ervaringen.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Op mijn nieuwe Vu+solo4K gaat het instellen van de tuners anders en in de modus geavanceerd zijn er zoveel mogelijkheden dat je het makkelijk niet goed doet, A B C D

 

vraag: bestaat de mogelijkheid om bij het instellen van de tuners om een signaal meter ergens af te lezen zodat je kan controleren of al die instellingen ook goed zijn.

Ja, daar is een programma voor die je in de stream kunt laden.

 

Jurgen heeft dit beschreven in zijn tutorial.

 

Om vast te stellen dat de Tuner 1 ook op de juiste satelliet(en) is

afgesteld is het raadzaam naast de Plug-in FastScan ook tegelijkertijd

de Plug-in Satfinder als volgt te downloaden en te installeren.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


DickDE,

aan je diseqc aansluitingen heb je wellicht niets veranderd... dus gebruik de volgorde idem in de VU+ bij het tunerconfiguratie menu

diesecq ABCD

 

als je de tuner configureert dus per diseqc een satellietpositie toewijst zie je niet meteen of er signaal is!!!

dat zien (zo je vraag) middels een weergave-balk op je TV display kan enkel nadat de tunerconfiguratie afgesloten is

 

je zult echter eerst een Image voor de VU+ moeten installeren waarmee je de fabrieksfirmware van de VU+ zult moeten flashen, opdat je meer mogelijkheden krijgt en zoals ceesv schrijft ook extra applicaties kunt downloaden zoals de satmeter

 

Lid worden van vuplus-support en de firmware voor je VU+ uit de database aldaar downloaden en installeren.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de vti update heb ik nu een mooi werkende signaal meter, ik kan niet meer zien wat er nog aan cams

in de feet stond, wat ik wel kan zien dat er nog 1 Oscam overgebleven is die in gebruik is, ik dank CEESV voor zijn zeer uitgebreide beschrijving hoe te handelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En ik moet weer Jurgen en zijn tutorial danken voor mijn eerste schreden in deze wereld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn solo se V2, heb ik ook zijn tutorial gevolgd, maar is toe aan een update.

Na het downloaden van VTI en uitgepakt, op de stick, was niet duidelijk, wanneer die "klaar" was.

Ik heb zeer lang gewacht, en vermoed als het ledje op het frontpaneel knippert die "klaar" is.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

beetje nutteloos commentaar geven hier dat die tut aan een update toe is. In de eerste tut posting staat dat je in die draad gewoon aanvullingen kan posten. Dus als jij het idee hebt dat er een aanvulling nodig is, post die daar dan zodat dat aangepast kan worden en zodat het in een topic staat waar het hoort. Hier er commentaar op leveren gaat er niets aan veranderen, plus dat het weer geen moer te maken heeft met een solo 4k gebruikers ervaring en dus eigenlijk offtopic is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vanavond Dreambox edit in gebruik genomen en de zenderlijst uit de ontvanger gedownload.

Daar zie ik dat de Astra 2 zenders welke zelf ingescand zijn een anderen naam hebben als die van Canaldigitaal.

Ik heb nog niet door of je de satelliet naam omschrijving van de box kan veranderen, met het herbenoemen van de foutieve satellietnaam van  de fastscan Astra 3 is het ook op te lossen.

 

Verder even gekeken naar de bitrate van de UHD zenders in vergelijking met een Canaldigitaal HD zender.

De HD zender heeft een gemiddelde bitrate van 14 mbits, een UHD zender ligt rond de 24 mbits/sec.

Je schrijft bij opnamen dus ongeveer 70% meer data weg bij ruwweg 400% meer pixels.

Naar mijn mening geeft de H265 compressie een mooier beeld.

 

Na een paar dagen kijken moet ik zeggen dat de gewone HD zenders op deze ontvanger een mooier beeld geven in vergelijking met de Rebox 8500, een ontvanger welke ik indertijd mede had aangeschaft wegens de goede beeldkwaliteit.

HD Kleuren worden strakker weergegeven met de Solo 4k, mag het een paar bitjes meer zijn bij de signaal verwerking van deze ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het valt mij op dat er bij vele buitenlandse zenders al Picons aanwezig zijn, ik gebruik (nog) geen externe lijst, maar alle zenders zijn zelf ingescand.

Bij de Nederlandse SD zenders verschijnen de picons op het display aan de voorzijde en in de lijst op het OSD.

De Nederlandse HD zenders en overige Astra 3 zenders hebben die niet.

 

Komen die Picons uit een VTi download?

 

Verder gisteravond de timer en opname functie uitgeprobeerd.

Eerst moest de HD nog gemount worden, een procedure die mij als Windows gebruiker nieuw was.

Even wat leesvoer doorgenomen en stap voor stap op de knoppen gedrukt.

 

Daarna de timeshift en timer functies doorgelopen.

Vanochtend stond toen inderdaad de eerste opname op het scherm.

Na het kijken volgt er een menu wat e met de bekeken opname wilt gaan doen, die staat gedeeltelijk in het Nederlands en in de Engelse taal, een schoonheidsfoutje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn solo se V2, heb ik ook zijn tutorial gevolgd, maar is toe aan een update.

Na het downloaden van VTI en uitgepakt, op de stick, was niet duidelijk, wanneer die "klaar" was.

Ik heb zeer lang gewacht, en vermoed als het ledje op het frontpaneel knippert die "klaar" is.

Dit is voor elk model anders.....

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

die moet je bewust zelf uit de feed halen en dan bewust inschakelen bij de gebruikers instellingen

Neen, die zitten bij vti 9 er standaard in. Jammer genoeg niet van alle satellieten. Ook een picon manager wordt in 9 standaard geinstalleerd.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...