Ga naar inhoud


Zoekfuncties zoeken niet als verwacht


radio man

Aanbevolen berichten

Ik ga verder met een nieuw draadje omdat de vlag van de andere thread de lading niet meer dekte (dacht dat het bug was in Vti 9)

 

Heb zowel Vti 9.1 als Vti 8.2.1 geprobeerd en het zoeken (multisat optie) gaat als volgt:

Ik zoek op tuner D op Astra 1, 2 en 3 (Heb ook de andere optie waarin de hele Clarke belt wordt afgezocht geprobeerd maar toen had ik 12.000 zenders :crazy: )

Dat werkt goed, ook met Cccam.

 

Vervolgens tuner A op DCBA 3-kops koffie gezet zoals ik al een dik jaar heb en wat al een jaar prima werkte: zie plaatje.

Nu wordt geen een zender meer getoond (zwart of "PID not found in PAT").

 

Heb alle mogelijkheden van de tuners geprobeerd: niks.

Ook andere zoekopties: helpt niet.

 

Ik ben zo langzamerhad ten einde raad (mijn vrouw zegt dat ik changrijnig ben :whistle:.

Hopelijk kunnen jullie me iets verder helpen?

 

Tuner A DCBA Astra 1 t/m 3

Tuner B als A

Tuner C als A

Tuner D Rotor

 

 

-radio

post-40762-0-60483600-1448289444_thumb.jpg

aangepast door radio man
Link naar reactie
Delen op andere sites


enkel je tuner D staat juist ingesteld.Je tuners ABC moet je gewoon als disecq ABCD instellen waarbij A= astra1 ; B=astra 2 ;C= astra 3 en D= niet aangesloten.

Verder denk ik dat je kabels verkeerd zijn aangesloten op je switchen.Op de eesrte disecqswitch 1/4 moet je van elke LNB de eerste aansluiten.Op je 2de dan de 2de enzo ook voor de derde.Je heb dan op iedere disecq switch van elke kop een aansluiting.De vierde aansluiting op je switchen blijft vrij.

 

Ik doe om het makkelijk te onthouden A= 19.2 B= 23.5 en C= 28.2.  D = je rotor.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zal ik proberen, hoewel voor de crash ik ABCD, als A, als A, rotor had...

Waar moet ik beginnen met zoeken, in D?

Vraag me ook af waar ik fastscan kan vinden, heb Fastscan uit het Vti image geïnstalleerd.

Maar wat ik gek vind is dat het vrijdag 20.00 nog goed werkte en 20.30 niet meer...

Had ik nou maar niet geupgrade EN de backupjes extra op usb gemaakt...

Maar ja berouw komt na de zonden... :crazy:

aangepast door radio man
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de scan doet op D dan heb je al deze kanalen ook op je vaste lnb's.Probeer anders eens met een voorkeurtuner in te stellen anders dan D.Ik ken dit alleen van openvix want gebruik geen vti maar als je satelites.xml de juiste is moet het gewoon werken.Ik heb ook 3 vaste lnb en 1 rotor.De box beslist zelf als er geswapt wordt naar een kanaal dat niet op een vaste lnb zit om de rotor aan te spreken.Ik gebruik voor de rotor wel usals.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij VTI kun je maar 1 voorkeurstuner instellen (menu ==> VTi ==> setup system ==> prefer specific tuner kan je dan kiezen welke tuner de voorkeurstuner is.

 

je moet ook in je menu voor de ontvanger voor de vaste posities een LNB positie ingeven samen met de plaats op de switch. bvb

 

post-46482-0-71373400-1448383286.jpg

 

 

en bij Tuner 4 gebruik je dan de usuals.

 

Normaal denk ik dat de ontvanger dan zelf zou weten als je een zender aanklikt die niet op de eerste 3 tuners aanwezig is dat hij dan automatisch de 4de zou nemen.

 

maar dit zou je eens moeten uitzoeken.

 

makkelijkste zou natuurlijk zijn dat je een quad lnb installeert op je rotor en nog een 4-1 disecq bijkoopt dan heb je op alle tuners alle kanalen ter beschikking :-)

 

        

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkel je tuner D staat juist ingesteld.Je tuners ABC moet je gewoon als disecq ABCD instellen waarbij A= astra1 ; B=astra 2 ;C= astra 3 en D= niet aangesloten.

Verder denk ik dat je kabels verkeerd zijn aangesloten op je switchen.Op de eesrte disecqswitch 1/4 moet je van elke LNB de eerste aansluiten.Op je 2de dan de 2de enzo ook voor de derde.Je heb dan op iedere disecq switch van elke kop een aansluiting.De vierde aansluiting op je switchen blijft vrij.

 

Ik doe om het makkelijk te onthouden A= 19.2 B= 23.5 en C= 28.2.  D = je rotor.

 

Je kon best eens gelijk hebben.

Heb puur op Astra1 gezocht op A, en vond hele rare dingen, waaronder alle M7 Group zenders, zoals NPO1, en die zitten toch echt op 23.5...

Dat wordt dus het dak, maar dan moet het niet zo gieten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

NPO 1 zit toch echt nog op Astra 1, net als alle andere M7 SD zenders.

NPO 1 HD zit op Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...