Ga naar inhoud


amos 5 uitgevallen


de vrije fries

Aanbevolen berichten


Hierbij een paar opnamen van de omgeving van Amos5, ik kan nu nog niet zeggen welke de Amos5 is, maar een collega zal dat de eerstvolgende dagen opzoeken. De stipjes zijn de satellieten en de lijnen sterren. Bemerk onderbrekingen in de lijnen omdat nu en dan bewolking kwam opzetten en de opnames even werden gestopt. Bemerk ook dat tijdens de periode van opname de satellieten ook zich wat verplaatsen.

post-44192-0-12248500-1450620274_thumb.jpg

post-44192-0-79784600-1450620314_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

enig idee hoeveel graden er tussen de 2 punten zit? En een tip, met een kleinere vergroting, dus een groter gezichtsveld, zou je de "Astra 1" op 19,2 ° gemakkelijker vinden als referentie. Dit is namelijk niet 1 maar een cluster satellieten, ik denk 4+1,  ongeveer 2 ° naar links en iets lager; 159,2 A en 29,4° elevatie in Oostduinkerke.

Maar dit is maar een vermoeden, ik heb er geen ervaring mee.

aangepast door gors
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kaal, $11.400,--

Komt statief en motor nog bij.

 

Offers an outstanding resolution of 0.77 arc seconds and limiting visual magnitude of 13.4.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Reken voor de toebehoren nog maar hetzelfde bedrag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...